Kyselin yks päivä turvotuksen poistoon keinoja, olen edelleen turvoksissa! PALJON
Siis viikonloppuna muutamana päivänä söin herkkuja ja alkoholiakin kului (n. 6-7 annosta, ettei mitään ihan mahdottomia, mutta paljon minulle kun en normaalisti juo). Sen jälkeen onkin sitten turvottanut ahkerasti. Ihan siis kilokaupalla. Olen koittanut juoda runsaasti, mutta sekin näemmä kertyi vielä eilen yhdeksi lisäkiloksi. Painoa siis vielä eilisestä tullut TASAN KILO vielä lisääkin, vaikka olen yrittänyt turvotuksesta päästä eroon jo maanantaista alkaen. Yhteensä olen esim. muutaman viikon sisään saanut 5KILOA lisää painoa eli turvotusta kyllä on reippaasti!! Syönyt en ole näin paljon, että oikeasti olisin lihonut, ainakaan viittä kiloa, mitenkään!
Nahan alla tuntuu nestekertymä, kasvot turvoksissa, vatsakaan ei oikein tahdo toimia. Jumpassa olen käynyt, kävelyllä, saunassa, nukkunut.. mutta ei. Hiilihydraatteja olen vähän vähentänyt ja nekin syönyt lähinnä kaurapuurosta.
Mitäs nyt?
Kommentit (45)
Pätkäpaasto on hyvä keino poistaa turvotusta. Liikunta myös nopeuttaa turvotuksen poistumista. Jos turvotus ei häviä, syöt edelleen liikaa etkä liiku tarpeeksi.
Hätäavuksi etsi koivunlehtiteetä (tätä on monella eri nimellä). Poistaa nestettä tosi tehokkaasti eli tätä ainakin alkuun varovasti. Lisää myös ruokailuusi salaatti, jossa mukana selleriä & muuta nestettä poistavaa kasvista (kvg).
Täällä ap. Turvotushetkestä on aikaa.. Kroppa reagoi mulla reippaasti väärin syömiseen tai juomiseen. Mulla todettiin matala ferritiini.. tiedä sitten olisko tässäkin joku taika, nimittäin matala ferritiini saattaa aiheuttaa kilpirauhasen toiminnan vajautta. Kilppariarvot kuitenkin ovat siis ok.. mutta varmasti puutos siitä, ettei elimistö saa tarpeeksi happea/rautaa voi vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan.. No, nyt ollaan rautakuurilla ja toivotaan parasta.
ap
Vedät vaan pannukaupalla mustaa kahvia niin kuset turvotuksen pois 👍🏼