Inhoan Loirin "laulua" - muita?
Tulipa taas inhoreaktio, kun kuulin, että V-M Loiri on menossa siihen Tampereen itsenäisyyspäiväkonserttiinkin esiintymään. Eikö kukaan muu tosiaankaan ole huomannut, että Loirilla ei nyt vain ole lauluääntä, itse asiassa sitä kähinää ja pihinää on sietämätöntä kuunnella. Ei siinä auta mikään tulkinta, kun Loiri ei kerta kaikkiaan ole laulaja.
Kommentit (58)
En tykkää Loirista minäkään, en näyttelijänä enkä laulajana.
Mä en kans ymmärrä Loiria yhtään. Tai siis, että on niiiiiiiiin loistava ja lahjakas tulkitsija, laulaja ja näyttelijä.. siis wtf.
Tuntuu vähän siltä, että on ikäänkuin "muodikasta" huokailla Loirin taiteellisuutta ja tulkintaa. Ihan vaan koska kaikki muutkin huokailee. Keisarin uudet vaatteet, sanon minä...
Mulla ei ole koskaan ollut tajua, miksi Loiri on niin suosittu. Ei ole yhtään levyä enkä menisi konserttiin vaikka maksettaisiin. No ehkä jos millin saisi ja saisi pitää korvatulppia. Mutta jos muut tykkää, ei se mua haittaa.
En ymmärrä Loirin ylistämistä.. No, makunsa kullakin. :)
Laulu menetteli aikoinaan. Ulkonäkö karmii.
Eihän Loiri edes laula vaan uilottaa epävireisesti!
HEP, oon täällä ennenkin kommentoinut ko. heppua:)
En pidä Loirin laulusta yhtään. Mutta hän on loistava näyttelijä ja karismaattinen ihminen.
Minustakin hän on siis ihan hirveän näköinen ja kauhean ääninen. Kai se on juuri se aihe, mistä ihmiset eivät uskalla eikä saa sanoa omaa mielipidettä. Kai häntä pitää kunnioittaa, kun on ollut niin pitkään näyttelijä. En tajua.
Oletteko te koskaan nähneet ja kuulleet Loiria livenä?
Suosittelen, sillä Loiri on nykyisestä ulkonäöstään huolimatta uskomattoman karismaattinen live-esiintyjä.
Jotkut vanhat esitykset ja levytykset ovat ihan OK, esim. Lapin kesä. Mutta sitten ilmestyi levyllinen Juha Vainion lauluja. Loiri ei tosin laulanut, vaan lähinnä puhui kappaleet. Tuli ikävä Vainion omia esityksiä, vaikka hän vaatimattomana miehemä väitti aina, ettei muka osaa kunnolla laulaa. Kyllä osasi. Oli ihan eri luokkaa kuin Loiri.
Uuno se vaan 40kg lihavampana lauleskelee :) Melkoista mölinää.
PIDÄN LOIRISTA laulajana ja näyttelijänä. Ulkonanäkö on sivuseikka. Mielestäni Loiri on erittäin lahjakas laulaja, mutta myönnän tokia, että ilmeisesti ainoa laatuaan.Loireja ei ole kolmeatoista tusinassa niinkuin monesti laulajienkohdalla ikävä kyllä on, että ovat vain toistensa toisintoja. Pidän myös Edelmanista, ihana ääni ja myös tietyllä tavalla erityinen.
vuonna -74 loirin tekemä leino-levy on mahtava. siinä todella kuulee, kuinka hyvä tulkitsija hän on. nykymenosta en tykkää niinkään.
Inhosin Loirin laulua, kunnes näin hänet livenä. Mieletön karisma ja läsnäolo, olin ihan myyty. En olisi ikinä uskonut, että joskus pidän Loirista.
Mä pidän, jopa niin paljon, että kuuntelen pari kertaa kesässä Sydämeeni joulun teen -biisin. :D
Muakin ärsyttää, kun kaikki aina huokailee Loirin mahtavuutta ja kutsuu sitä nimellä "suuri suomalainen taiteilija"... Muhun Loiri ei iske yhtään.
Leino-levyn aikaa pidin Loirista, sillä luulin, että hän on kehittänyt oman persoonallisen tulkintatyylin, jossa pienellä huumorilla vedetään nyanssit överiksi. Sitten näin dokkarin, jossa hän laulaa parikymppisenä jossain työväen tai asunnottomien tilaisuudessa ja tajusin, että ei hemmetti, mies on tosissaan noiden manöövereidensä kanssa. Dokkarissa vielä hymähdeltiin, ettei yleisö oikein välittänyt Loirin laulusta, eivät osanneet arvostaa, ja kuinka nyt ovat joutuneet häpeään hänen suosionsa myötä...Tajusin, että täytyy olla aika hemmetin narsistinen luonne, että jaksaa 30 vuotta laulaa samaan karseaan tyyliin, vaikka kaikki arvostelevat. Samaa todistavat naisjutut. Meni maku koko miehestä.