Vierailija

Olen sellainen lapsena tosi vaalea, sittemmin tummunut maantienväriin ja lopulta tummanruskeaan. Vaaleat hiukset lkuitenkin ovat minusta kauneimmat ja olen vaalentanut hiuksiani vuosikymmenestä toiseen. Aina välillä olen lopettanut vaalentamisen ja yrittänyt löytää hiuseni omanvärisen kestovärin ja onnistuneesti värjännyt hiukseni ihan nätin ruskeiksi - jos vain itse niissä viihtyisin! Pari päivää sitten päätin, että tämä vetyperoksidiaika elämässäni saa nyt loppua kertakaikkiaan ja löysin luonnonväreistä ihanan pähkinänruskean hennan ja värjäsin itselleni kiiltävät, kauniit, erittäin luonnollisilta vaikuttavat ruskeat hiukset. Ja taas harmittaa. Näytän vanhemmalta, ryppyisemmältä, kalpealta, väsyneeltä, tylsemmältä jne.

Nuorentaako vaaleus?

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (19)

En mä tiedä vaalentaako se varsinaisesti kasvoja, mutta musta tuntuu että vaaleus kyllä yleisemmällä tasolla liitetään nuoruuteen.

Mulla ei. Kun värjään hiukset aivan tummanruskeiksi, niin minä nuorennun viisi vuotta (ei vain oma mielipiteeni, vaan myös mieheni ja muiden). Sävyn tosin pitää olla riittävän tumma, mutta ei liian musta.

Normaalisti olen keskiruskea. Aurinko vaalentaa hiukseni kullanvärisiksi, ja silloin minusta tulee väritön, mauton ja hajuton.

Aivan blondi en ole koskaan ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nuorentaa, jos sävy on luonnollinen ja pehmeä. Sellainen kova "niin vaalee ku mahollist"-väri taas vanhentaa, jollet ole teini-ikäinen.

Ei automaattisesti. Minulla vaalea väri tekee naamasta punaisen. 

Sulla on väärä ruskea. Oikea hiusväri pukee kantajaansa. Oli se sitten platinablondi, kuparinpunainen tai korpinmusta. Ja väärä hiusväri taas tekee kalpeaksi, luonnottomaksi, vanhanksi tai ylikypsyneen näköiseksi.

Voisinpa vaihtaa kanssasi hiuksia! Olen vaalea, mutta olen värjännyt hiuksiani noin 10 vuotta keskiruskeiksi. Mielestäni näytän tummana nuoremmalta ja kiinnostavammalta. Nyt kun sytostaatit ovat vieneet hiukseni ja joudun aloittamaan hiusten kasvun alusta, en aio enää värjätä.

Voisinpa vaihtaa kanssasi hiuksia! Olen vaalea, mutta olen värjännyt hiuksiani noin 10 vuotta keskiruskeiksi. Mielestäni näytän tummana nuoremmalta ja kiinnostavammalta. Nyt kun sytostaatit ovat vieneet hiukseni ja joudun aloittamaan hiusten kasvun alusta, en aio enää värjätä.

Vaaleat hiukset korostavat ja näinollen tuovat enemmän esiin ihon virheitä, kuten juonteita, punoitusta, ihon epätasaisuutta jne.

Aloittajan teksti voisi olla minun kirjoittamani. Itselleni vaaleat hiukset (luonnolliset, ei liian vaaleat) vaan sattuvat sopimaan paremmin, kuin oma keski-/tummanruskea. Ne pehmentävät koko olemusta ja saavat ihonkin näyttämään hyvän väriseltä. Värjäysrumba v*tuttaa, mutta pakko tätä on jatkaa, ellen halua tarkoituksella vanhentaa itseäni.

En kestänyt enää ja vaalensin hiukseni takaisin sellaisiksi hunajanvaaleiksi, ja olipa taas nuorennuskuuri. Ilmeisesti kasvojeni iho on sen värinen, että kaikki tummempi on niitä vasten kovan näköistä ja siten vaikutin kalpealta, väsyneeltä ja jotenkin kovalta. Nyt tunnen oloni nuoreksi ja viehttäväksikin. Taisi olla viimeinen kokeilu brunettena. Kun ei niin ei. Ap

Vierailija

En kestänyt enää ja vaalensin hiukseni takaisin sellaisiksi hunajanvaaleiksi, ja olipa taas nuorennuskuuri. Ilmeisesti kasvojeni iho on sen värinen, että kaikki tummempi on niitä vasten kovan näköistä ja siten vaikutin kalpealta, väsyneeltä ja jotenkin kovalta. Nyt tunnen oloni nuoreksi ja viehttäväksikin. Taisi olla viimeinen kokeilu brunettena. Kun ei niin ei. Ap

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tämän tekstin, niin samanlainen kokemus mulla :) Kyllästyin vaaleuteen ja värjäsi bruneteksi ja vanhenin ja 10 vuotta, tulin myös kovemman ja kulmikkaamman näköiseksi. Olen lapsesta saakka ollut aivan todella vaalea, kulmakarvat, ripset kaikki ihan värittömät joten kyllä se vaaleus on mun luontainen juttu myös, sopii kokonaisuuteen. ap

Vierailija

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tämän tekstin, niin samanlainen kokemus mulla :) Kyllästyin vaaleuteen ja värjäsi bruneteksi ja vanhenin ja 10 vuotta, tulin myös kovemman ja kulmikkaamman näköiseksi. Olen lapsesta saakka ollut aivan todella vaalea, kulmakarvat, ripset kaikki ihan värittömät joten kyllä se vaaleus on mun luontainen juttu myös, sopii kokonaisuuteen.

Niin, 10 vuotta, ottaa vai jättää? Katson itseäni peilistä ja kaikki on harmonista. Hiusten ja ihon väri sopivat taas yhteen, en näytä enää sairaan kalpealta vaan skandinaavilta, jolle sopiikin vaalea iho - kuin palapelin osat olisivat loksahtaneet paikoilleen. Olen yksinkertaisesti viehättävämmilläni blondina. Monet ovat todella upeita brunetteja ja toisille taas punainen tukka sopii valtavan hyvin. Ap

Minua vaalea väri vanhentaa. Olen luonnostani brunetti. Parikymppisenä vaalensin pitkät hiukseni ja kampaaja, joka sävytti takaisin ruskean värin sanoi, että kylläpäs nuorenit. Lisäksi vaalea väri luonnostaan tummemmalla näyttää usein jotenkin valjulta.

Joitain poikkeuksiakin on. Tunnen yhden amer. naisen, jolla on hyvin vaalea iho ja siniset silmät. Hän ei rusketu. Häenllä on luonnostaan punaruskeat hiukset, jotka hän on vaalentanut. Häntä vaaleus nuorentaa ja raikastaa, sopii paremmin kuin oma väri. Mutta taitaa olla kuitenkin harvinaisempaa tämä.

Se väri, joka ihmisellä on ensimmäiset 10 vuotta, pukee parhaiten. Näin olen todennut hyvin monen kohdalla, myös itseni. Lapsuudessaan/varhaisnuoruudessaan blondit ovat parhaimmillaan blondeina myös aikuisina. Jo lapsina brunetet ovat upeita brunetteina läpi elämänsä. Mutta lapsiblondeilla on vaikeinta, sillä suurin osa tummuu, mutta se tumma väri ei ole sitten "se oikea" ja lapsiblondi joutuu värjäyskierteeseen.Ikävää ja niin eespäin, mutta värjäisin mielummin kuin olsin väärän värinen.

Ahaa....eli mullekin sopis vaalea, vaikka mustatukkaisena synnyinkin, mutta olin blondi aina 10-vuotiaaseen asti sitten.

Mutta kuinka sitä sitten voisi alkaa blondiksi? Nyt raitoja, mutta vaalennushan kuivattaa hiuksia. Otanko vaan aina lisää ja lisää raitoja?

Kyllä vaaleus usein nuorentaa. Kiinnitin huomiota naapuriin joka yhtäkkiä värjäsi tukkansa tummaksi ja vanheni ainakin 10 vuotta...tumma väri korostaa liikaa kasvojen ikääntymistä.

Muutama fakta:

Periaatteessa kaikille sopii ns. kaikki värit (jos nyt puhutaan tässä yhteydessä "väreinä" tumma/vaalea/punainen) kunhan se värisävy sopii omaan ihoon.

Joten jos jokin väri ei sovi itselle, syynä ei yleensä ole se väri, vaan sen sävy (onko kyseisen värin tumma/vaalea sävy, onko kyseessä ns. kylmä vai lämmin sävy jne.)

Monesti se muutos voi olla liian iso jos tekee kerralla, on parempi raidoittaa niin tottuu lopputulokseen, jos kyseessä on iso muutos vaaleasta tummaksi tai toisinpäin, niin tottuu siihen uuten väriin.

Kun muuttaa hiusten väriä, kannattaa samalla pohtia mitä muuta kannattaa muuttaa. Fakta on se, että esim. vaatteissa osa sopii paremmin tummalle osa vaalealle. Joten jos on vaikka ihanan petrolinsininen paita joka sopii hyvin kun on tummat hiukset, ei se välttämättä enää sovikkaan kun hiukset ovat vaaleat, sitten taas vaikka vaaleansininen voi sopia kun hiukset ovat vaaleat mutta ei silloin kun hiukset ovat tummana. (Nuo siis vain esimerkkejä...!)

Vierailija
Se väri, joka ihmisellä on ensimmäiset 10 vuotta, pukee parhaiten. Näin olen todennut hyvin monen kohdalla, myös itseni. Lapsuudessaan/varhaisnuoruudessaan blondit ovat parhaimmillaan blondeina myös aikuisina. Jo lapsina brunetet ovat upeita brunetteina läpi elämänsä. Mutta lapsiblondeilla on vaikeinta, sillä suurin osa tummuu, mutta se tumma väri ei ole sitten "se oikea" ja lapsiblondi joutuu värjäyskierteeseen.Ikävää ja niin eespäin, mutta värjäisin mielummin kuin olsin väärän värinen.

Joo, tämä on ihan totta. Mullakin oli vaaleat hiukset lapsena, mutta murrosiässä alkoi tummumaan ja jotenkin identiteettini on muodostunut niin, että se lapsuuden blondi on minun oikea väri, eikä se tummunut vaalea. Ei tunnu minun väriltäni.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat