Onko drinkin vastaanottaminen "lupaus" jostakin?
Kuulin ravintolan vessassa pätkän kahden tytön keskustelusta. Toinen heistä kertoi, että jos mies haluaa ravintolassa tarjota juotavaa, hän pyytää aina vettä, ettei sitten "ole velkaa mitään". Siis häh? Tarkoittaako tällainen ajatusmaailma sitä, että jos nainen vaikka haluaa pienen oluen, hän on velvollinen johonkin? Mihin? Seksiin? Aika halvalla lähtee minusta...
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 12:56"]
Kuulin ravintolan vessassa pätkän kahden tytön keskustelusta. Toinen heistä kertoi, että jos mies haluaa ravintolassa tarjota juotavaa, hän pyytää aina vettä, ettei sitten "ole velkaa mitään". Siis häh? Tarkoittaako tällainen ajatusmaailma sitä, että jos nainen vaikka haluaa pienen oluen, hän on velvollinen johonkin? Mihin? Seksiin? Aika halvalla lähtee minusta...
[/quote]
Ei sen pitäisi olla,mutta ihmeen moni mies kuvittelee että kyse on vaihtokaupasta:tarjoaa juotavaa,saa seksiä.Nykyään varmuuden vuoksi maksan baarissa itse juotavani,ettei synny väärinkäsityksiä.
Minusta se kysymys tarkoittaa että haluaisitko juoda drinkin seurassani. Eli jos vastaat kyllä niin sitten pitäisi ainakin höpöttää jotain sen ajan, sitten voit vaikka kieltäytyä toisesta drinkistä jos ei tee mieli enää jutella.
Ei kai nyt kukaan oleta että yhdestä drinkistä pitää lähteä toisen luo yöksi :D
Jos tuntemattomalta ottaa juoman niin pitää ainakin loppuilta istua hänen kanssaan ja jos ei itse halua antaa niin toimii miehen "wing maninä" jotta tämä saa seksiä.
Jos ei halua olla haarat levällään illan päätteeksi ei ota juomia.
Ei ole olemassa ilmaisia lounaita.
Voi herttinen sentään, aikuinen mies tietää itse onko varaa tarjota drinkki muuten vaan, jos ei tiedä, niin ei se naisen vika ole!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:10"]
Voi herttinen sentään, aikuinen mies tietää itse onko varaa tarjota drinkki muuten vaan, jos ei tiedä, niin ei se naisen vika ole!
[/quote]
Jos mies tarjoaa muuten vaan niis se johtuu, että nainen näyttää köyhältä alkoholistilta ... Muuten kyse on rakkauden ostamisesta myös ulkomailla. Lukekaa joskus englantilaisten ja amerikkalaisten tai vaikkapa espanjalaisten foorumeilta niin ihan yhtä pihalla miehetkin ovat siitä miksi nainen ei anna vaikka ostin juoman :D
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:07"]
[/quote]
Komppi. Suomessa jos mies tarjoaa, voi olla satavarma että miehellä on joku taka-ajatus. Monesti se on seksi.Näin ei pitäisi olla, mutta niin se vaan menee.
Niin. Aikuinen mies. Olen kuullut heistä joskus.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:10"]
[/quote]
Jos mies tarjoaa muuten vaan niis se johtuu, että nainen näyttää köyhältä alkoholistilta ... Muuten kyse on rakkauden ostamisesta myös ulkomailla. Lukekaa joskus englantilaisten ja amerikkalaisten tai vaikkapa espanjalaisten foorumeilta niin ihan yhtä pihalla miehetkin ovat siitä miksi nainen ei anna vaikka ostin juoman :D
[/quote]
Kuten sanottu, se ei ole naisen vastuulla mitä mies luulee. Suomalainen sanonta: Ei ole luulo tiedon väärti. Tosin olen ollut niin onnekas etten ole tällaista luulevaa (tai tunnustavaa) miestä kohdannut.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:16"]
[/quote]
Komppi. Suomessa jos mies tarjoaa, voi olla satavarma että miehellä on joku taka-ajatus. Monesti se on seksi.Näin ei pitäisi olla, mutta niin se vaan menee.
[/quote]
Saa taka-ajatuksia olla, mutta jos ne eivät toteudu, niin siitä ei kuulu nostaa meteliä.
En ottaisi vastaan drinkkiä, koska en halua antaa vääriä oletuksia.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 18:16"]
[/quote]
[/quote]
Missä maassa miehet tarjoavat ilman taka-ajatuksia?
Oonko tiukkis kun vähän häiritsee se että tyttöystäväni käy yökerhoissa ja kehuskelee kuinka hän ei siellä maksa itse omia juomiaan. Itselläni ollut kyllä tapana kieltäytyä jos vaikkapa joku homomies tullut imartelemaan ja pyytänyt saavansa ostaa mulle juotavaa, kun olen tiennyt etten ole sitä mitä hän kaipaa teollaan. viimeksikin lähti sekaporukalla toiseen kaupunkiin viikonlopuksi ja kertoili tällaista ja kuinka heidän porukkansa aina vähän hajoaa kun ihmiset lähtevät eri miesten ja naisten matkaan baarista ja kuinka käyvät paikoissa joissa "irtoaa aina" ja jotenkin nyt alkoi mietityttää noi sanat että onks tää nyt ihan normaalia meininkiä...
Häh. Drinkinostaminen toiselle on drinkinostajan oma ongelma. Kohteliasta on ehkä pari lausetta vaihtaa, ennen kuin häipyy. Muuten tulee idioottiolo sekä drinkin ostajalle että vastaanottajalle. Nro 34, no ei mikään mukava tyttöystävä sulle kehuskele, kuinka monelta sai ilmasen drinkin missä ja milloinkin.
Ainoastaan Suomessa huonojen ja itsetunnottomien ihmisten kesken....
Se on ihan tulkinnasta kiinni, mihin drinkki velvoittaa, eikä todellakaan ole maasta riippuvaista. Jos nainen tykkää drinkin tarjonneesta miehestä, mutta mies ei haluakaan sen enempää... Niin silloin ihmetellään, että miksi tarjosi drinkin, jos ei kerran halua mitään. Ja edellinen menee ihan mielipahaa ja suuttumuksen asti. Jos nainen taas ei tykkää drinkin tarjoajasta, niin sitten ihmetellään, mitä toinen oikein olettaa. Tilanteesta se on kiinni, milloin kukakin jotain odottaa ja toivoo. Totta kai siinä mielipahaa aiheuttavasta tilanteessa ollaan vihaisia, puolin ja toisin, riippuen siitä, kumpi halusi enemmän.
Näiltä "olettajamiehiltä" voisi kysyä, että miksi on olemassa kalliita huoria, jos naisen saa automaattisesti antamaan yhdellä sidukallakin. :-)