Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle Joulupuu-lahja?

Vierailija
28.11.2013 |

Minkä ikäisiä on siis vanhimmat, jotka saa Joulupuun kautta lahjoja? Mietin, että helppo ostaa legoja ja pehmoleluja ja että monet varmaan antaa pienille lapsille, niin voisin itse laittaa jotain vähän isommille. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eläkeikäinen ehkä jo hieman liian vanha!

Vierailija
2/3 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan.

Isommille esimerkiksi elokuvaliput yms ovat suosiossa samoin esimerkiksi hyvät urheiluvarusteet tai esimerkiksi vaatekauppojen lahjakortit. Joitakin voi ilahduttaa myös vaikka uimahalliliput tms. Lahjakortit ovat ihan parhaita ja ilahduttavat nuoria ja lapsia enemmän kuin vaikka jonkun toisen valitsema paita, jolle työntekijöiden on tosi vaikea sitten löytää sopivaa saajaa kun esim. kokoa on vaikea tietää ja makuja on kovin monia. Jos joku haluaisi jotain arvokkaampaa antaa keräyksessä niin varmasti esimerkiksi kamera ilahduttaisi monia nuoria. Joillekin ovat myös kivoja esimerkiksi hyvät välineet taideharrastukseen tms. Nämä ovat kuitenkin vaikeasti jaettavia lahjoja kun joutuu erityisen tarkkaan miettimään kenelle sopii ja kenties juuri sillä hetkellä ei ole ketään (ainakaan juuri sen ikäistä kuin lahjoittaja on alunperin ajatellut) lasta jolle paketti sopisi. Jos haluaa antaa jotain pientä niin myös esimerkiksi erilaiset suihkugeelit, shampoot, deodorantit yms. ovat olleet pidettyjä lahjoja.

Olen jakanut työni kautta näitä joulupuulahjoja parina vuonna ja pienille tosiaan on tullut tosi paljon kivoja lahjoja meidän toimipisteeseen, nuorille sitten huonommin. Lastensuojelun asiakkaina on nuoria siihen asti kun täyttävät 18 ja tämänkin jälkeen jälkihuollossa olevia nuoria aina 21-vuotiaaksi asti joten lahjan voi miettiä sopivaksi tälle kohderyhmälle. Itsekin olen osallistunut keräykseen viemällä suoraan jotain työpaikalle ja yleensä olen vienyt juurikin elokuvalippuja koska on ollut monia perheitä, joissa tiedän, että tällaisista on iloa eikä niitä koskaan tunnu tulevan tarpeeksi.

Vielä yksi vinkki: Pakatkaa lahja mieluiten vaikka lahjapussiin, jota ei ole suljettu. Lahjat joudutaan kuitenkin tarkistamaan ennen antamista koska joskus on ollut ikäviä yllätyksiä kun tavarat eivät ole olleet sitä mitä pitäisi niin ainakin omalla työpaikallani ne tarkistetaan aina ja työntekijät myös kiireestään huolimatta yrittävät löytää juuri asiakkailleen sopivia lahjoja. Hyvin paketoitu lahja on siis ajantuhlausta lahjoittajan ja työntekijöiden kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kattavasta vastauksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan