Miehen syy miksi ei lapsia on...
Eli mies sanoi, ettei halua lapsia koska pelkää mun lihovan raskauden aikana ja etten saa raskauden jälkeen kiloja pois, jonka jälkeen hän ei tuntisi seksuaalista vetoa enää minuun. Tuntuu kuin hänen rakkaudellaan olisi ehdot, kun taas itse rakastan miestäni ehdoitta. Tää tuntui tosi pahalta enkä tiedä miten tästä pääsisin yli, varmasti jää vaivaamaan vaikka mies sitten pyysi anteeksi myöhemmin ja sanoi rakastavansa mua, olisin sitte 20kg laihempi tai lihavempi. Myös sanoi että haluaa lapsia mutta ei vielä, eikä aio minua suhteessa pitää jos ei koskaan halua lapsia, sanoi ilmoittavansa heti jos siltä tuntuu.
Aina olen pitänyt miestä lottovoittona kaiken paskan jälkeen mitä oon kestänyt edellisissä suhteissa. Tää jotenki tuntu vaan kamalalta varsinki ku mies tietää että paino-asiat on mulle arka paikka, oon sairastanu bulimiaa nuorempana ja painosta ja laihtumisesta on ihan sairas ajatusmaailma, toivon välillä sairastuvani anoreksiaan. En ole ylipainoinen, mutta tuntuu kauhealta ajatella, että mitä jos niin ihanan asian kuin lapsen syntymän jälkeen tulee kauhea stressi saada joka ikinen kilo pois mahdollisimman nopeasti....
Onko teidän miehenne ikinä sanonut pelänneensä tällaista? Tai onko miehillänne ollut ihan mitä vaan painoonne liittyviä pelkoja?
Kommentit (42)
Mun exä tais olla vähän samanlainen. Ei kyllä etukäteen kertonut, mutta sitten kun olin raskaana, häipyi koska ei enää tuntenut mitään vetoa muhun, ja käski katsoa itse peilistä miltä näytän. Raskaus oli ihan loppuvaiheessa, olikohan laskettuun aikaan viikko jäljellä. Enkä ollut lihonut kuin 10kg, joten en mitenkään liikaa ollut edes lihonut raskauden takia. Teki kyllä pienen kolauksen itsetunnolle siinä vaiheessa kun olin muutenkin herkässä tilassa. Eipä ole kyllä tullut "miestä" ikävä...
Nro 37, olipa ihana lukea viestisi ja meinasi kyynel tulla silmään. Todella kiltisti sanottu ja joskus on kiva kuulla muutakin kuin "tough lovea" :') Voi olla että teen elämäni virheen kun miestä niin rakastan ja haluan hänen kanssaan olla. Enkä tuominnut miestä maksuhäiriöiden takia, niitä tuntuu olevan aika monilla nykyään joten se ei ole mikään shokki jos on ennen minua nuoruudessaan törppöillyt ja nyt on ottanut opikseen. Ja nro 39, tuo nyt on aika kaukaa haettua ja todella epätodennäköistä, jos kuitenkin jotain noista kävisi/tulisi ilmi en sitä tietenkään hyväksyisi. Lapsellista silti edes mennä noin pitkälle, puhumattakaan kuinka kamalaa se on niitä kohtaan joille on noin käynyt/on käynyt ilmi läheisistä.
Kaiken kaikkiaan päätäni olen puhki miettinyt, tuhlaanko aikaani jne, mutta koska ei nyt varsinaisesti kiirekään ole lapsia hankkia niin katsotaan nyt miten käy. Onhan tämä keskustelupalsta pullollaan tarinoita, joissa raskaana olevan mies ei halua ja pakottaisi aborttiin mutta ajan jälkeen tottunut ajatukseen ja nyt on niiiiiin hyvä ja rakastava isä. Kyllä näinkin voi käydä, käykö se sitten omalle kohdalle tai muuttuuko miehen mielipide jne on sitten oman ajan murhe.
AP