Poikaystävä toivoo liian kalliita joululahjoja
Toivoo joko 150e kenkiä tai telkkaria! Liikaa opiskelijabudjetilleni, pitäisikö sopia yhteislahjasta vanhempien kanssa vai ostaa vaan oma halvempi lahja?
Kommentit (55)
Noh luulisin, että jotain kunnollista tuolla 70 egelläkin saa? Ja poikaystävä on armeijassa, joten tuskin häneltä kovin kallista lahjaa tulen saamaan. Siksi ärsyttääkin kun esittää minulle tuollaisia toiveita kun tiedän ettei itselläänkään ole rahaa kalliita lahjoja ostaa. Tai siis olisihan mulla varaa mutta en ajatellut kaikkea ylimääräistä jouluun hassata...
Materia tuottaa mielihyvää, varsinkin nuorille. Mutta kuitenkin, viimekädessä luulisi olevan onnellinen vaikka pelkästä hyvän joulun toivotuksesta jos se on pyyteetön ja vilpitön.
Paljonko sinua ottaa pannuun kun eroatte ja kaveri viekin sen telkun mennessään, sellanen noissa hommissa vaan tuppa olemaan!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:48"]
Siis lasketteko lahjoille vaihtoarvon? Mä ostan sulle 70 e kengät niin osta mulle 70 e laukku?
[/quote]
Ei lasketa, mutta kyllähän vähävaraisen nyt täytyy vähän suunitella kuinka paljon rahaa kenenkin lahjaan? En ole poikaystävälle tätä summaa sanonut, muuta kuin tuon että 150e kengät tai telkka ovat liikaa.
Kauhean kalliita lahjoja nykyään ehdotellaan myös blogeissa poikaystäville ostettaviksi. Ostin kerran kalliimman lahjan vanhempieni kanssa poikaystävälle, kun omat rahat eivät riittäneet ja halusin antaa toivotun ja tarpeellisen lahjan.
Minä koittaisin keksiä jotain muuta tai jos en keksisi niin antaisin sen 70 e lahjakortin liikeeseen mistä voisi ostaa itselleen ne kengät. Tosin jälkimmäinen tuntuisi aika vittuilulle.
Oletko itse ehdotellut poikaystävälle kalliita lahjoja ja katsonut mitä hän tuumaa?
Minä olisin jo samaan syssyyn revennyt totaalisesti, ja kertonut itse toki toivovani omakotitaloa ja audia, mutta tykkääväni kyllä teestä ja kynttilöistäkin :P Avopari 6vuotta yhdessä, ja keskenämme vaihdettavat lahjat maks 20e. Muilta ollaan kyllä, köyhinä opiskelijoina, pyydetty yhteislahjoina esim molempien sukulaisilta astianpesukone, pyykinpesukone, sänky jne
Ei ole kysynyt mitä haluaisin, enkä ole itsekään edes miettinyt mitään joululahjatoiveita... Jos jotain pientäkin mieluista saan niin olen ihan tyytyväinen. Olen jo liian vanha (19v.) saamaan sukulaisilta ja perheeltä lahjoja ja ystävien kanssa sovittiin että tehdään jotain mukavaa yhdessä, luultavasti en muilta saakaan lahjoja kuin poikaystävältä. Täytyykin alkaa kehittelemään jotain sopivaa toivetta, kyllähän sitä kaikkea pientä tarvitsisi :)
Ei ole kysynyt mitä haluaisin, enkä ole itsekään edes miettinyt mitään joululahjatoiveita... Jos jotain pientäkin mieluista saan niin olen ihan tyytyväinen. Olen jo liian vanha (19v.) saamaan sukulaisilta ja perheeltä lahjoja ja ystävien kanssa sovittiin että tehdään jotain mukavaa yhdessä, luultavasti en muilta saakaan lahjoja kuin poikaystävältä. Täytyykin alkaa kehittelemään jotain sopivaa toivetta, kyllähän sitä kaikkea pientä tarvitsisi :)
Pidättäydy sinäkin antamasta kallista "lahjaa" herralle!
Jos ymmärsin oikein niin poikakaveri ei ole edes miettinyt mitä sinulle antaisi ja millä rahoilla. Mutta itselleen löytyy kyllä arvokkaat toiveet.
Pakko kysyä että tarjoaako poikaystävä sinulle koskaan mitään ? Kumpi siivoaa tai tekee ruuan ? Miten poikakaveri muuten käyttää rahojaan ?
Tuli vaan mieleeni että onko poikaystävä lapsellinen vai ahne ja laiska. Tai voihan se olla että poikakaveri on jo hommannut jonkun arvokkaan lahjan ap:lle eikä siksi kysele ap:n toiveita. Mutta en oikein usko...
Minä miettisin tässä asiassa kyllä muutenkin suhdetta eli onko suhteenne tasapainossa ja reilu ?
Osta sille kirpputorilta sellainen matkatelkkaria vm. -83.
Ota vielä sellainen, missä on se VHS-osa mukana, ni saa kunnon HiFiä.
Siis oikeasti, kuka toivoo omalta seurustelukumppaniltaan televisiota?
No okei, siis joo, jos tietää, että toisella on rahaa ja annetaan molemmin puolin arvokkaita lahjoja jne jne jne, mutta opiskelijalta televisio? Tai 150 euron kengät? Mun pitäisi ainakin olla jo tosi vakiintuneessa ja pitkässä suhteessa, että kehtaisin pyytää jotain tuollaista.
Me esitetään miehen kanssa usein lahjatoiveita, jos sattuu olemaan jotain sellaista hommattavaa, joka ois kiva, mutta jota ei ihan raaski itse ostaa (eli siis sellaisia ns. luksustuotteita, joita ei ole "pakko" saada, mutta jotka ois vaan kovin kivoja), mutta silti....
Mä oon jotenkin ihan monttu auki nyt.
Miten 19-vuotias voi olla liian vanha saamaan omalta perheeltä lahjoja? Sukulaiset ei meilläkään ostele tuon ikäisille joululahjoja, mutta omat vanhemmat ja isovanhemmat kyllä.
Törkeä tyyppi, televisiota ei kyllä toivota keneltäkään joululahjaksi - se hankitaan itse.
150 on myös liikaa. Kengätkin saisi ostaa itse.
Jos suhteenne jatkuu ja perustatte perheen sinä olet maksajan roolissa salli mun ennustaa. Mies hassaa rahansa miten tahtoo. Tulet tänne avautumaan aiheesta muutaman vuoden kuluttua.
Sano sille luuserille että tämä oli tässä. Hauskaa Joulua!
Todennäköisesti poikakaverikaan ei ole iällä pilattu! Eli siis samaa ikäluokkaa ap:n kanssa. Mikäli on opiskelijalta pyytämässätuollaista lahjaa, niin suhteellisuudentaju on aika vähissä.
Jos haluaa 150€:n kengät, niin se telkkari voikin olla luokaa 1000€.
Meillä on vanha Nokian läskitelkkari (siis kuvaputki-), täysin toimiva. Voin lahjoittaa sen ap:lle ja poikaystävä saa ISON ja PAINAVAN paketin. Se ei oikeasti hajoa millään konstilla.
Jotenkin oksettaa tämä nykyajan lahjakulttuuri. Miehen kanssa siitä puhuttiinkin, kun yleisin toive on lahjakortti?! Missä persoonallisuus jne. eikö enää nähdä sitä vaivaa, että vähän kuulostellaan ja otetaan huomioon se lahjan saajan persoonallisuus vaan ostetaan sitä mitä toinen haluaa, eikä haluta antaa mitään henkilökohtaista antajan silmin katsottuna.
Siis kysyitko poikaystavalta mita se haluaa vai esittiko tuon toiveen kysymatta? Jos itse kuitenkin on ilmaissut mita haluaa, kysyttyna tai ei, niin kuuluisi kylla kysya puolestaan mita tyttoystava haluaa, kaikki muu on junttiutta/ahneutta/hyvaksikayttoa. Jos itse joskus joutuisin tuollaisen "toivomisen" kohteeksi, ilmoittaisin luultavasti viettavani joulun jossain muualla ja etta ei ole mahdollista vaihtaa joululahjoja.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:18"]
[/quote]
Älä totuta sitä poikakaverias tuollaisiin odotuksiin sinun suhteesi. Sitten saat ostella sille ylimitoitettuja lahjoja niin kauan kuin suhdetta kestää ja voin luvata, että sua tosissaan harmittaa, kun teille tulee ero tai se jättää sut jonkun toisen takia ja sä olet tehnyt siihen tuollaisia "satsauksia". Henkilökohtaisesti siinä on jotain pielessä, jos toinen antaa maat ja taivaat ja toinen ei edes mieti mitä antaa vastavuoroisesti.
Jos sulla on jokin sisäinen "miellyttämisen pakko", yritä vähitellen parantua siitä. Annat sille joulukortin ja suklaaboxin. Pitäisi riittää aikuiselle ihmiselle. Olen sillä tavalla vanhanaikainen, että korkeintaan mies voi lahjoja isommin naista, mutta ei toisinpäin.
Siis lasketteko lahjoille vaihtoarvon? Mä ostan sulle 70 e kengät niin osta mulle 70 e laukku?