Mistä saappaat paksupohkeiselle?
Pitäisin hirmu mielelläni talvella pitkävartisia saappaita hameen kanssa. Mutta nuo kaupoissa olevat ei sovi jalkaan, vetskari ei mene kiinni, kun on niin paksut pohkeet... Olen kuitenkin nähnyt samankokoisilla naisilla saappaita, niitä varmasti on olemassa. Osaisiko täällä joku kertoa, mistä kannattaa katsella?
Kommentit (44)
Boot factoryssa voit teettää sopivan tyyliset pieksut oman maun mukaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:27"]
Boot factoryssa voit teettää sopivan tyyliset pieksut oman maun mukaan.
[/quote]
tuskin saa alle 200!?
Elloksen omien brändien ihan normaalitkin saappaat on tehty hyyyvin paksujalkaisille.
Siroille säärille hyviä saappaita on italialaisilla ja espanjalaisilla merkeillä.
K-kengässä on muuten joskus ollut myös nimikkohylly leveämmille saappaille.
No en ole ikinä löytänyt mistään kaupasta sopivia pitkävartisia saappaita. Mun jalka on kokoa 42-43, mallia puh. tolppa, en ole kuitenkaan ylipainoinen. Ostan kaikki kenkäni netistä, k-kengässä (ja muissa ketjuliikkeissä) suuria kokoja on tosi vähän.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:05"]
Lupasin tulla raportoimaan netistä tilaaamistani jj footwearin saappaista. Ne on täydelliset! Sujahti jalkaan ja istuu hyvin ylös asti. Malli on valencia, ruskea nahka+mokka. Kun rekisteröityy kauppaan niin sinne pitää syöttää mitat jalkaterästä ja pohkeen ympärysmitasta. Annetulla koodilla sitten voi tilata sopivat. Mulle ongelmajalkaiselle löytyi malleja vaikka kuinka monta. Suosittelen todella!
ps. Taidan nukkua nää jalassa :)
[/quote]
Nätit. Kalliit :(
Googletamalla löysin tälläisen kotimaisen nettikaupan kuin http://www.kenkaliike.fi/tuotteet/naisten-keng%C3%A4t/xl--xxl-saappaat/10028/
Itsekin löysin Lahdesta Monoselta Gaborin saappaat XL-varrella. Monosella on koottuna hyllyyn saappaita varren koon mukaan, ja löytyi myös noita isompia.
Tilasin viime viikolla jjfootwearista saappaat, voin raportoida laadusta kun ovat tulleet.
Mulla on sappaiden kanssa se ongelma, että aamulla menee varret hyvin kiinni, mutta päivän aikana usein jalat turpoaa, vairsinkin kun istuu päivän tietokoneella, ja sitten iltapäivällä ei enää saappaat menekään jalkaan... Jos ostan jotkut levämpivartiset, niin onkohan ne sitten aamusta löysät?
Minulla on kengännumero 42-43. Jos ylipäänsä löydän saapikkaat tuosta kokoluokasta, voi olla varma, ettei se pitkävartinen sääriosa mene kiinni. Olenkin sitten tyytynyt Kuoman talvikenkiin tai nilkkureihin, jotka eivät nouse kovin ylös.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:04"]
Minulla on kengännumero 42-43. Jos ylipäänsä löydän saapikkaat tuosta kokoluokasta, voi olla varma, ettei se pitkävartinen sääriosa mene kiinni. Olenkin sitten tyytynyt Kuoman talvikenkiin tai nilkkureihin, jotka eivät nouse kovin ylös.
[/quote]
Älä sure, mun jalka on myös 42-43, lisäksi paksut pohkeet. Tilasin jjfootwearista nyt saappaat, katotaan miten sopii. En ole ikinä ennen löytänyt jalkoihini sopivia pitkävartisia saappaita. En ole ylipainoinen, mutta jalat on vaan tällaset tolpat :)
Taidan kyllä pillahtaa itkuun, jos sopivat mun jalkaan!
Mun Gaborin pitkävartisissa saappaissa, joissa on tuo D/XL-mitoitus varressa, on soljilla säädettävä nahkanauhat. Niillä voi sitten lisää laajentaa/kiristää sitä pohjetta tarpeen mukaan, jos jalat turpoo päivällä.
Itselläkin on kapea nilkka ja ainakin mun Gaborin saappaat istuu hyvin nilkasta ja on muutenkin hyvtä jalassa. Suosittelen!
Pitkävartiset saappaat lisää puolihameiden käyttöä huomattavasti, kun tarkenee kylmemmälläkin laittaa hameen päälle, saappaat lämmittää yllättävän paljon säärtä vaikkei olekaan mitään karvavuoria. :)
Vinkkinä Tallinnaan matkaa suunnitteleville. Ainakin viime vuonna noita Gaborin leveämmällä pohkeella tehtyjä saappaita oli Tallinnassa Salamander-kenkäkaupoissa. Sehän on saksalainen kenkäliikeketju. Ihmettelen, kun Suomeen ei nuo saksalaiset ketjut oikein suuntaa, niissä on parempi valikoima kuin suomalaisissa.
Ja jos Saksaan on menossa, siellähän vasta valikoimaa onkin!
Minullakin on ongelma. :( Jalan koko 37 (3 1/2-4), mutta ylipainoa, joten pohkeet aika paksut. Nilkat (ja ranteet) sitä vastoin aika ohuet ihan normaalipainoisten tyyliin. Pituutta on reilut 150 senttiä, joten jalan pituus kantapäästä polvitaipeeseen on sellaiset 37 senttiä... Olen pari talvea kulkenut etsiskellen sopivia saappaita, mutta en ole edes kokeillut mitään, koska jos muuten näyttäisi saapas sopivan pohkeesta, sen pituus lähentelee jotain 50 senttiä. Nilkkureita olen pitänyt viime vuosina, saappaat minulla on ollut viimeksi joskus 90-luvulla (olin silloin suunnilleen samankokoinen silloin kuin nytkin), koska silloin oli markkinoilla vähän lyhytvartisempiakin malleja. Nyt ne tuntuvat kaikki olevan joitakin 180-senttisiä varten...
Taidan tyytyä jatkossakin nilkkureihin ja palelen sitten hameen kanssa. :(
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:23"]
Minullakin on ongelma. :( Jalan koko 37 (3 1/2-4), mutta ylipainoa, joten pohkeet aika paksut. Nilkat (ja ranteet) sitä vastoin aika ohuet ihan normaalipainoisten tyyliin. Pituutta on reilut 150 senttiä, joten jalan pituus kantapäästä polvitaipeeseen on sellaiset 37 senttiä... Olen pari talvea kulkenut etsiskellen sopivia saappaita, mutta en ole edes kokeillut mitään, koska jos muuten näyttäisi saapas sopivan pohkeesta, sen pituus lähentelee jotain 50 senttiä. Nilkkureita olen pitänyt viime vuosina, saappaat minulla on ollut viimeksi joskus 90-luvulla (olin silloin suunnilleen samankokoinen silloin kuin nytkin), koska silloin oli markkinoilla vähän lyhytvartisempiakin malleja. Nyt ne tuntuvat kaikki olevan joitakin 180-senttisiä varten...
[/quote]
oletko ajatellut, että taitava suutari osaisi lyhentää saappaat mittoihisi sopiviksi?
Itse olen etsiskellyt epätoivoisesti hoikille säärille tarkoitettuja bootseja. Ei löydy mistään. Tikkujaloissani varret louskuvat. kenelle näitä bootseja oikein tehdään.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 12:52"]
Tilasin viime viikolla jjfootwearista saappaat, voin raportoida laadusta kun ovat tulleet.
[/quote]
Raportoi ihmeessä kiitos!
Minun ongelmani on säärten lyhyys. Säären paksu osa alkaa ikäänkuin liian alhaalta, joten vetoketju jumittaa puolimatkassa :( Kokoni on 36, joten tuntuu että varret ovat niissä vielä kapeampia. Kolmas ongelmani tai "onglemani" on väri. En käytä mustaa ollenkaan, joten se kaventaa esim. Gaborin mallivalikoimaa... Olen valmis maksamaan 200 jos saan hyvät saappaat, ja jos ne ovat minun väriseni.
Kiitos kaikille vinkeistä!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:23"]
[/quote]
Samoilla mitoilla, tuollaiset sopii hvin
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 15:31"]
Itse olen etsiskellyt epätoivoisesti hoikille säärille tarkoitettuja bootseja. Ei löydy mistään. Tikkujaloissani varret louskuvat. kenelle näitä bootseja oikein tehdään.
[/quote]
Hei se jjfootwear myy saappaita kans tikkujaloille :)
Lupasin tulla raportoimaan netistä tilaaamistani jj footwearin saappaista. Ne on täydelliset! Sujahti jalkaan ja istuu hyvin ylös asti. Malli on valencia, ruskea nahka+mokka. Kun rekisteröityy kauppaan niin sinne pitää syöttää mitat jalkaterästä ja pohkeen ympärysmitasta. Annetulla koodilla sitten voi tilata sopivat. Mulle ongelmajalkaiselle löytyi malleja vaikka kuinka monta. Suosittelen todella!
ps. Taidan nukkua nää jalassa :)