Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla sukupuolineutraali?

Vierailija
21.09.2013 |

Kysymys niille, jotka ovat tuommoisia.

Miten tuo näkyy teidän arjessanne? Onko tuo vaan sitä, että te pakotatte teidän lapsenne tuommoiseksi vai koskeeko tuo teitä itseännekin jotenkin? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olla sukupuolineutraaleja vaan sukupuolisensitiivisiä. Tämä näkyy arjessa siten, että yksi tyttäristämme pukeutuu omasta halustaan hyvin "poikamaisesti", emmekä rajoita sitä mitenkään. Korostamme sitä, että ei ole tyttöjen tai poikien värejä/vaatteita/tekemistä. Haluamme tuntea lapset persoonan ei sukupuolen kautta.

Vierailija
2/8 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan sukupuolineutraaleja mm. seuraavilla tavoilla 

-pukeutua saa kuten halutaan. Vältämme seksuaalisesti provosoivia vaatteita kuten kalukukkaro(tämä ennen yleinen vaatekappale on nykyaikana seksualisoitunut)  tai push up rintaliivit

-seurustelukumppani valitaan luonteen ja mieltymysen mukaan ei sukupuolen

-emme käytä sukupuoleen viittaavia nimityksiä äiti, isä, veli, sisko, nainen, mies jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kasvatettu sillä perinteisellä tyylillä, jonka mukaan pojat on tällaisia ja tytöt tuollaisia. Matti sai juosta pihalla ja kiipeillä puihin, kun taas Minnan piti tiskata äidin apuna. Matti sai leikkiä autoilla ja Minna nukeilla - toisinpäin ei tullut kuuloonkaan. Minna sai sievästi tirauttaa pari kyyneltä, jos siltä tuntui, mutta Mattia pilkattiin, jos teki samoin. Itse olin tuo Minna ja kyllä tympi, kun kaikki hauska kiellettiin, koska "tytöt ei saa tehdä noin".

Minulla on vain poikia, mutta he ovat itse saaneet valita, leikkivätkö nukeilla vai autoilla. Koulussa he saivat ottaa valinnaisaineet oman mielenkiinnon mukaan. Ammatinvalinnassa heillä on ollut mahdollisuus valita ihan mitä vain. Eikä meillä ole ollut kotitöissä perinteisiä naisten tai miesten töitä. Koti on kaikkien vastuulla oleva koti, ei hotelli.

Vierailija
4/8 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-pukeutua saa kuten halutaan. Vältämme seksuaalisesti provosoivia vaatteita kuten kalukukkaro(tämä ennen yleinen vaatekappale on nykyaikana seksualisoitunut)  tai push up rintaliivit

-emme käytä sukupuoleen viittaavia nimityksiä äiti, isä, veli, sisko, nainen, mies jne

Annatteko esim. Uimahallissa lasten valita kumpaan pukukoppiin haluavat mennä? Entäs itse?

Vierailija
5/8 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveää tämä sukupuolineutraali paska. Miehet on miehiä, ja naiset naisia. Piste.

Vierailija
6/8 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea asia suomalaisille tämä sukupuoli. Ei kai kaikkia siihen viittaavia merkkejä tarvitse hävittää...

Vierailija
7/8 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijäpoikatyttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatteko esim. Uimahallissa lasten valita kumpaan pukukoppiin haluavat mennä? Entäs itse?

Tietysti miestenpuolelle tarkistamaan uimahousutilanteen ja sitten pyydän saada riisua ne. Sitten menen vessan eriöön tyydyttämään itseni.

M47

Vierailija
8/8 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelijäpoikatyttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti miestenpuolelle tarkistamaan uimahousutilanteen ja sitten pyydän saada riisua ne. Sitten menen vessan eriöön tyydyttämään itseni.

M47

Näin se vain on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi