Ystäväni kertoi minulle tänään kauhean asian
Hänellä on ollut pahoja vastoinkäymisiä viime aikoina. Ongelmia on aiheuttanut hänen miehensä joka vei peliriippuvuuden takia katon perheen pään päältä. Ystäväni lapsi oli kysynyt että mitä he nyt joutuvat, niin ystäväni oli sanonut lapselle että ”älä huoli, äiti tap paa sinut ja minut niin voimme olla aina yhdessä.
Lastensuojeluun on tehty ilmotus. Mietin vain voiko alakouluikäinen lapsi selvitä tuollaisesta.
Kommentit (22)
Olen todella järkyttynyt. En oikein tiedä miten purkaisin asiaa. Purin sitten tänne.
Ap
Ap. Miksi pelleilet tällaisella asialla?
Soita häkeen heti. Mistä tiedät, ettei ole aikeissa jo tänään tappaa? Nyt on toimittava nopeasti.
Kaipaan nyt vain jotain rohkaisevaa. Kuten sanoin, olen järkyttynyt enkä voi tästä puhua ystävilleni. Ap
Ei hyvältä kuulosta. Onkohan ystävälläsi laukeamassa psykoosi? Hyvä kun ilmoitit lastensuojeluun
Siis kertoiko ystäväsi itse sinulle sanoneensa lapselle noin?
Apua on heille soitettu. Mietin vain että voiko lapsi selvitä ikinä tuollaisesta.
Ap
Soita häkeen heti, sossuilla menee aikaa ennen kuin reagoivat.
Kyllä, ystäväni kertoi näin sanoneensa lapselle. Ap
Nyt häkeen heti soitto ettei tee mitään!!!
Lapsi on turvassa nyt. Mutta asia pyörii mielessäni ja olen täysin shokissa siitä mitä tuon lapsen mielessä on mahtanutkaan liikkua.
Ap
Kyllä kouluikäinen tuollaisesta selviää. Kaikki riippuu siitä miten asiat hoidetaan tästä eteenpäin. Ja toivottavasti vanhemmatkin saavat apua, eikä vain lapset. Mutta tukea tarvitsee sekä vanhemmat, että lapset.
Hyvä, jos lapsi on turvassa. Ei selvinnyt ensimmäisestä tekstistä juuri mitään lapsen turvallisuuteen liittyvää. Lapsi saa kriisiapua, tukea ja rutiineja heti alkuun. Kenenkään toipumisesta ei ulkopuoliset voi kertoa persoonaa tuntematta. Jotkut eheytyvät hyvin, toiset huonosti, jotkut vasta aikuisiässä jos silloinkaan. Lapsi on hengissä ja turvassa, muuta ei tarvitse nyt tietää eikä ennustaa.
Miks et ottanut lasta itsellesi hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Apua on heille soitettu. Mietin vain että voiko lapsi selvitä ikinä tuollaisesta.
Ap
Ei ne sanat, vaan teot. Aika monikin on sanonut joskus vaikka mitä, jota ei kuitenkaan toteuta.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan nyt vain jotain rohkaisevaa. Kuten sanoin, olen järkyttynyt enkä voi tästä puhua ystävilleni. Ap
Onneksi täällä on ne parhaat kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Miks et ottanut lasta itsellesi hoitoon?
Tämä! Ja miksi et maksanut pelivelkoja ja parantanut ystäväsi mielenterveyttä?
Ja sinä kerrot sen tänne?