Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saga Norénin fanitusketju!

Vierailija
26.11.2013 |

Listataan tänne kaikki Sagan jutut, jotka ovat ihastuttaneet teitä!

Minusta on hauskaa, kun Saga vastaa johonkin kysymykseen myöntävästi, hän sanoo jotenkin nousevalla nuotilla "ooO".

Saga on hellyyttävä, kun hän muiden keskustellessa miettii, mitenköhän tuohon juttuun tulisi reagoida, että onko kyseessä vitsi vai mikä. Sen näkee ilmeestä. Loistavaa näyttelijätyötä Sofia Heliniltä!

Kun veneestä ruumiiden vierestä löytyi rintaimplantti, Martin ihmetteli sitä ääneen: "Rintaimplantti?!" Saga tietysti heti selittämään: "Niillä suurennetaan rintoja" - luuli ettei Martin tiedä, mikä se sellainen rintaimplantti on :)

Ehkä hassuin oli se baarikohtaus, jossa joku mies halusi tarjota Sagalle juotavaa ja Saga sanoi ei kiitos. Mies oli tekemässä lähtöä, kun Saga sanoikin: "Siis voimme me kyllä harrastaa seksiä. En vain halua juotavaa juuri nyt."

Saga on ihana!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Ok, olet varmaan sitten luonnontieteellisellä alalla jos siellä ollaan noin suvaitsevia? Sinne minäkin joskus haikailin, mutta työllisyysnäkymien vuoksi päädyin toiselle alalle, tänne puheliaiden ja sulavien kommunikoijien sekaan. Luonnontieteellisen tutkijat ovatkin tapaus erikseen, sen myönnän.

Saga on varmasti mielenkiintoinen tuttavuus television ruudun läpi. Pääsee tirkistelemään "erilaisen" elämään, ja kuitenkin kontakti on katkaistavissa napin painalluksella. Se selittänee hahmon megasuosion. Edelleen väitän, ettei kukaan jaksaisi paljonkaan välittää asperger-henkilöstä tosielämässä, etenkin jos kyseessä ei olisi ns. pärjäävä assi vaan noin tökerö kuin Saga. Olen varmaan itse juuri tuollainen lapsena kyynistynyt, mutta en vaan ymmärrä mitä hellyttävää tai söpöä kukaan näkisi Sagassa. Eihän oikean elämänkään aspergereja todellakaan pidetä ihanina ihmisinä, vaan päinvastoin rasittavina ja hankalina.

Mutta se on tietysti se ihanan villi ja estoton seksi tuntemattomien miesten kanssa mikä ihmiset sytyttää... t. 4 (ja pidän muuten paljonkin Silta-sarjasta, en vain  kaikista näistä Sagan erikoisuuksista.)

Vierailija
2/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tavanneeni yhtään tuollaista naista. Vähän vastaavia miehiä tiedän kyllä useampiakin. Minulle tuli heti sellainen tunne Sagasta, että hänen pitäisi olla laiha ja huonoryhtinen IT-alan mies ollakseen uskottava aspergerinsa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan syssyyn  hyi Diana Kruger, oli niiiiin huono. En voinut seurata jenkki siltaa sen vuoksi.

Sofia on ihana myös Arn temppeliritari elokuvissa.

Ja haloo siitä kauneudesta, missä leffassa/ sarjassa on viimeksi(ikinä) nähty pääosanainen ilman näkyvää meikkiä tai sellainen haistellut kainaloita ja vaihtanut paitaa.

Vierailija
4/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinin lapsi kysyi miksei Saga pidä lapsista. Saga vastasi että se on täysin tapauskohtaista kuten muidenkin ihmisten osalta. Täysin samaa mieltä kuin minä! Hieman pisti ihmettelemään onko sitten minullakin asperger piirteitä..

Vierailija
5/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Saga ei ole erityisen kaunis tai erityisen hyväkroppainen vaan ihan normaali tai jopa tavallinen ulkonäöltään. Se on se luonne, mikä hänestä tekee erityisen.

Vierailija
6/15 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martin, jag liggade inte med din son, det var ju det du ville veta..

Vierailija
7/15 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:43"]

[/quote]

No nyt ! xD

Vierailija
8/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistunut hahmo. Erilainen, ei tullut sitä fiilistä että tämä on nähty jo niin ja niin monta kertaa. Lähivuosina saa bongailla kuinka moneen sarjaan hahmo 'kopioidaan'.

Vierailija
9/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Saga-nimen suosio lisääntynyt Ruotsissa ja muualla?

Sagan pukeutuminen miellyttää minua suuresti. Pidän yksinkertaisista vaatteista, mustasta ja vihreästä..

ap

Vierailija
10/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga Norén on suosittu hahmo ainoastaan siksi, että näyttelijä on niin kaunis ja hyväkroppainen. Minun mielestä se erilaisuus/ASPERGER on toteutettu ihan liian yliampuvasti. Liikaa kohtauksia, joissa Saga on aivan kujalla kaikista normaaleista sosiaalisista käytössäännöistä - ei tuollaisella luoteella varustettu ihminen olisi ikinä selvinnyt edes suhtkoht pärjääväksi aikuiseksi ja kyennyt toimimaan poliisin työssä (poliisikin tarvitsee vuorovaikutustaitoja, aika paljonkin).

Olen itse introvertti ja sosiaalisesti kömpelö ihminen ja välillä tuntui kiusalliselta katsoa, kun oikein korostettiin, että tässä tämä ASPERGERnainen käyttäytyy vähän hassusti, kun hänellä on tämmöinen ASPERGER. Pahimpia kohtauksia olivat kahvipöydässä käydyt keskustelut sekä anoppikokelaan tapaaminen. En usko että kukaan on noin kujalla nelikymppisenä, ellei sitten ole syvästi autistinen ja sairaseläkkeellä tämän takia.

Hyviäkin asioita sarjassa toki oli: Pidin Sagan ja Martinin vuorovaikutuksesta, se ei ollut ihan niin in-your-face-ASPERGERia, vaan heillä oli mielestäni realistinen kemia. Myös pienenä yksityiskohtana Sagan ja pomonsa(?) eli sen toimistolla hissuttelevan vanhemman miehen suhde oli kuvattu kivan lämpimänä.

Mielestäni hahmo olisi voitu toteuttaa realistisemmin. Tavallaan tuntuu kummalliselta, miksi Sagaa fanitetaan, kun kukaan tuskin haluaisi olla hänenkaltaisensa ihmisen ystävä tosielämässä. Me sosiaalisesti "vähän erilaiset" tiedämme tämän kyllä... Tietysti ymmärrän että on ihkua kun kaunis nainen juoksee pyssy kädessä ja on niin ihqun erilainen että vaihtaa toimistolla paitaa niin että rintsikat vilahtavat...

Vierailija
11/15 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, mä olen töissä yliopistolla ja kyllä täällä on useampikin aika lailla sagan kaltainen selvinnyt ihan hyvin pärjääväksi aikuiseksi. No ookoo se yllä kuvattu seksiehdotuskohtaus  oli ehkä vähän liikaa, suurin osa näistä on seksuaalisesti aika pidättäytyviä eikä mitään riskinottajia suhteiden hankkimisessa. Se, onko heillä ystäviä riipuu aika lailla muusta kuin siitä, onko heillä asperger, eli siitä, onko asperger sosiaaliseeti aktiivista vaikka kömpelöä sorttia vai vetäytyvää. Täällä jos vetäytyy, saa vetäytyä ja jos haluaa olla esillä, siihenkin on tilaisuuksia. Lisäksi olennaista on se, onko se asperger aiheuttanut niin paljon ongelmia lapsuudessa, että ihminen suhtautuu jo epäluuloisesti kaikkeen eikä edes halua olla kenenkään kaveri (meillä on tämmöinen yliopistonlehtorina, eikä hänellä kieltämättä ole juuri kavereita) vai onko ihminen saanut lapsna omituisuudesraan huolimattas sen verran rakkautta ja kavereita, etä on edelleen säilyttänyt uteliaisuuden ja avoimen ystävällisen sutautumisen maailmaan. Meillä on esim tämmöinen väitöskrijantekijä joka väittelee parin kuukauden sisään, ja hänellä kyllä on kavereita, vaikka sen aspergeriuden näkee kyllä ihan jokapäiväisessä kanssakäymisessä paljon selkeämmin kuin Saga Norenilla, eikä tämä nainen ole filminäyttelijän näköinenkään. Pyssy kädessä meillä ei onneksi juoksentele kukaan.

Vierailija
12/15 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:43"]

[/quote]

What the hell did I just read..

Vierailija
13/15 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga ♡
Mäkin tykkään sen vaatteista. Aina ne nahkahousut ja ruskea helmallinen takki. Ja ai vitsi miten upea auto Sagalla on. Ja hauskoja repliikkejä. Mäkin tykkäsin sen Sagan pomon (oliko Hans?) ja Martinin ystävyydestä. Mua niin harmittaa, että ensi kaudella ei ole enää Martinia mukana.

Vierailija
14/15 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Asperger-naisena tykkään Sagasta todella paljon. Hienoa, että on myös nais-Aspergereita TV-sarjoissa, ja vielä noin ihania. 

Vierailija
15/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko koomisella tavalla tehty tuo Norenin karikatyyrimäinen ja yliammuttu hahmo, eipä Assi-naisia ole tosin paljon ruudussa näkynytkään isoissa rooleissa viime vuosina, joten tähän lienee tyytyminen, mielenkiintoista olisi kyllä tietää millaisia ovat Brittien ja Viron versioiden Norenit.