Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä toivoo liian kalliita joululahjoja

Vierailija
25.11.2013 |

Toivoo joko 150e kenkiä tai telkkaria! Liikaa opiskelijabudjetilleni, pitäisikö sopia yhteislahjasta vanhempien kanssa vai ostaa vaan oma halvempi lahja?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:46"]

Varmaan et sitten itsekään halua kunnollista lahjaa? Reilu peli, jos hintaluokka on sovittu etukäteen, niin kumpikaan ei jää hirveästi tappiolle

[/quote] Hm, nyt et puhu lahjasta vaan jostakin arvostuksesta materian kautta. Tuo on yleinen ajatustapa mutta silloin ei puhuta lahjasta vaan vaihtokaupasta. "jos et sä tee näin, en mäkään" Se ei ole LAHJA.

Vierailija
42/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:10"]

Minä olisin jo samaan syssyyn revennyt totaalisesti, ja kertonut itse toki toivovani omakotitaloa ja audia, mutta tykkääväni kyllä teestä ja kynttilöistäkin :P Avopari 6vuotta yhdessä, ja keskenämme vaihdettavat lahjat maks 20e. Muilta ollaan kyllä, köyhinä opiskelijoina, pyydetty yhteislahjoina esim molempien sukulaisilta astianpesukone, pyykinpesukone, sänky jne

[/quote]

Oikeastiko? Siis teidän vanhemmat ostaa teille sängyn, kun ei ole itsellä varaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:18"]

Ei ole kysynyt mitä haluaisin, enkä ole itsekään edes miettinyt mitään joululahjatoiveita... Jos jotain pientäkin mieluista saan niin olen ihan tyytyväinen. Olen jo liian vanha (19v.) saamaan sukulaisilta ja perheeltä lahjoja ja ystävien kanssa sovittiin että tehdään jotain mukavaa yhdessä, luultavasti en muilta saakaan lahjoja kuin poikaystävältä. Täytyykin alkaa kehittelemään jotain sopivaa toivetta, kyllähän sitä kaikkea pientä tarvitsisi :)

[/quote]

Älä totuta sitä poikakaverias tuollaisiin odotuksiin sinun  suhteesi. Sitten saat ostella sille ylimitoitettuja lahjoja niin kauan kuin suhdetta kestää ja voin luvata, että sua tosissaan harmittaa, kun teille tulee ero tai se jättää sut jonkun toisen takia ja sä olet tehnyt siihen tuollaisia "satsauksia". Henkilökohtaisesti siinä on jotain pielessä, jos toinen antaa maat ja taivaat ja toinen ei edes mieti mitä antaa vastavuoroisesti.

Jos sulla on jokin sisäinen "miellyttämisen pakko", yritä vähitellen parantua siitä. Annat sille joulukortin ja suklaaboxin. Pitäisi riittää aikuiselle ihmiselle. Olen sillä tavalla vanhanaikainen, että korkeintaan mies voi lahjoja isommin naista, mutta ei toisinpäin.

[/quote]

Joo. Jos olette molemmat opiskelijoita, on kohtuutonta edes odottaa toiselta jotain suurenluokan lahjoja. Ihan maalaisjärkeä peliin.

Vierailija
44/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki säästöt lahjoihin - ja sossun luukulle sitten!

Vierailija
45/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 08:17"]

Miten 19-vuotias voi olla liian vanha saamaan omalta perheeltä lahjoja? Sukulaiset ei meilläkään ostele tuon ikäisille joululahjoja, mutta omat vanhemmat ja isovanhemmat kyllä.

[/quote]

Samaa mietin minäkin.. kyllä minä (19v) saan lahjoja vanhemmilta(mm. astia sarjoja jotka muuten kalliimpia yms.) ja sitä samaa tavaraa isovanhemmilta ja serkkujen perheeltä jne. 

Ostan minäkin vanhemmilleni, vaikka he 40+ vuotiaat vasta "liian vanhoja" lahjoihin onkin!! ja saavat myös vanhemmiltaan lahjat. 

Mutta itse aiheeseen, osta jtn pientäkivaa yhteistä puuhaa ja johan on kumma jos ei kelpaa..:)

Vierailija
46/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin että aikuiset ei toisilleen mitään lahjalistoja ja toiveita esitä. 

Mitä helvetin järkeä on antaa valmis lista että tälläistä ja tälläistä sit mulle lahjaks???

Siinä menee ilo lahjan antamisesta ja saajamisesta 

Ymmärrän että pikkulapset antaa toivelistojansa mutta että aikuiset ...

Vierailija
47/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:35"]

Toivoo joko 150e kenkiä tai telkkaria! Liikaa opiskelijabudjetilleni, pitäisikö sopia yhteislahjasta vanhempien kanssa vai ostaa vaan oma halvempi lahja?

[/quote]

Ei, vaan kerro heti tiskiin oman toiveesi, muista vaan tarkistaa, että se on tämän herran lahjaa huikan arvokkaampi. Sitten vaan joulua odottelemaan; jos saat pyytämäsi, voit jouluna antaa "lahjakortin"  jolla lupaat tv.n alennusmyynnistä, he kun aina halpenevat heti joulusesongin jälkeen.

Vierailija
48/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhemmillani on huonompi rahatilanne kuin minulla joten en ala heiltä mitään odottamaan vaikka kylläkin saatan jotain pientä (esim. Suklaata) heiltä saada. Ostan itselleni jotain kivaa veronpalautuksilla.

Muuten on kyllä huomioiva poikaystävä ja tekee kotitöitä jne. Kenties vain katkera siitä kun nyt armeija-aikana ei ole varaa ostaa itselleen mitään niin esittelee tuollaisia toiveita kun tietää että minulla rahaa. En saanut häneltä rahapulansa takia edes synttärilahjaa joten siksikin harmittava tilanne.

Vierailija
49/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan siis yhdessä ja seurustelua takana liki neljä vuotta joten ei minkään tuoreen tuttavuuden pyyntö.

Vierailija
50/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan siis yhdessä ja seurustelua takana liki neljä vuotta joten ei minkään tuoreen tuttavuuden pyyntö.

Vierailija
51/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana itse sorruin tuohon samaan. Oma tapani osoittaa kiintymystä perustui vahvasti sille  loputtomalle tarpeelle miellyttää. Annoin ihqulle poikaystävälle 400 markan puma-merkkisen kellon. Hän antoi mulle muistaakseni dooriskeksipaketin. Jätti myöhemmin  toisen naisen takia.

Olen jo antanut itselleni anteeksi, eikä se kaveri ole enää vuosiin merkinnyt yhtään mitään. Todennäköisesti en enää edes tuntisi, jos tulisi kadulla vastaan.

Vierailija
52/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuohon maksajan rooliin vielä että töissä käydessään kustansi usein minunkin menoja ja käytiin esim. ulkona syömässä hänen piikkiin. Nyt on tosin tämän intin aikana jo jäänyt useamman satasen velkaa minulle mistä tuntuu olevan hyvinkin häpeissään.

Vierailija
53/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuohon maksajan rooliin vielä että töissä käydessään kustansi usein minunkin menoja ja käytiin esim. ulkona syömässä hänen piikkiin. Nyt on tosin tämän intin aikana jo jäänyt useamman satasen velkaa minulle mistä tuntuu olevan hyvinkin häpeissään.

Vierailija
54/55 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saitko edes synttärikorttia, hierontaa ym ilman rahaakin annettavaa lahjaa. Jos on halua niin ilman rahaakin voi ilahduttaa.

ostaisin jonkun edullisen lahjan tuossa tilanteessa. Jos poikakaveri suuttuisi niin on liikaa rahan perässä.

Vierailija
55/55 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:33"]

Televisiota meillä ei ole tällä hetkellä, joten se olisi ihan tarpeellinen tosin.

[/quote]

Ehdota poikaystävälle siis, että ostatte teille yhdessä television ja siinä on teidän molempien joululahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä