Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö liikkumisen olla tavoitteellista?

Vierailija
27.11.2013 |

Mikä riittää tavoitteeksi? Viittaan tuohon minipainoketjuun, jossa toiset ihmettelevät sitä, että toiset liikkuvat (saliohjelmansa perusteella) ilman tavoitteita.

Millaisia tavoitteita pitäisi siis olla? Riittääkö tavoitteeksi se, ettei tule kremppoja ja pysyy jonkinlaisessa kunnossa? Mulla ei nimittäin ole mitään sen kummempaa agendaa liikkumiselle. No tasapainoa olen pyrkinyt kehittämään välillä oikein harjoitellen, mutta se taitaa olla siinä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaativat persoonat eivät kestä sitä, jos joku ottaa rennommin.

Vierailija
2/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liikun päästäkseni johonkin tiettyyn paikkaan. Siis se on tavoitteellista.

Tarkoittanet liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:21"]

Tarkoittanet liikuntaa.

[/quote]

Jos teet vaikka Google-haun sanalle "liikkuminen", huomaat, että kys. sanaa käytetään sekä liikunnan harrastamisesta että siirtymisestä paikasta toiseen. Jos se kiukuttaa, ole hyvä ja perusta oma ketju, jossa itket, kun nykykielenkäyttö ei vastaa omia luutuneita käsityksiäsi.

Ap

Vierailija
4/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jokaisella on liikunnalle omat tavoitteensa. Se, joka tavoitetason määrittelee, on liikkuja itse. Se, että joku treenaa minipainoilla, saattaa olla juuri oikeanlaista liikuntaa tälle ihmiselle. Taas jos toinen treenaa maksimipainoilla, se saattaa hyvinkin sopia sille ihmiselle. Yksi treenaa pikamatkoja, toinen juoksee ultrapitkiä matkoja, kolmas hölkyttele tai tekee vieläpä kävely/juoksulenkkejä.

Ja sitten taas sellainen pointti, että jos näet tuntemattoman ihmisen kerran jossain treenaamassa tietyllä tavalla, et voi tietää, miten hän treenaa muina päivinä :-)

Vierailija
5/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:21"]

Tarkoittanet liikuntaa.

[/quote]

Jos teet vaikka Google-haun sanalle "liikkuminen", huomaat, että kys. sanaa käytetään sekä liikunnan harrastamisesta että siirtymisestä paikasta toiseen. Jos se kiukuttaa, ole hyvä ja perusta oma ketju, jossa itket, kun nykykielenkäyttö ei vastaa omia luutuneita käsityksiäsi.

Ap

[/quote]

Heh, olet varmasti hyvä liikkuja, koska kiihdyt nopeasti.

Vierailija
6/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liikunnan tavoite on pitää yllä kuntoa ja tuoda hyvää mieltä.

Kun joku "ihmettelee" toisten tapaa liikkua, se kertonee enemmän siitä ihmettelijästä kuin ihmettelyn kohteesta...

Vierailija
7/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:37"]

Ja sitten taas sellainen pointti, että jos näet tuntemattoman ihmisen kerran jossain treenaamassa tietyllä tavalla, et voi tietää, miten hän treenaa muina päivinä :-)

[/quote]

Tämä on hyvä pointti, mutta siitä toisesta ketjusta käy hyvin ilmi, että jotkut ihmiset jaksavat kuukaudesta toiseen seurata toisten harjoittelua.

Vierailija
8/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:37"]

[/quote]

Tämä on hyvä pointti, mutta siitä toisesta ketjusta käy hyvin ilmi, että jotkut ihmiset jaksavat kuukaudesta toiseen seurata toisten harjoittelua.

[/quote]

No sitä ketjua en lukenut, ja tuokin tuli kyllä mieleeni. Mutta usein huudellaan myös siitä, kun on kerran joku tuntematon nähty tekemässä kerran X ja oletetaan, että hän aina X eikä ikinä Y tai Z. Sama se, mistä asiasta on kyse (tällä kertaa liikunta).

Vierailija
9/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en liiku tavoitteellisesti, lenkillekin lähden aina sillä mielellä, että juoksen sen verran kun huvittaa.

Mutta ihmiset on erilaisia, toiset tarvitsee tavoitteita, saavat sitä jotain lisämotivaatiota tms.

Tai no, onhan minulla sellainen tavoite, että tahdon liikkua sen verran, ettei kunto ja lihakset rapistu, kuten muuten kävisi, kun toimistotöissä olen ja ikää tulee koko ajan enemmän.

Vierailija
10/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 15:21"]

minä en liiku tavoitteellisesti, lenkillekin lähden aina sillä mielellä, että juoksen sen verran kun huvittaa.

Mutta ihmiset on erilaisia, toiset tarvitsee tavoitteita, saavat sitä jotain lisämotivaatiota tms.

Tai no, onhan minulla sellainen tavoite, että tahdon liikkua sen verran, ettei kunto ja lihakset rapistu, kuten muuten kävisi, kun toimistotöissä olen ja ikää tulee koko ajan enemmän.

[/quote]

Todistit juuri vitosen väitteen siitä, että jokaisella on omat tavoitteensa.

Vierailija
11/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, jos liikut, sulla on jokin tavoite. Vaikkapa se, että liikut rennosti ja tavoitteena siis rento meininki ja hyvä olo. Mun mielestä jos harrastat liikuntaa, sulla on väistämättä tavoite. Oli se sit just hyvä olo tai sit lihaskasvu. Jos sulla ei ole tavoitetta, et siis liiku. Yksinkertaista. Ja ehkä hiukan turha kysymys..

Vierailija
12/12 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 16:08"]

Niin niin, jos liikut, sulla on jokin tavoite. Vaikkapa se, että liikut rennosti ja tavoitteena siis rento meininki ja hyvä olo. Mun mielestä jos harrastat liikuntaa, sulla on väistämättä tavoite. Oli se sit just hyvä olo tai sit lihaskasvu. Jos sulla ei ole tavoitetta, et siis liiku. Yksinkertaista. Ja ehkä hiukan turha kysymys..

[/quote]

Näin yleensä tavoitteellisella liikunnalla tarkoitetaan varmaan kuitenkin juuri sitä systemaattista lihasmassan tai muun kasvattamista. Tuo "on hyvä olokin tavoite" on nyt ehkä vähän saivartelua tässä kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan