Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselin yks päivä turvotuksen poistoon keinoja, olen edelleen turvoksissa! PALJON

Vierailija
23.09.2020 |

Siis viikonloppuna muutamana päivänä söin herkkuja ja alkoholiakin kului (n. 6-7 annosta, ettei mitään ihan mahdottomia, mutta paljon minulle kun en normaalisti juo). Sen jälkeen onkin sitten turvottanut ahkerasti. Ihan siis kilokaupalla. Olen koittanut juoda runsaasti, mutta sekin näemmä kertyi vielä eilen yhdeksi lisäkiloksi. Painoa siis vielä eilisestä tullut TASAN KILO vielä lisääkin, vaikka olen yrittänyt turvotuksesta päästä eroon jo maanantaista alkaen. Yhteensä olen esim. muutaman viikon sisään saanut 5KILOA lisää painoa eli turvotusta kyllä on reippaasti!! Syönyt en ole näin paljon, että oikeasti olisin lihonut, ainakaan viittä kiloa, mitenkään!

Nahan alla tuntuu nestekertymä, kasvot turvoksissa, vatsakaan ei oikein tahdo toimia. Jumpassa olen käynyt, kävelyllä, saunassa, nukkunut.. mutta ei. Hiilihydraatteja olen vähän vähentänyt ja nekin syönyt lähinnä kaurapuurosta.

Mitäs nyt?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kilparikokeet aikanaan tutkittu ja ne ok. Tähän saattaa vaikuttaa myös migreeni, joka mulle tuli, että keräsi nestettä.En tiedä, eikai mulla sydämen vajaatoimintaakaan voi olla.. tai munuaisten? oon 40, täysin terve, normaalipainoinen ja liikuntaa harrastava. Ainoa poikkeus on herkkuviikonloppu alkoholeineen ja nyt jälkeenpäin myös tää migreeni. Mulla on siis 4,3 kg enemmän painoa! Just tänään mittasin. Viikon sisällä kaikki.

Johtuuko tää sitten migreenistä? Hyi hitto mikä olo, edelleen! Ylävatsa on ihan turvonnut. Sappivaivaa? Silmäpussit, naama turvoksissa, jalat.. sormet.. kaikki.

Jos turvotuksesta tulee päänsärkyä mittauta verenpaineesi, voi olla koholla. Valitettavasti se nyt vain on silleen että kun elimistöön mättää paljon herkkuja ja alkoa se yleensä turvottaa. Jotkut tekee sitä säännöllisesti, en kyllä ymmärrä. Nuori ihminen toipuu siitä parissa päivässä mutta mitä vanhempi sen enemmän aikaa elimistöllä menee toipumiseen.

Vierailija
22/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kilparikokeet aikanaan tutkittu ja ne ok. Tähän saattaa vaikuttaa myös migreeni, joka mulle tuli, että keräsi nestettä.En tiedä, eikai mulla sydämen vajaatoimintaakaan voi olla.. tai munuaisten? oon 40, täysin terve, normaalipainoinen ja liikuntaa harrastava. Ainoa poikkeus on herkkuviikonloppu alkoholeineen ja nyt jälkeenpäin myös tää migreeni. Mulla on siis 4,3 kg enemmän painoa! Just tänään mittasin. Viikon sisällä kaikki.

Johtuuko tää sitten migreenistä? Hyi hitto mikä olo, edelleen! Ylävatsa on ihan turvonnut. Sappivaivaa? Silmäpussit, naama turvoksissa, jalat.. sormet.. kaikki.

Jos turvotuksesta tulee päänsärkyä mittauta verenpaineesi, voi olla koholla. Valitettavasti se nyt vain on silleen että kun elimistöön mättää paljon herkkuja ja alkoa se yleensä turvottaa. Jotkut tekee sitä säännöllisesti, en kyllä ymmärrä. Nuori ihminen toipuu siitä parissa päivässä mutta mitä vanhempi sen enemmän aikaa elimistöllä menee toipumiseen.

Joo.. Valitettavasti migreeniputki taitaa olla päällä. Nytkin tuntuu pieni särky. Varmaan lääkkeet ja migreeni nyt turvottelee. Huoh. No, kaipa se tästä jossain kohtaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö myös lakritsia? Sen glykyrritsiini saa aikaan pidempiaikaisen verenpaineennousun.

Vierailija
24/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrkytys selvästi, nimittäin ky-pä myrkytys olet paksuna

Vierailija
25/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söitkö myös lakritsia? Sen glykyrritsiini saa aikaan pidempiaikaisen verenpaineennousun.

En syönyt. Verenpaine on normaali. :) Olen kyllä seuraillut. Pikemminkin matala yleensä. juuri tällä hetkellä en toki tiedä ku pääkin särkee. Koskaan ei ole kuitenkaan ollut koholla.

ap

Vierailija
26/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikiliikunta ei välttämättä tässä vaiheessa ole hyväksi ollenkaan, tselläni kerryttää vaan hetkellisesti lisää turvotusta. Käy siellä vesijumpassa/altaassa muuten vaan, sauno, juo nestettä reippaasti ( mielellään vettä, ehkä vähän sitruunaa), vältä ylimäärästä suolaa, kokeile teetä/kahvia ( on diureetteja, itselläni toimii myös alkoholiton olut ), nosta jalat ylös pidemmäksi aikaa, hiero ihoa sekä lihaksia ( muista aina hieroa sydämeen päin ). Liiku, mutta kevyesti, eli vältä hikoilua, lämpö kerryttää myös nestettä...

Tuommonen määrä ylimäärästä nestettä ei lähde ihan päivässä, joten kärsivällisyyttä.

Vierailija
27/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro vielä mitä söit silloin viikonloppuna ja miten paljon. Sanoit herkutelleesi...? T.26

Vierailija
28/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitä vielä, että toi ei ole pelkkää nestettä varmaankaan..Tuleeko sulla paska ihan normaalisti? Koska osa tuosta "turvotuksesta" on ihan vaan paskaa, eli sulla on hetkellisesti mennyt aineenvaihdunta sekaisin...Mullekin kävi tota usein vielä silloin, kun käytin alkoholia ja tuli sikailtua samaan aikaan ihan överit. Elikäs suosittelen myöskin syömään nyt kevyesti ja nauttimaan erittäin kuitupitoista ruokaa...T.26

Vierailija
29/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitä vielä, että toi ei ole pelkkää nestettä varmaankaan..Tuleeko sulla paska ihan normaalisti? Koska osa tuosta "turvotuksesta" on ihan vaan paskaa, eli sulla on hetkellisesti mennyt aineenvaihdunta sekaisin...Mullekin kävi tota usein vielä silloin, kun käytin alkoholia ja tuli sikailtua samaan aikaan ihan överit. Elikäs suosittelen myöskin syömään nyt kevyesti ja nauttimaan erittäin kuitupitoista ruokaa...T.26

Varmaan on myös suolistossa tavaraa ihan liikaa vielä. Ja kyllä, herkuttelin kovasti. Karkkia, jätskiä, suolaista.. ja se alkoholi.

ap

Vierailija
30/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon käytät suolaa? Entä piilosuola? Leivässä voi olla enemmän suolaa kuin sipseissä. Leikkeleet ja juustot ovat usein suolapommeja.

Vierailija
31/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on uitu. Katsotaan huomenna "tulokset". Pää kyllä särkenyt ja särkylääkettä syöty migreeniin ja sen pois pysymiseen, joten osittain lienee turvotuksen syy nyt sekä migreenissä, että särkylääkkeissä.

ap

Vierailija
32/45 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on myös suolistossa tavaraa ihan liikaa vielä. Ja kyllä, herkuttelin kovasti. Karkkia, jätskiä, suolaista.. ja se alkoholi.

ap

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

Mullekin määrättiin migreeninestolääkkeet kauan sitten - jopa 4 eri kertaa, mut yhtäkään en hakenut, koska ohi se aina meni pimeähuonehoidolla. Onneksi en hakenut, sillä vähitellen selvisi ne aineet, mistä se johtui silloin.

Vierailija
33/45 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti auttoi sen verran, että 800 g lähti, mutta eipä se paljon auta kun edelleen on nestettä paljon. Tänään vähän kävellyt ja hieman pyöräillyt. Pää edelleen särkee. Varmaan se migreeni edelleen muistuttelee itsestään. panadolia olen vain ottanut ja koitan pärjätä nyt sillä. 

ap

Vierailija
34/45 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uinti auttoi sen verran, että 800 g lähti, mutta eipä se paljon auta kun edelleen on nestettä paljon. Tänään vähän kävellyt ja hieman pyöräillyt. Pää edelleen särkee. Varmaan se migreeni edelleen muistuttelee itsestään. panadolia olen vain ottanut ja koitan pärjätä nyt sillä. 

ap

Panadolissa on maissia, vai mitä? Onko makrogoliakin? Se kerää nestettä, mut niin tekee maissikin.

Vierailija
35/45 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon käytät suolaa? Entä piilosuola? Leivässä voi olla enemmän suolaa kuin sipseissä. Leikkeleet ja juustot ovat usein suolapommeja.

Odotan myös vastausta tuohon. Kerro vaikka tänään, kun aina ei voi kaikkia muistaa?

Vierailija
36/45 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan myös vastausta tuohon. Kerro vaikka tänään, kun aina ei voi kaikkia muistaa?

No normaalisti en kovasti suolaa käytä. Siis en syö suolaisia ruokia vaan valmistan itse. En syö myöskään makkaroita tai juustoja juurikaan tai edes sitä leipää (puuroa syön ja siihen lisään vähän suolaa). En keksi mitään mikä olisi nyt laukaissut tämän turvotuksen, paitsi migreeni ja siihen käytetyt särkylääkkeet. Jostain netistä löysin myös, että migreeni sotkee suolatasapainon. Edelleen sama turvotus.. ja sama päänsärky.

Vierailija
37/45 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti, missä mennään. No, viikon verran ollaan oltu turvoksissa vaikka olen mitä tehnyt. Mutta, nyt on sentään jo hävinnyt n. kolme kiloa, suurin osa ihan tässä lähipäivinä kun päänsärky alkanut hellittämään. Eli en tiedä onko helpottanut sen vuoksi, että migreeni hellittää vai sen vuoksi, etten ole joutunut käyttämään vahvempaa kipulääkettä kuin panadol. Joka tapauksessa nestekertymä hiljalleen sulamassa pois. Tosi kauan vaan kestänyt! Pistää kyllä miettimään, että miten järkevää on juhlia ja kuinka usein, jos jälkiseuraamukset kestää 2 viikkoa!

ap

Vierailija
38/45 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä hetkellä olis kadonnut se nelisen kiloa! Ja ihan silkkaa nestettä, sillä en ole laihduttanut ja syönytkin välillä jo kourallisen esim. karkkia. 

Miettikää miten naisen kroppa reagoi!! Neljä-viis kiloa NESTELASTIA! Ihan parissa päivässä. Voitte uskoa, että olo on helpottunut eikä ole enää niin ähky olo. Vaatteet menee mukavammin päälle ja silmätkin ovat taas esillä :D.

Vierailija
39/45 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viina ja terva auta, tauti on kuolemaksi.

Vierailija
40/45 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kaverit heittämään suhun tikkaa. 

Puff ..

Zinc