nyt alko tipaton ainakin vuodeksi eteenpäin!
Nolasin itseni totaallisesti, loukkasin lähesiäni, tein kaikkea typerää. Harmittaa kovasti ja toivonkin, että ystäväni näkee kuinka kadun ja olen pahoillani. päätin, että koska en osaa juoda kohtuudella ja nätisti, miksi juoda ollenkaan. nyt alkoi tämän 30 vuotiaan alkoholiton elämä! ahdistus on vaan tosi iso, enkä kehtaa suoraan kysyä, että mitähän sitä tuli sanottua! kiitos ja anteeksi!
Kommentit (7)
Hyvä päätös. Jos ei osaa käyttäytyä kun on juonut, ei kannata juoda. Mä olen ollut raittiina 3 vuotta, enkä enää näe mitään syytä miksi pitäisi juoda yhtään. Alkoholi on myrkky, eikä lainkaan tarpeellinen ihmiselle.
Mä en tee mitään pöljää enkä määrällisestikään juo paljoa mutta viimeisen vuoden aikana multa on alkanut tuostakin määrästä menemään muisti :O Voiko ikä tehdä tämän, ikää siis 37v vai väsymys?
hyvä päätös, itse huomasin että elämä ilman alkoholia on PALJON mukavampaa. Ja huomasin myös sen, miten iso merkitys sillä alkoholilla olikin ollut, vaikka join aika harvoin, ehkä kerran 1,5 kuussa (mutta aina paljon, liikaa). Mutta riippuvuus alkoholiin näkyi monessa asiassa, esim. lomia tai ihan mitä vaan "kivaa" tai "rentoa" suunnitellessani, näin itseni siideri kädessä "nauttimassa" (totuus oli, että nautin ehkä muutamasta ekasta, loppuilta ja yö on mennyt sumussa ja pari seuraavaa viikkoa väsyneenä ja vähän masentuneena). Mutta jo alkoholia ei ollut tiedossa, ei kiinnostanut koko juttu, mitä suunnittelin.
Nyt kun ole päässyt eroon riippuuvuudesta, osaan nauttia monesta asiasta ihan eri tavalla kuin ennen, ennen vain ne jutut, joissa juotiin, oli sitä "oikeaa" kivaa.
Onnea tipattomalle vuodelle, ja ehkä tahdot jatkaa sitäkin kauemmin, tai et, joka tapauksessa, varmasti tekee hyvää olla vuosi ilman :)
Tsemppiä kaikillle tipattomuuteen!
t. Ilman vuodesta 2000
Kiitos ihanan kannustavista viesteistä! pikkasen parempi olo, kun sentään nyt heräsin tähän touhuun! -ap
Syyllisyyksissään on helppo luvata vaikka kuu taivaalta. Miten olet varautunut ns. kriittisiin hetkiin, kun houkutus käy liian suureksi muutaman kuukauden kuluttua?
Sama täällä. Tein saman päätöksen pari viikkoa sitten. Ei siinä mitään menetä ainakaan.