Mun rapu kuoli
Kommentit (18)
Neljä vuotta sain seurata hänen elämäänsä. ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:42"]
Neljä vuotta sain seurata hänen elämäänsä. ap
[/quote]
Sillä oli mukavaa olla sun luona.
R.I.P.
4. Kyllä, mutta parhaimmillaan tuon lajin rapu voi elää kymmenvuotiaaksi, joten kuolema tuli yllätyksenä, kun vointi ollut hyvä. Tosin on mulla aiemmin ollut myös rapuja ja tämä yksilö ei pisimpään. Hyvällä hoidolla oli: hyvää ruokaa, puhdasta virtaavaa vettä ja luonnollisia piilopaikkoja. Altaan uusin tulokas saattoi ehkä häiritä aktiivisella käytöksellään erakkomaisuuteen taipuvaista rapua. :( ap
Ihan vaan juovis kun oli juovaharjarapu, naaras. ap
Googlen kuvahaulla löytyy kuvia, kun laittaa hakusanaksi juovaharjarapu, jos kiinnostaa minkä näköisestä otuksesta kyse. :) ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:58"]
Googlen kuvahaulla löytyy kuvia, kun laittaa hakusanaksi juovaharjarapu, jos kiinnostaa minkä näköisestä otuksesta kyse. :) ap
[/quote]
Symppiksen näköinen. Oli siis vedessä, akvaariossa sulla?
Eikö olekin komea otus. Akvaariossa kyllä. ap
Otan osaa suureen suruusi. Lemmikkiin voi kiintyä syvemmin kuin ihmiseen.
Kiitos teille kaikki osanotosta. ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:50"]
4. Kyllä, mutta parhaimmillaan tuon lajin rapu voi elää kymmenvuotiaaksi, joten kuolema tuli yllätyksenä, kun vointi ollut hyvä. Tosin on mulla aiemmin ollut myös rapuja ja tämä yksilö ei pisimpään. Hyvällä hoidolla oli: hyvää ruokaa, puhdasta virtaavaa vettä ja luonnollisia piilopaikkoja. Altaan uusin tulokas saattoi ehkä häiritä aktiivisella käytöksellään erakkomaisuuteen taipuvaista rapua. :( ap
[/quote]
kerta sealifessa opetti ettei rapuja saa laittaa samaan akvaarioon, jos on erakkoluonne. Tiesit sen ja teit siitä huolimatta.
murhaaja
16. Ööh, nyt käsitit väärin, ei uusin tulokas suinkaan ollut toinen rapu, vaan kala, jonka oletin olevan rauhallinen kaveri. :) ap
mistä tietää että rapu on kuollut? Noseeko se pintaan kellumaan niin kuin kalat? Vai jöllöttääkö se vaan paikallaan?
Kyljelleen kellahtaa ja hönöttää siinä. Yleensä lakkaa joitain päiviä ennen syömästä ja käyttäytyy tavoilleen epätyypillisesti. Kuihtuu ja hiipuu. Kahta rapua ei siksi samaan altaaseen, koska kuorenvaihdon aikaan voivat ottaa matsia ja haavoittua. ap
Olen pahoillani. Koeta muistella kivoja muistoja ravun kanssa. Lemmikki on kiva olla, mutta surullista kun se kuolee. Voitko haudata sen vielä ulos?