Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut toista / seuraavia lapsia odottavat jaksatte?

Vierailija
23.09.2020 |

Olen pienen lapsen äiti ja raskaana, mutta minulla ei ole juuri mahdollisuuksia lepoon. Mies on koko viikon valittanut, että joutuu kantamaan liikaa vastuuta ja tekemään liikaa, mutta en tiedä miten jaksaisin tai pystyisin enemmän. Kuitenkin koko päivän olen ollut pitkään töissä, tehnyt kotitöitä hiki hatussa ja hoitanut esikoista. Ensimmäinen lepotaukoni tänään on nyt. Esikoinen edelleen heräilee 2-5 krt yössä ja yöheräämiset ovat toistaiseksi olleet minun vastuullani. Olen aivan totaalisen väsynyt...Miten te muut jaksatte?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki kaiken valittamatta. Olin tosi huonovointinen koko toisen raskauden. Huonovointisuus ja väsymys loppui kuin seinään synnytykseen. Miehesi pitäisi nyt ymmärtää, ettet kykene samaan kuin normaalisti.

Vierailija
2/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on esikoisen kanssa vuorostaan kotona hoitovapaalla...ehkä hänelle tekisi hyvää mennä takaisin töihin 🙈 Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein valinnan että vain yksi lapsi tulee meidän perheeseen ja hän täyttää pian 18 vuotta.

Vierailija
4/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein valinnan että vain yksi lapsi tulee meidän perheeseen ja hän täyttää pian 18 vuotta.

Pitäiskö sun avata oma ketju tolle?

Vierailija
5/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on esikoisen kanssa vuorostaan kotona hoitovapaalla...ehkä hänelle tekisi hyvää mennä takaisin töihin 🙈 Ap.

Miksi sinä sitten joudut tekemään kotitöitä?

Vierailija
6/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

....niin miten olette joutuneet tähän tilanteeseen. Lapsethan ovat harkittuja hankintoja (toivottavasti). Itse en missään tapauksessa harkitsisi raskautumista nyt, 1v ja 3kk ikäisen taaperon lisäksi.

Vierailija
7/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin harmistunut miehen ymmärtämättömyydestä että melkein ajattelin tehdä vaan kaikkea kotityötä pyörtymiseen asti. Vauvan takia en viitsi. Ap.

Vierailija
8/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kotityöt vähemmälle ja lepää enemmän. Tilaa ruokaa kotiin, pese vain omat töiden kannalta välttämättömät pyykit ja unohda siivous. Voi olla, että olosi kohenee raskauden edetessä, silloin voi taas jaksaa enemmän.

Vierailija
9/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy apn tilanteeseen? Kuinka tuo tieto auttaa häntä jaksamaan?

Vierailija
10/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman voinnin mukaan menet!

Vierailija
11/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

Vierailija
12/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä kotityöt vähemmälle ja lepää enemmän. Tilaa ruokaa kotiin, pese vain omat töiden kannalta välttämättömät pyykit ja unohda siivous. Voi olla, että olosi kohenee raskauden edetessä, silloin voi taas jaksaa enemmän.

Kiitos! Musta tuntuu, ettei mies oikein hyväksyisi tätä...jos koitan vähän hellittää enkä ottaa stressiä, hän juurikin valittaa kuinka joutuu kantamaan liikaa vastuuta. Kotityöt on laitettukin kyllä aika minimiin. En ymmärrä mistä sitä työtä koko ajan tulee 😅 Ap.

Vierailija
13/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jätät miehen napinat omaan arvoonsa. Töistä tultuasi otat esikoisen kainaloon ja katsotte lastenohjelmia, saat itse ehkä torkahdettuakin. Sitten voitte jaksamisen mukaan tehdä yhdessä kotitöitä.

Vierailija
14/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää nyt ymmärtää, että tuo voi johtaa ennenaikaisiin supistuksiin ja sitä kautta keskenmenoon tai sairaalalepoon.

Vierailija
15/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....niin miten olette joutuneet tähän tilanteeseen. Lapsethan ovat harkittuja hankintoja (toivottavasti). Itse en missään tapauksessa harkitsisi raskautumista nyt, 1v ja 3kk ikäisen taaperon lisäksi.

Todella monet haluavat lapsia pienellä ikäerolla mitä olen kuullut ja nähnyt.

Meidänkin lapsilla on ikäeroa vain sen 1,5v mutta en ole itse ollut kovinkaan väsynyt.

Vierailija
16/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on terveenä kotona yhden ainoan lapsen kanssa tekee ne kotityöt. Jösses.

Vierailija
17/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ehkä tulee siitä, kun joudun tekemään etätöitä eikä sellaista selkeää eroa työn ja kodin välillä ole. Voikun pääsisi työpaikalle! Ap.

Vierailija
18/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on tehnyt melkein kaiken melkein koko raskauden ajan. Itse olen ollut jo 2kk saikulla,  nyt alkoi äitiysloma. Jos ei pysty niin ei pysty. Toki on kevennetty kotitöissä myös, mennään sieltä missä aita matalin ja mm syödään paljon valmisruokaa.268

Vierailija
19/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin harmistunut miehen ymmärtämättömyydestä että melkein ajattelin tehdä vaan kaikkea kotityötä pyörtymiseen asti. Vauvan takia en viitsi. Ap.

Nyt vaan lepäät, ja annat niiden kotitöiden olla. Annatte niiden kasautua jos ei kumpikaan pysty tekemään. Jos taloustilanne suo niin tilaatte noutoruokaa ja siivoojan.

Vierailija
20/32 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on valintoja. En ikinä suostuisi tilanteeseesi ja mielestäni miehesi pitäisi ymmärtää enemmän. Meillä mies hoiti pääosin yösyötöt, kun jouduttiin herättämään pullolla. Hoitaa suurimman osan kakkavaipoista ja laittaa mulle ja vauvalle ruokaa. Jos tarvitsen omaa aikaa tai esim. opiskelurauhaa, lähtee vauvan kanssa ulos tai asioille. 

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän