Mies kuurasi vessan kloriitilla eikä huuhdellut kunnolla - tuli sänkyyn niine hyvineen!
Elikkäs näin pääsi käymään. Olin tietysti hyvilläni kun mies kerrankin halusi ottaa vastuun siivouksesta, mutten kuitenkaan olisi halunnut sen ihan näin menevän... Ensinnäkin, meillä olisi ollut kyllä muutakin pesuainetta ja toisekseen, olisi edes huuhdellut ne kädet ihan kunnolla! Selvästi oli pintapuolisesti vaan huuhdeltu ja sitten kuivattu... Onneksi huomasin ajoissa!! Petivaatteisiimme ehti kuitenkin jo tulla kirveleviä kohtia (ei kärsi pitää ihoa vasten) paitsi tietysti miehen, myös minun puolelle, kun en tiennyt asiasta ennen kuin kosketin mieheni käsiä...! Olin vielä just vaihtanut lakanat jne. Joten; mahtaakohan nuo kirvelevät kohdat siitä poistua itsekseen, ehkä tuuletuksella, ehkä ajan kanssa? Vai meneekö uusiksi pesuun? (Mahtaakohan tosin sekään auttaa, kloriittia kun on...??)
Mitähän tässä olisi tehtävissä, täytyykö tässä nyt roskiin nuo uudet petivaatteet nakata? Yritin googlettaa, muttei siellä tietenkään ollut sitä mitä tehdä jos kloriitti siirtyy tekstiiliin käsistä huonon huuhtelun seurauksena :/
Joten, todella kiitollinen olisin avusta! :)
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pesussa lähtee. Tahrat todennäköisesti jää. Kannattaisi miehen varmaan lukea muutenkin niitä käyttöohjeita tuon myrky nakssan.
Ei tullut mitään tahroja. Paikoitellen kankaassa vaan lievää kirvelyn tuntua, mikä provosoi minulla säryt, hermovauriopotilas kun olen.
Ja joo, niin kannattaisi, mies melkoisen jääräpää.
Oliko mies taas kännissä niin kuin viimeksi? Ei kloriitti edes ole niiin syövyttävää kuin voisi luulla. Entinen kumppani yritti itsemurhaa juomalla kloriittia. Oli pari viikkoa sairaalassa mutta ei jäänyt pysyviä vammoja. Niin että vähän vaikea uskoa että pestyistä käsistä tulee jotain oireita, eiköhän vika ole kuitenkin korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3786334/kylpyhuoneen-kloriittiongelma-j…
Niin? Kyllä sitä kloriittia nyt moni käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama, joka aiemmin valitti, kun mies ei ollut huuhtonut klooria kunnolla vessan seinistä ja lavuaarin läheltä? Olet hysteerikko, sori nyt vain. Tai provohan tämä varmaan on.
Jaa se jonka keskustelu tuohon oli linkitetty? En, mulla ei ole diabetesta. Eikä ole provo.
Vierailija kirjoitti:
Hanki se mies ensin ja kerro sitten satujasi.
Heh heh, jos nyt sanotaan niin monella "hullulla" on mies. Ja vastaavia miehiä on kanssa pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki moni käyttää kloriittia, mutta ei toivon mukaan moni suhtaudu siihen kuin kyseessä olisi radioaktiivinen ydinjäte.
Onneksi ei kerinnyt sentään vielä sormettaa sinua ennen kuin äkkäsit tämän kataluuden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet hankkinut kloriittia, jos et halua sitä käytettävän siihen mihin se on tarkoitettu?
Saatiin lahjaksi sellainen pakkaus, missä oli kaikkia pesuaineita ja sensemmoista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei kerinnyt sentään vielä sormettaa sinua ennen kuin äkkäsit tämän kataluuden.
OT mutta meillä joutui joskus kylmägeeliä vääriin paikkoihin kun mies ei ollut pessyt käsiä.
Itse tykkään pestä kädet keittiösaippualla jos käsittelen jotain tököttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet hankkinut kloriittia, jos et halua sitä käytettävän siihen mihin se on tarkoitettu?
Saatiin lahjaksi sellainen pakkaus, missä oli kaikkia pesuaineita ja sensemmoista.
Hävität lopun kloriitin ja peset vessan jatkossa itse vaikka mäntysuovalla, mies tehköön muita kotihommia.
Vierailija kirjoitti:
Etkö oo vieläkään mennyt psykiatrille. Sut tunnistaa jo näistä samoista naurettavista aloituksista. Olit mm. se joka oli kerran kuolemassa kun olit hipaissut hammasharjalla seinää, jonka mies oli pessyt viikko sitten kloriitilla. Suu paloi ja muuta. Mene jo oikeasti hoitoon!
Kyllä sitä kloriittia nyt muutkin ihmiset käyttää. Luin kyllä sen linkitetyn tekstin, rehellisesti mulla pärskähti nauru useassa kohtaa. 😂 Mutta joo, itse taidatkin olla sen psykiatrin tarpeessa kun tuosta vain yhdistelet päässäsi asioita täysin pomminvarmana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oo vieläkään mennyt psykiatrille. Sut tunnistaa jo näistä samoista naurettavista aloituksista. Olit mm. se joka oli kerran kuolemassa kun olit hipaissut hammasharjalla seinää, jonka mies oli pessyt viikko sitten kloriitilla. Suu paloi ja muuta. Mene jo oikeasti hoitoon!
Ja se jonka pesukone oli pilalla kun rummussa oli ollut joku viltti mistä tuli iho-oireita.
Ei täällä vaan ole pesukoneessa kyllä varmasti mitään vikaa. Eikä sen puoleen vilttejäkään rummussa... 😂
Vierailija kirjoitti:
Hölmö. Jos niissä lakanoissa ois kloriittia, niin ne ois muuttuneet alle minuutissa kloriittikohdista täysin valkoiseksi. Sitä kun käytetään tekstiilien valkaisuun. Eikä se todellakaan ole noin myrkyllistä kuin luulet. Itse olen valkaissut sillä tekstiilejä jopa paljain käsin. Ei ole kädet syöpyneet eikä edes kirvelleet. Haju kyllä oli vaikea saada pois käsistä.
Joo mutta luitko tuota aloitustani ollenkaan huolellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki se mies ensin ja kerro sitten satujasi.
En yhtään ihmettele jos ap:lla ei oikeasti olis edes miestä eikä edes kämpässä kloriittia. Saattaa olla jo sen verran sekaisin että kuvittelee että lakanoihin on saattanut joutua jostain mystisestä syystä kloriittia, esim. joku "murhaaja" käynyt koskettelemassa niitä kloriittisin käsin ja nyt hän kuolee.
Ensinnä, on niillä hulluilla edelleen niitä miehiä myös ja myöskin hulluja miehiä on paljon.
Toisekseen, oletko kenties itse karannut mielisairaalasta kun tulee tuommoiset edes mieleen? Hyi olkoon, no on ainakin mielikuvitusta jollain...
Vierailija kirjoitti:
Oliko mies taas kännissä niin kuin viimeksi? Ei kloriitti edes ole niiin syövyttävää kuin voisi luulla. Entinen kumppani yritti itsemurhaa juomalla kloriittia. Oli pari viikkoa sairaalassa mutta ei jäänyt pysyviä vammoja. Niin että vähän vaikea uskoa että pestyistä käsistä tulee jotain oireita, eiköhän vika ole kuitenkin korvien välissä.
Mitä? Minä en ole tänne kirjoittanut mitään juopottelutarinoita. Eikä ole korvien välissä, jos ukko kädet huonosti huuhtelee.
Vittuilitko exällesikin jatkuvasti, että ihan itsemurhaa yritti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki moni käyttää kloriittia, mutta ei toivon mukaan moni suhtaudu siihen kuin kyseessä olisi radioaktiivinen ydinjäte.
Ei mitään semmoista, mutta on se suoraansanottuna paskaa näin hermovaurioisen näkökulmasta...
Vierailija kirjoitti:
No sepä! Se se vasta olisi ollutkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä! Se se vasta olisi ollutkin...
Se, se! Sepä se vasta olisikin ollut!
Anteeks?