Sensuroimaton Päivärinta: Konsta Hietanen: Meillä ei pelata pleikkaria
Mitä ajatuksia jakso herätti? Konsta Hietanen kertoo muun muassa, että hänen perheessään ei pelata pleikkaria, ja televisiotakin katsotaan vain silloin tällöin. Minusta vaikuttaa todella sympaattiselta kaverilta.
Kommentit (35)
Mä en nyt pysty eläytymään :( muistan hänet vain pienenä lapsitähtenä.
Ihan järkevät perusteluthan hän siihen antoi. On varmasti helpompaa ison lapsilauman kanssa johdonmukaisesti kieltää kokonaan pelailut, kuin mennä siihen rumbaan mitä lasten rajojen kokeilu tuossa asiassa saattaa teettää.
Lisäksi pelaaminenhan ei ollut heidän lapsiltaan kokonaan kielletty, esim. kavereiden luona oli ok . Ja telkkaria katsellaan yhdessä perheen kesken yhteisenä rauhoittumisjuttuna silloin tällöin.
KOnsta on Kimi Räikkösen ja Siniverkkarimiehen ( vloggaaja) sekoitus .
Ja oopperalaulunsa oli mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lestadiolaisia?
Tuskinpa. Telkkari on, taustalla on ura ammattilaisurheilijana, tv-näyttelijänä, kisailemassa viihteellisessä lastenlaulukilpailussa. Kaikki niistä lestapiireissä paheksuttuja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lestadiolaisia?
Lestadiolainen näyttelijä 🤣
Sori, mua oululaisena naurattaa etelän ihmisten käsitykset lestoista. Minua on luultu sellaiseksi vaan siksi, koska olen Oulusta.
Vierailija kirjoitti:
Konsta on ihanan rento :D
Rento kuin rautakanki.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt pysty eläytymään :( muistan hänet vain pienenä lapsitähtenä.
Komea mies on kasvanut. Häntä ei ole julkisuudessa näkynyt jatkuvasti, niin seuraavaksi näinkin jo reilusti aikuistuneena laulamassa Youtubessa, niin daadaat ja poika ja ilves on kyllä hävinnyt mielestä ja korvautunut aikuisuudella.
Njaa. En kyllä ymmärrä miksi pitää vetää ääripäästä toiseen. En nää mitään pahaa siinä, että antais lapsen vaikka viikossa pelaa 2h tai katsoa esim. pikku kakkosta klo 17.
No, kukin taaplaa tyylillään, ite en pode huonoa omaatuntoa lasteni ruutuajasta.
Tällaisia perheitä pitäisi olla enemmän jossa pelit ja somet yms vähemmällä, missä tehtäisiin oikeita asioita. Lapsista tulisi täyspäisempiä ja arvot muodostuisivat tärkeämmistä asioista.
Joo, onhan sinänsä tuo ihan hyvä linjaus noin ison lapsilauman kanssa. Silti on musta hyvä muistaa, ettei kaikki ole aina joko tai. Mä pelasin lapsena pleikkaria ja tietokoneella (säädellysti), mutta silti rakastin liikkua ja leikkiä ulkona, mulla oli paljon kavereita ja tein paljon luovia juttuja. Ei ne sulje toisiaan pois, pelaaminen ja ulkona liikkuminen ja leikkiminen. Välillä uin, pyöräilin ja leikin monta tuntia päivässä, vaikka sainkin pelata pleikkaria ja pelata tietokoneella. Lisäksi olen saanut monia ystäviä ja kavereita netin kautta teini-iässä tosielämän lisäksi.
Ei meilläkään. 4 lasta. Ei olla lestoja. Täällä maalla on muutakin tekemistä.
Tällaisia perheitä pitäisi olla enemmän jossa pelit ja somet yms vähemmällä, missä tehtäisiin oikeita asioita. Lapsista tulisi täyspäisempiä ja arvot muodostuisivat tärkeämmistä asioista.
Heh, on kaveri kyllä aika Stalin. Itse näyttelee television hömppäsarjassa, mutta lapset ei saa edes katsoa televisiota! :) Jooh, suhteellisuuden taju kohdillaan...
https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/f0b23e5c-36de-4374-b7d9-a125…
Ja tässä vielä linkki jaksoon