Mies halusi lapsen,minä en nyt työttömänä joudun hoitamaan lapsen itse.
Mies tekee 12 tunnin päiviä ja minä joudun olemaan lapsen kanssa.
Kommentit (35)
Ei olis kannattanut ottaa edes sitä miestä.
Miestäni rakastan mutta en tajunnut että lapsi jää melkein kokonaan hoidettavakseni jos olisin sen tiennyt en olisi häntä tehnyt.
Ennenkuin ne jalkansa levittää tulisi miettiä sitäkin puolta että lapsi on sinun (vaikka kuinka toinen vannoisi mitä) ja että huollettavaa riittää vähintäänkin seuraavaksi 18. vuodeksi.
Nyt vain pitää kantaa vastuu
laita lapsi tarhaan, pääset vähän helpommalla
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:45"]
Miestäni rakastan mutta en tajunnut että lapsi jää melkein kokonaan hoidettavakseni jos olisin sen tiennyt en olisi häntä tehnyt.
[/quote]
Yksinhuoltajaksi tai pääasialliseksi hoivaajaksi voi joutua monesta syystä. Mies voi häipyä, sairastua, kuolla... Minusta kenenkään ei kannattaisi hankkia lapsia, jos tietää, ettei kykenisi hoitamaan lasta myös yksin. Vanhemmuudessa pelataan niin suurilla panoksilla, toisen ihmisen elämällä, että vähän riskinhallintaa täytyy kyllä olla lupa odottaa.
Tsemppiä kuitenkin tilanteeseesi. Toivottavasti löydät ratkaisun. -2
Jokaisen, joka tekee lapsia, on varauduttava siihen mahdollisuuteen, että joutuu ne hoitamaan yksin. Toinen voi vaikka kuolla.
Myöskin: jos on tilanteessa, josta ei pidä mutta jolle ei voi mitään, niin voi silti valita miten suhtautuu. Valittaako ja katkeroituuko vai ryhdistäytyykö ja pyrkiikö näkemään tilanteen valoisat puolet.
Mitä miehesi sanoi, kun kerroit tämän hänelle?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:56"]
[/quote]
Kyllä hän tietää etten pidä kotiäitinä olosta yms mutta ei hän ole mitään sanonut sen sijaan aika tehokkaasti on itse alkanut pakenemaan töihin ettei joudu olemaan lapsen kanssa.
Miksei lapsi ole hoidossa? Pitäisi olla hyvin varaa, jos mies kerran tekee töitä kellon ympäri.
Aseella uhatenko se mies sen kakaran pakotti tekemään?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:09"]
[/quote]
Kyllä hän tietää etten pidä kotiäitinä olosta yms mutta ei hän ole mitään sanonut sen sijaan aika tehokkaasti on itse alkanut pakenemaan töihin ettei joudu olemaan lapsen kanssa.
[/quote]
Asiantuntujat sanovat lapsen tärkeimmät vuodet ne ensimmäiset, yritä parastasi. Myöhemmin kiität itseäsi:)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:52"]. Minusta kenenkään ei kannattaisi hankkia lapsia, jos tietää, ettei kykenisi hoitamaan lasta myös yksin. Vanhemmuudessa pelataan niin suurilla panoksilla, toisen ihmisen elämällä, että vähän riskinhallintaa täytyy kyllä olla lupa odottaa.
[/quote]
Periaatteessa samaa mieltä mutta totuus kuitenkin on, ettei kukaan voi etukäteen tietää tuollaista. Asenteen toki voi valita. Normaali aikuinen ihminen tietenkin tosipaikan tullen kykenee hoitamaan lapsensa yksinkin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:12"]
Miksei lapsi ole hoidossa? Pitäisi olla hyvin varaa, jos mies kerran tekee töitä kellon ympäri.
[/quote]
Hänen lapsensa on 5-vuotias ja päiväkodissa osa-aikaisesti. t. ammattivalittajaa seurannut
Jos alunperin oli sovittu, että lasta hoidetaan yhdessä tai mies hoitaa enemmän, ymmärrän kyllä ärtymyksen. Koska eihän se mies ole kuollut tai karannut vaan töissä ja valinnut, ettei halua olla lapsensa kanssa.
Jos teillä on tämän kokoluokan ongelma, musta "kyllähän mies tietää..." ei välttämättä ole hirveän hyvä lähtökohta. Sano suoraan, sitten se tietää ainakin.
Mene nyt aluksi sitten vaikka töihin.
Miten joku mies jaksaa katsella tuollaista kotona toimettomana makaavaa ja narisevaa ämmää?
Siis onko teillä vaan yksi lapsi? Ja ihan itse joudut hoitamaan omaa lastasi? Kamala elämä sulla!! Voi kuule, lapset kasvaa todella nopeasti. Kohta huomaat, ettei se enää sinun seuraa kaipaa vaan viettää vapaa-aikansa kavereilla. Koittaisit nyt hyvä ihminen tsempata. Nyt on enää myöhäistä ruikuttaa, kun on jo paskat housussa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:52"]. Minusta kenenkään ei kannattaisi hankkia lapsia, jos tietää, ettei kykenisi hoitamaan lasta myös yksin. Vanhemmuudessa pelataan niin suurilla panoksilla, toisen ihmisen elämällä, että vähän riskinhallintaa täytyy kyllä olla lupa odottaa.
[/quote]
Periaatteessa samaa mieltä mutta totuus kuitenkin on, ettei kukaan voi etukäteen tietää tuollaista.
[/quote]
Ei niin. Siksi pitääkin ennakoida.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
No mitä hän sanoo kun pyydät häntä vähentämään työtunteja?
Tarinan opetus: älä hanki lapsia, jos et halua lapsia.