Mies kuurasi vessan kloriitilla eikä huuhdellut kunnolla - tuli sänkyyn niine hyvineen!
Elikkäs näin pääsi käymään. Olin tietysti hyvilläni kun mies kerrankin halusi ottaa vastuun siivouksesta, mutten kuitenkaan olisi halunnut sen ihan näin menevän... Ensinnäkin, meillä olisi ollut kyllä muutakin pesuainetta ja toisekseen, olisi edes huuhdellut ne kädet ihan kunnolla! Selvästi oli pintapuolisesti vaan huuhdeltu ja sitten kuivattu... Onneksi huomasin ajoissa!! Petivaatteisiimme ehti kuitenkin jo tulla kirveleviä kohtia (ei kärsi pitää ihoa vasten) paitsi tietysti miehen, myös minun puolelle, kun en tiennyt asiasta ennen kuin kosketin mieheni käsiä...! Olin vielä just vaihtanut lakanat jne. Joten; mahtaakohan nuo kirvelevät kohdat siitä poistua itsekseen, ehkä tuuletuksella, ehkä ajan kanssa? Vai meneekö uusiksi pesuun? (Mahtaakohan tosin sekään auttaa, kloriittia kun on...??)
Mitähän tässä olisi tehtävissä, täytyykö tässä nyt roskiin nuo uudet petivaatteet nakata? Yritin googlettaa, muttei siellä tietenkään ollut sitä mitä tehdä jos kloriitti siirtyy tekstiiliin käsistä huonon huuhtelun seurauksena :/
Joten, todella kiitollinen olisin avusta! :)
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet hankkinut kloriittia, jos et halua sitä käytettävän siihen mihin se on tarkoitettu?
Saatiin lahjaksi sellainen pakkaus, missä oli kaikkia pesuaineita ja sensemmoista.
Hävität lopun kloriitin ja peset vessan jatkossa itse vaikka mäntysuovalla, mies tehköön muita kotihommia.
Joo, kloriitti on hävitetty ja en kyllä päästä miestä enää sähläämään... 😣
Jos sulla tulisi tuollaisia oireita, niin et hetkeäkään miettisi että pitääkö lakanat pestä uudelleen vaan ne olisi jo pyörimässä.
Söpö yksityiskohta tarinassa tuo kloriitti lahjakorissa tosin.
Se, se! Sepä se vasta olisikin ollut![/quote]
Heh heh. Hyvin hauskaa toisen kirjoitustyylin apinointia...
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen yöuniako teillä vessa kuurataan?
Mä yleensä kuuraan suihkussa käynnin yhteydessä. Monesti illalla ennen nukkumaanmenoa.
-Ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla tulisi tuollaisia oireita, niin et hetkeäkään miettisi että pitääkö lakanat pestä uudelleen vaan ne olisi jo pyörimässä.
Söpö yksityiskohta tarinassa tuo kloriitti lahjakorissa tosin.
Niin, en ollut antajan kanssa milloinkaan keskustellut tämmöisistä kemikaaliyliherkkyyksistä.
Ja no miehen kanssa puhuttiin niistä petivaatteista. Hän sanoi ettei niistä mitään kirvelyä eikä särkyä lähde ja noh, minustakin tuntuu kuin ne vähän olisi haihtuneet, ettei se kipu tunnu enää niinkään. Voi kyllä johtua siitäkin kun sain terveyskeskuksesta Triptyl-lääkettä kipukynnyksen nostoon, kun oli se fibromyalgiakäynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen yöuniako teillä vessa kuurataan?
Mä yleensä kuuraan suihkussa käynnin yhteydessä. Monesti illalla ennen nukkumaanmenoa.
-Ohis
Millä sinä kuuraat?
ap on luulosairas. ei huuhdotuista ja kuivatuista käsistä lähde kloriittia lakanoihin niin paljon että siitä erottaisi lakanaa koskemalla kirveleviä kohtia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet hankkinut kloriittia, jos et halua sitä käytettävän siihen mihin se on tarkoitettu?
Saatiin lahjaksi sellainen pakkaus, missä oli kaikkia pesuaineita ja sensemmoista.
Hävität lopun kloriitin ja peset vessan jatkossa itse vaikka mäntysuovalla, mies tehköön muita kotihommia.
Joo, kloriitti on hävitetty ja en kyllä päästä miestä enää sähläämään... 😣
Mitenkäs se ympäristömyrkky hävitetään näppärästi, jollei siivouksessa runsaasti laimennettuna käyttöliuoksena?
miksi tommoinen hermovaurioinen on ylipäätään hankkinut miehen. aika kamalaa sille miehelle
Minulle tuli aloituksesta mieleen Munsalan kansallispuku :D
Miehesi siivosi vessan ennen nukkumaan menoa ja ilman suojakäsineitä? 😱
Vierailija kirjoitti:
ap on luulosairas. ei huuhdotuista ja kuivatuista käsistä lähde kloriittia lakanoihin niin paljon että siitä erottaisi lakanaa koskemalla kirveleviä kohtia
Luitko ketjua? Miespä ei kunnolla huuhdellutkaan, pikainen kastaminen on eri asia kuin huolellinen huuhtelu, mikä esim. kloriitin kanssa ensiarvoisen tärkeää. Siitä on kehoitus ihan siinä pullon etiketissäkin.
Vierailija kirjoitti:
miksi tommoinen hermovaurioinen on ylipäätään hankkinut miehen. aika kamalaa sille miehelle
Voi luoja, tiedätkö mikä on fibromyalgia/hermosäryt? Fyysisiä vaivoja. Toki se pitkällinen särky mielialaankin alkaa vaikuttaa, mutta jokainen fiksumpi varmaan ymmärsi, mitä ajan takaa. Heikkohermoinen ja hermovaurioinen eivät siis ole synonyymejä, vaan kaksi eri asiaa. Edellämainittu psyykkinen, jälkimmäinen fyysinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi siivosi vessan ennen nukkumaan menoa ja ilman suojakäsineitä? 😱
Ei nyt ennen nukkumaanmenoa. Mutta eipä ollut suojakäsineitä, ei. Siinäpäs se onkin!
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli aloituksesta mieleen Munsalan kansallispuku :D
Mitenkäs nyt silleen? :D
Kantaisin ainakin sen klooratun vessanpöntön pois sängystä.
kandee vaihtaa se loriitti tiskiaineeseen niin samalla saa hyvän syyn luistaa tiskivuorosta ku ei oo tiskiainetta
😁
Vierailija kirjoitti:
Hölmö. Jos niissä lakanoissa ois kloriittia, niin ne ois muuttuneet alle minuutissa kloriittikohdista täysin valkoiseksi. Sitä kun käytetään tekstiilien valkaisuun. Eikä se todellakaan ole noin myrkyllistä kuin luulet. Itse olen valkaissut sillä tekstiilejä jopa paljain käsin. Ei ole kädet syöpyneet eikä edes kirvelleet. Haju kyllä oli vaikea saada pois käsistä.
Jännä keskustelu. Oletko ihan varma, ettei kloriitti ole kovin myrkyllistä? Kuvittelisi toisin.
Huh!! Oli varmasti kovat kivut? On nuo miehet välillä yksiä piruja 👿
Joo, mä en edes tiedä kuuluuko kloriitti huuhdella saippuan kera vai ihan vedellä..?