Asumisoikeusyhtiön sössimisen ja tupeksinnan takia
Oksettaa.
Lainmukaisia korjauksia ei ole tehty, asioita vitkutellaan, kiinteistömanageri tekee yhtiön piikkiin "tilauksia" joita ei toteuteta, asiakaspalvelu ei vie viestejä eteenpäin, kukaan ei tahdo ottaa vastuuta mistään, vähättelyä, mitätöintiä, asioiden sekoittamista, vuokraa kyllä halutaan...
Lähden enemmän kuin mielelläni, heti kun asiat on selvitetty.
Melkein tunti puhelinkeskustelua tallessa eikä hyvältä kuullosta, heidän kannaltaan.
Ynnä muu aineisto.
Lain mukaan moni asia olisi pitänyt tehdä toisin.
Joku on rikollinen.
Minä se en ole.
Onko kokemuksia, neuvoja?
Kommentit (38)
Ok. Sisäilmaongelma johtuen homekylppäristä. Ulossuuntaavat seinät talvisin jääkylmät ja jalkalistoista täytteet valuneet. Ilmastointikanavien ritilöistä ei oltu otettu teippejä pois, joten 8v ollaan asuttu alipaineessa. Alapuolellamme olleet kloaakkiputket oli rakennusvaiheessa kallistettu väärin ja alapuoli olikin sitten täynnä sontaa.
2012 muutettiin tähän, ja jo silloin keittiönkulmassa haisi maakellari eli sieni. Makkarissani oli mustia pilkkuja seinissä mutta sain pestyä pois. Silloinen isännöitsijä ei hoitanut hommaa ja yritti delegoida asian kaupungille. Sanoi suoraan ettei kiinnosta.
Tiskikoneestani pääsi vuotamaan vettä ja sovimme että yhtiö hoitaa ja vakuutuksesta voidaan maksaa.
Kiinteistömanageri sanoi "eiks oiski kuule kiva kun laitettaiski oikein parketit tähän kämppään, vakuutushan sen maksaa".
Parkettia rouva tahtoi ja parkettia oli sepustus pilallemenneestä lattiamateriaalista vakuutusyhtiöön, kun todellisuudessa aika halpaa pahvipuristetta.
Ilmoitin vakuutusyhtiöön ja pyysin asoyhtiöltä oikaisua asiaan monta kuukautta sitten. Ei ole tapahtunut.
Vesivahinko tapahtui tammikuussa 2019. Toukokuun 26 alkoivat työt. Viisi viikkoa kesti. Neljä viimeistä päivää kuivurit nostivat ilmaan maakellarin hajun. Keittiössä ei voinut tiskata tai laittaa ruokaa.
Samaan aikaan päätyrapussa olisi ollut kaksio vapaana.
Kolme ilmanpuhdistinta lauloi yötäpäivää.
Lapsen koulussa oli myös vastaavaa ongelmaa ja luvattiin järjestää asia. Kun kävin hojks-keskustelussa ja istuin luokassa, ihoa alkoi kirvellä, nenää kutittaa ja silmistä juoksi vesi. Ynnä päänsärytys ja yskä. Piti siis lähteä pois. Ja asian järjestäminen tarkoitti sitä että sairaspoissaolot syyllistettiin huonoäitisyndroomalla. Lapsen stressi, koko perheen stressi johtui lääkärillä sitten kuulemma päihdeongelmasta...
No, maailmankuvansa kullakin. En voi idiootteja muuttaa taikasauvalla fiksuiksi.
No sitten, olin väsynyt ja vihainen ja aloin ajatella että kun yhtiö on tuollainen niin minäkin olen sitten tällainen. Ei sitten, jos ei kerta hoideta velvollisuuksia. Vuokrarahoilla voi tehdä jotakin oikeesti kivaa, kun on jo valehdeltu minkä keretty.
Aikuissosiaalityö maksoi edelliset rästit. Nyt ei enää makseta koska sossun ja yhtiön edustajan välillä on syntynyt kuva "yrityksestä parantaa asuinoloja", mikä tarkoittaa sitä että ne ilmakanavien teipit käytiin ottamassa pois.
Voi kyllä nyt ilma kulkeekin. 😁
Otin kuvan sossun päätöksestä jossa luki että vuokravelan voi kuitata asomaksusta purun yhteydessä ja laitoin vuokravalvojalle ja asukasvastaavalle kiitosviestiä. Että sitten kun asiat on selvitetty puran kaupan ja lähden.
Minusta siinä ei ole tulkinnanvaraa.
Kolahti sitten joku lippulappu jossa vaadittiin oitis maksamaan velka tai muuten...
Hmm.
Huono ostos, lainmukaiset tekemättömät korjaukset, inhottava vedätyssavustusyritys, asioiden syyttely asioista joilla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa (ongelmathan johtuvat sitten vain alueen sosiaalisista ongelmista ja varsinkin nuorista), pitämättömät lupaukset (parvekelaseihin luvattiin lukot kun kerroin että pari tihulaista yritti kahdesti polttaa partsini ja joku siellä kävikin ikkunaa kopistamassa).
Kiinteistömanagerin kanssa asioituani tein päätöksen olla asioimatta. Harvoin tapaa ihmisen jonka valehtelutaito, välinpitämättömyys ja ilkeys on tota luokkaa...
Sanoi että minun pitäisi olla kiltti ja nöyrä kun he ovat niin hyvin tulleet asioissa vastaan.
Lupasi yhdistää lakimiesosastolle, nauroi noitanaurua ja katkaisi puhelun.
No, iltatoimet odottaa.
Huomenna uusi päivä.
Kevyt päivä.
Mikä yhtiö? Onko nimessä kaksi kirjainta?
Eikö sulle ole tullut koskaan mieleen, että asuntoakin voi vaihtaa? Nyt jo ainakin kannattaisi.
Siksi mä asun nykyään vuokralla, että senkus vaan lähtee jos ongelmia tulee.
TA asumisoikeusyhtiö varmaankin kyseessä? Huonoja kokemuksia niiden asunnoista on.
ENsinnä olisit voinut vaatia kaupan purkua. Nyt se on myöhäistä.
Palkkaa juristi.
Mikään ei ole myöhäistä. Kuluttajalla on oikeuksia.
Se on totta että ihmisten selkänahoilla voittoatekevä yhtiö kaivaa vain itsellensä syvää kuoppaa jonne sitten mielellään hyppäävätkin, otaksun.
Aina ei ole voimia tai muita resursseja edetä kuten oikein ja kohtuullista olisi juuri siinä hetkessä.
Huono sisäilma, huono kommunikaatio ja stressiä ja sairautta ja kuuluisa löyhä hirsi...
Joskus tulee hetki ettei pysy kasassa jos välittää. Joten. Minun valintani. Tuli mitä tuli.
Se että elämä on muovannut minusta selviytyjän on suuri kiitoksen aihe.
Kun kiskotaan kölin ali oppii säätelemään hengitystään...
🥶🥶🥶🥱
Mikä yhtiö? Minä vuonna rakennetut asunnot? Oon juuri harkitaemassa muuttoa TA-yhtiön asuntoon.
Myös asumisoikeusyhdistyksessä (nimeä ei mainita) on täysin samanlaisia ongelmia. Älkää ikinä muuttako asumisoikeusyhdistyksen taloon, saatte kaupanpäälle loputtomat taistelut ja ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Myös asumisoikeusyhdistyksessä (nimeä ei mainita) on täysin samanlaisia ongelmia. Älkää ikinä muuttako asumisoikeusyhdistyksen taloon, saatte kaupanpäälle loputtomat taistelut ja ongelmat.
Mainitkaa nyt please ne nimetkin. Muuten ei tiedä mitä välttää.
Aloittaja kirjoittaa niin sekavasti ja ilmi tulee niin paljon muitakin elämänhallinnan ongelmia, että lopputulos ei ole hyvä. Alamäki on jyrkkä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä yhtiö? Minä vuonna rakennetut asunnot? Oon juuri harkitaemassa muuttoa TA-yhtiön asuntoon.
Harkitse vielä. Yhtiö ei tee mitään korjauksia, lupailevat vain epämääräisiä. Rahat pois - meininki. Jos on uusi, todnäk täynnä rakennusvirheitä joita ei korjata. Ei kiinnosta asukkaiden asiat ja huolet pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoittaa niin sekavasti ja ilmi tulee niin paljon muitakin elämänhallinnan ongelmia, että lopputulos ei ole hyvä. Alamäki on jyrkkä.
We'll see.
😜🥱
Ap
Mutta eihän tuossa ole mitään riskiä. Jos ei tykkää asua, voi muuttaa pois. Olemme juuri hankkimassa asoa, joko Vaso tai TA. En ymmärrä mitä pelättävää tässä olisi? Jos asuminen ei miellytä niin vaihtaa sitten. Mielenkiintoista tietenkin kuulla kokemuksia ja kuulisin kyllä vähän vähemmän sekavastikkin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Kierrä kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tuossa ole mitään riskiä. Jos ei tykkää asua, voi muuttaa pois. Olemme juuri hankkimassa asoa, joko Vaso tai TA. En ymmärrä mitä pelättävää tässä olisi? Jos asuminen ei miellytä niin vaihtaa sitten. Mielenkiintoista tietenkin kuulla kokemuksia ja kuulisin kyllä vähän vähemmän sekavastikkin mielelläni.
Huoh. Kokeile ja ylläty iloisesti... 😂😂😂
Miksi ap et vaihtanut asuntoa siihen kaksioon joka oli vapaana? Estettiinkö sinua siis jotenkin vaihtamasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitse vielä. Yhtiö ei tee mitään korjauksia, lupailevat vain epämääräisiä. Rahat pois - meininki. Jos on uusi, todnäk täynnä rakennusvirheitä joita ei korjata. Ei kiinnosta asukkaiden asiat ja huolet pätkän vertaa.
Pannaan kiinnostamaan.
Ap
Kerro nyt vähän tarkemmin.