Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan Loirin "laulua" - muita?

Vierailija
26.11.2013 |

Tulipa taas inhoreaktio, kun kuulin, että V-M Loiri on menossa siihen Tampereen itsenäisyyspäiväkonserttiinkin esiintymään. Eikö kukaan muu tosiaankaan ole huomannut, että Loirilla ei nyt vain ole lauluääntä, itse asiassa sitä kähinää ja pihinää on sietämätöntä kuunnella. Ei siinä auta mikään tulkinta, kun Loiri ei kerta kaikkiaan ole laulaja.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää, en näyttelijänä enkä laulajana. Ja tänä vuonna on jätettävä linnan juhlien seuraaminenkin välistä, sillä todella inhoan koko ukkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/58 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka ei ole päässyt kärryille, mikä Loirissa ja äänessä viehättää. Ei ole mielestäni hyvä laulaja ja konsertti olisi varsin pitkä kuunneltava häneltä - jättäisin väliin. Tuntuu, että kaikki taiteilijat, jotka vanhenevat, ovat yhtäkkiä korokkeelle nostettuja ja yliarvostettuja.

Vierailija
45/58 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että suuren tulkitsijan surkea laulu vaan vetää väkeä. Ei se tulkintakaan kaikkea pelasta. En todellakaan nauti Veskun laulusta.

Vierailija
46/58 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa viinanpolttamalta käheltä dena ääneltä. Laulaahan se ihan hyvin nuotissa, mutta en tykkää äänestä. Ja aika pahan näköinen se on niiden naamapaukamiensa kanssa. Harmi, että on dokaillut niin paljon.

Vierailija
47/58 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:14"]

täst palstast kertoo kaiken toi että haukutaan esim. laulajia ulkonäön perusteella. järkyttävän pinnallisia ihmisiä koko foorumi täynnä eli ei tule täällä kyllä enää käytyä koskaan.

[/quote]

Ap tässä ekalla viestillä sitten aloitusviestin!  Siis meistä monihan on nimenomaan kritisoinut Loiria sen äänen takia. Minä kammosin jo niitä Loirin Leino-"tulkintoja" ja aina vain pahemmaksi on mennyt.

Meneehän täällä palstalla joskus aina yli, mutta oikeasti hyvä, että jossain on paikka, jossa ei tarvitse hymistellä Loirin "laulamista", kun niin "karismaattinen". Kun sillä miehellä ei kerta kaikkiaan ole varsinkaan nykyisellään lauluääntä eikä ollut kyllä nuorempanakaan oikeaksi laulajaksi asti. 

Ja kyllä, kyllä. Kaikki saa laulaa suihkussa, yhteislaulutilaisuuksissa, karaokessa ym., mutta kaikille ei tosiaankaan tarvitse maksaa laulamisesta ja laittaa vielä esiintymään itsenäisyyspäivänä suorana näytettävään konserttiin. Pelkkä tulkinta ei riitä, jos ei ole lauluääntä.

Vierailija
48/58 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 19:06"]

Tulipa taas inhoreaktio, kun kuulin, että V-M Loiri on menossa siihen Tampereen itsenäisyyspäiväkonserttiinkin esiintymään. Eikö kukaan muu tosiaankaan ole huomannut, että Loirilla ei nyt vain ole lauluääntä, itse asiassa sitä kähinää ja pihinää on sietämätöntä kuunnella. Ei siinä auta mikään tulkinta, kun Loiri ei kerta kaikkiaan ole laulaja.

[/quote]

Minäkään en pitänyt ennen yhtään, vaan ihmettelin miksi ihmiset sitä kuuntelee kun ei osaa edes laulaa. En koe että Loirilla olisi kummoinen ääni edelleenkään vaikka onkin toki selkeästi tunnistettava, mikä on hyvä. Tajusin Loirin ja hänen äänensä (tai oikeastaan juuri niiden tulkintojen) viehätyksen kun katsoin hänestä sen dokkarin aikoinaan. Silloin se iski, sen jälkeen olen pitänyt hänen lauluistaan, tai no ne mitä olen kuullut ja se Lapin kesä tms. levyn laulut kuten Hyvää puuta...

Ulkonäöllä ei ole oikeasti (tai sillä ei pitäisi olla) mitään tekemistä musiikin kanssa, minulla ei ole tarvetta katsella mannekiineja vaan kuunnella hyvää musiikkia. Jos mietitään niin ei esim. Elton John, Adele, Celine Dion, Emeli Sande tai nyt vaikkapa Lady Gagakaan taida mitään maailman kauneimpia ihmisiä olla...

Vierailija
49/58 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 19:06"]

[/quote]

Minäkään en pitänyt ennen yhtään, vaan ihmettelin miksi ihmiset sitä kuuntelee kun ei osaa edes laulaa. En koe että Loirilla olisi kummoinen ääni edelleenkään vaikka onkin toki selkeästi tunnistettava, mikä on hyvä. Tajusin Loirin ja hänen äänensä (tai oikeastaan juuri niiden tulkintojen) viehätyksen kun katsoin hänestä sen dokkarin aikoinaan. Silloin se iski, sen jälkeen olen pitänyt hänen lauluistaan, tai no ne mitä olen kuullut ja se Lapin kesä tms. levyn laulut kuten Hyvää puuta...

Ulkonäöllä ei ole oikeasti (tai sillä ei pitäisi olla) mitään tekemistä musiikin kanssa, minulla ei ole tarvetta katsella mannekiineja vaan kuunnella hyvää musiikkia. Jos mietitään niin ei esim. Elton John, Adele, Celine Dion, Emeli Sande tai nyt vaikkapa Lady Gagakaan taida mitään maailman kauneimpia ihmisiä olla...

[/quote]

Itse asiassa sinäkin siis kiinnität huomiota ulkoisiin seikkoihin päättäessäsi, että pidätkin Loirin "laulamisesta". Minulle taas ei ole merkitystä ulkonäöllä mutta ei myöskään jollain dokkarilla. Joko osaat laulaa, ääni ja tekniikka kunnossa ja plussaa hyvästä tulkinnasta, tai sitten et osaa laulaa etkä esiinny laulajana lavoilla. Piste. En vain pysty ohittamaan sitä, jos "laulu" on oikeasti ihan kauhean kuuloista ja hymistelemään, että oi kuinka "syvällistä" ja "karismaattista".

Vierailija
50/58 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sulkemaan telkkarin, kun Loiro raiskasi Lapin kesää itsenäisyyspäivän konsertissa. Aivan hirveää "tulkintaa". Ainoa biisi mitä "koko kansan kunnioittamalta suurelta tulkitsijalta" voi kuunnella (ja katsella) on Naurava kulkuri. 

Vierailija
51/58 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiri sitten pilasi konsertin tekotaiteellisella "tulkinnalla". Hirveä esiintyjä, ei mitään hyvää, kamalaa kuunneltavaa. Pilasit Vesku tunnelman.

Vierailija
52/58 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sitä möllinää vapaaehtoisesti kuuntelisi. 

Vierailija
53/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesa-Matti Loirin lavakarisma on aivan uskomaton. Olin fani jo ennestään, mutta pääsin vasta aikuisiällä katsomaan livenä. Olin aivan myyty. Lavalla vain kitaristi ja Vesku, eikä todellakaan laula nuotin vierestä. Lisäksi Loirista pitää ymmärtää, että hän tulkitsee, ei pelkästään laula.

Kaikki eivät varmaan Eino Leino -suruvirsistä niin välitä, mutta kyllä Loiri on täysin jäljittelemätön ja kaiken hehkutuksen ansainnut. Ei varmaan iske nykyiseen Cheek-sukupolveen. Onneksi kaikkien ei tarvitse tykätä kaikesta.

Vierailija
54/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiri uilotti epävireisesti TAAS kerran ja lisäksi sillä oli esiintymisasuna aamutakki. Putosi tahdistakin pari kertaa minkä varmasti huomasivat kaikki musiikista vähänkin tietävät. Loiri on kammottava eikä osaa laulaa, mutta sitä ei tässä konsensuksen maassa vaan saa sanoa ääneen tai muuten olet kamala tyyppi joka väheksyy taiteilijoita ja suuria tulkintoja.

Vierailija
55/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sanoin työkaverille, että siitä, kuulostaako Loiri hyvältä, voidaan olla montaa mieltä, mutta ei siitä, onko hän taiteilija. Persoonallinen tyyli jakaa aina mielipiteet. Itse kuuntelen Loirin joululevyn useamman kerran läpi aina joulun aikaan. :)

Vierailija
56/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, en ole minäkään löytänyt sitä mikä tuossa Veskun korisemisessa olisi hienoa... Jotenkin niin väkinäistä touhua tuo laulamisen yrittäminen. Kyllä ne Loirin parhaat ansiot on valkokankaalla

Vierailija
57/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hän esiintyi hyvin ja hänhän on nyt ulkoisestikin kovasti muuttunut. Kävi jo varmaan lähellä lähtöään, mutta onneksi on löytynyt voimia oman terveyden hoitamiseen ja voimme edelleen nauttia hänen esiinymisistään. Kaikki ei tykkää kaikista : )

Vierailija
58/58 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava artisti, yksi parhaimmista tässä maassa. Upea ääni, loistava tulkitsija, multilahjakkuus, todellinen harvinaisuus. Parhaimmillaan juuri Leino-tulkinnoissa.

t. musiikin ammattilainen