Ei sit pliis niitä halpisjoulukortteja!
Satsatkaa vähän joulutervehdyksiin, mulla menee ne halpis "tiimarinkortit" oikopäätä roskiin. Jotkut vielä ovat tulostaneet osoitteetkin tarralapuille. Hyvä että nimensä on just jaksanut raapustaa sen valmiiksi präntätyn tervehdyksen alla.... Ai että tulee sellanen fiilis, että mua on ihan tässä ajateltu ja lähetetty kaunis kiva kortti...not!!
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:43"]
Mä olen ratkaissut asian sillä, etten lähetä yhtäkään korttia.
[/quote]
Sama. Mummille ja kummille kyllä lähetin, mutta kun molemmat ovat kuolleet, niin se jäi. Toisesta kummista en ole muutenkaan kuullut vuosiin mitään, en tiedä edes osoitetta.
minä lähetän niitä ilmaisia Invalidiliiton taidetta ilman käsiä-kortteja, ovat omiaan kun kukaan niitä ei kumminkaan säilytä, kunhan nyt on kortti lähetetty.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 22:06"]
Kortti on kiva, mutta voisi niihin vähän vaivaakin toki nähdä. Ei ole kiva jos kortti on sen näköinen, että se saamasi kortti on ollut välttämätön pakkopulla-asia, joka on pitänyt vaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä "..tu ku näitä joulukorttejakin pitää lähettää, ja huomennako niiden pitää olla postissa". Kyllä sen joistain korteista näkee, valitettavasti.
[/quote]
VAlituksista päätellen se on pakkopullaa niillekin, jotka niitä vähä kalliimpiakin ostavat tai tekevät itse. Siksi olen ottanut kannan, etten lähetä niin ei kenenkään tarvitse moista pakkopullaa vuoksenikaan kärsiä.
haloo, kuka nyt enää jotain paperisia kortteja lähettelee, nyt eletään 2010-lukua!!!
Minä tykkään kaikista joulukorteista. Niistä lemmikeistä ja lapsista erityisesti, mutta tiimarikortit, itse askarrellut ja hifimmät taidekortit, kaikki ilahduttaa.
Mä olen myös ollut pakotettu osallistumaan vanhempien joulukorttitalkoisiin, halvimmat mahdolliset kortit, tulostustarrat, sarjatyönimmarit - ei edes katsottu kenelle kortti menee! Ja kortteja lähetettiin varmaan 100 kpl, ja sit sillä kehuskeltiin kuinka monta lähetettiin. Ikuiset traumat.
Teen itse kivat kortit pienemmälle porukalle, ja vain niille kenen kanssa olen oikeasti tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 22:11"]
haloo, kuka nyt enää jotain paperisia kortteja lähettelee, nyt eletään 2010-lukua!!!
[/quote]
Niin, että jouluterveiset tekstarilla...:-). Mä saan yhdeltä kaverilta aina aattona tekstariterveiset. Itse lähetän kortin. Tulee aina sellanen mieleen, että jee viime tipassa hän muisti nyt sit kuitenkin että olen olemassa. Pyh, ja en vastaa mitään.
Just tänään kirjoitin kaikki joulukortit. Oli sellasia postimaksu maksettu-kortteja. Mun mielestä oli nättejä, toivottavasti vastaanottajat tykkää. Ihan ne ajatuksella kirjoitin, 25 kpl. Mietinkin vähän kenelle minkäkin kortin annan. Mun mielestä on ihaninta saada itsetehtyjä kortteja. Ja ne lasten kuvat on kivoja, miksei lemmikkienkin, en vain muista niitä saaneeni... Kiva kun on nähty vaivaa. Itsekin tein kortit aikanaan itse, nyt en enää jaksa. Mun mielestä on todella outoa arvostella muiden lähettämiä kortteja. Että oikein esitetään toivomuksia/vaatimuksia millaisia kortteja saa lähettää. Todella outoa. ja että ne lasten kuvat oikein ärsyttää tai oksettaa. Voi voi. Kyllä on se kortin sanoma ja toivotus mennyt näköjään monella hukkaan...
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:41"]
eikä niitä valokuvakortteja lapsista tai lemmikeistä..
[/quote]
Lapsikuvakortit ovat aina kivoja ja säästän niitä. Mutta perheen Moppe tonttulakki päässä, eiii älkää enää...
[/quote]
Hauskempi ja suloisempi minusta on "Moppe tonttulakki päässä" kuin jonkun lapsi (usein tonttulakki päässä). Mun mielestä on kivaa jos ihmiset jaksaa nähdä vaivaa ja ottaa lemmikistä joku hauska/kaunis jouluinen kuva. Onhan niitä kauppojenkin joulukorteissa vaikka mitä karvaturreja aina, miksipä ei siis jokin kiva itse otettu kuva:)
Niille pakkopullille menee tiimarikorttia. Läheisemmille ja tärkeämmille ihmisille ostetaan vähän kallimpi ja valitaan tarkemmin. En kai nyt todellakaan ala satsata postimerkin kanssa jotain 2-3e per pakkopulla, kun näitä pakkopullia on sellaiset 40-50, läheisiä taas kymmenkunta.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:41"]
eikä niitä valokuvakortteja lapsista tai lemmikeistä..
[/quote]
Haa, minuakin ärsyttivät ne aikaisemmin. Mutta miten kävikään kun sain oman lapsen alle vuosi sitten: pinkka hänen tonttukuvista tehtyjä kortteja odottaa lähettämistä. Joulu lavastettiin kuviin lokakuussa suurella innolla ja oli tosi hauskaa, olkaa hyvä sukulaiset ja tuttavat!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:52"]
Niille pakkopullille menee tiimarikorttia. Läheisemmille ja tärkeämmille ihmisille ostetaan vähän kallimpi ja valitaan tarkemmin. En kai nyt todellakaan ala satsata postimerkin kanssa jotain 2-3e per pakkopulla, kun näitä pakkopullia on sellaiset 40-50, läheisiä taas kymmenkunta.
[/quote]
Aika sama täällä, läheisille parhaat ja muille sitten vähän köykäisemmät.
Meidän kissasta on myös saatu kivat joulukortit, on hauskan näköinen otus ja sen kuvalla varustetut kortit lähtevätkin muutamille lähimmille jotka siitä muutenkin tykkäävät, pyytävät aina hoitoonkin ja vierailulle sitä mukaan. Toisia lemmikkikortitkin voi ilahduttaa, en näe että miksi siinä olisi mitään huonoakaan, on sentään itse tehtykin ja nätisti koristeltu... Minä tykkään eläimistä ja on kivaa saada jouluisia eläinkortteja, toki kaikenlaiset lämmittävät mieltä. Ihmettelen että toisia niin inhottaa jos joku tekee lemmikin kuvalla varustetun kortin, varmaan sitten jotain eläinvihaajia... Jotenkin outoa, että olisi ennalta määrätty millaisia kortteja saa lähettää, minä ainakin välillä teen itse ja joskus ostan valmiit, ei ne koskaan ole samanlaiset:)
Just ostin meidän koiranpennulle tonttupuvun - anteeksi jo kaikki tuttavat ja sukulaiset näin etukäteen... ;)
Saahan niitä lasten ja lemmikin "kivoja" kuvia lähettää, itse laitan ne... tiedätte kyllä minne. Vaikka ne kuinka tuntuisivat itsestä hienoilta ja mitä parhaimmilta, niin ne jakavat mielipiteet niin rajusti, etten itse viitsisi edes yrittää.
Musta lemmikinkuvat on just parhaita! Tykkään kovasti eläimistä, ja onhan lemmikkikortit jotenkin henkilökohtaisempia kuin ne Tiimarin kortit, joita täällä niin parjataan.
Ainakin lemmikkkikorteissa on nähty vaivaa, ja ne kertovat myös jotain kortin lähettäjästä. Ne, samoin kuin lapsikuvat, erottuvat kivasti muista joulukorteista, ja tunnistan lähettäjän usein jo kortin kuvan perusteella.
Kaikista korteista ilahdun, mutta aivan erityisesti niistä lemmikinkuvista. Joten älkää vain lopettako lemmikkikuvien lähettämistä joulukortteina, täällä on yksi fani! Mutta on ylipäätään ihanaa, että saan monenlaisia joulukortteja, joten ihan kaikki kortit ovat tervetulleita.
Tosi säälittävä provo. Multa et saa halpiskortteja kyllä vahingossakaan, en lähetä kortteja. Mua ärsyttää sellainen että ihmisille joille ei oo viitsinyt edes soittaa viimeseen kymmeneen vuoteen lähetetään kuitenkin jotain joulukortteja ja sillä tavalla muka pidetään sosiaalisia suhteita yllä. Väsyttävän tekopyhää. Muistan läheisiäni muulla tavalla kuin tukemalla itellan paskabisnestä.
Tekstarijoulutervehdykset ovat kaikkein pahimpia, älkää laittako niitä. Niin nykyaikaa kun tekstarit ja muut sähköiset viestintätavat ovatkin.
Mä inhoan kanssa niitä timmarikortteja, mutta on se silti kivempi kuin ei mitään. Pahimpia on kuitenkin ne valokuvakortit, joissa istuu tonttupukuun tai sieviin jouluvaatteisiin puetut lapset pakotettu virne naamalla tai teennäisesti halaamassa toisiaan kun äiti käskee. Kun pitää saada se the kuva suvulle! Ja kaikki tietävät, että todellisuudessa kuvauksessa on nahisteltu, riehuttu, kiukuteltu, nyrpistelty kameralle, tuupittu toista jne. Ja sitten lyödään vielä se lyhty sinne nurkkaan palamaan ja kiikutetaan kuva printtaamoon. Vähän tähtiä ja muuta mauttomuutta nurkkiin ja koneella hyvän joulun toivotukset. Tosi persoonallista. Ketä kiinnostaa joka vuosi saada se lampaantaljalla tonttulakki päässä otettu kuva? Ei siinä tapahdu mitään eikä se kerro mistään.
Pidän itse tehdyistä korteista, niissä on tunnelmaa. Samaten tykkään tosi paljon kun jotkut näkevät kuvakortteihin vaivaa. Osalla on useamman kuvan kollaasi vuoden varrelta, toisilla koko perhe kuvassa, osalla kuva jostain merkittävästä tapahtumasta kyseiseltä vuodelta jne. Ja jotkut jopa kirjoittavat pienen tervehdyksen kirjeenä vähän kuin vuosi päiväkirjana ja kertovat siinä perheensä tärkeimmät kuulumiset lyhykäisyydessään. Nää on hienoja!
Kortti on kiva, mutta voisi niihin vähän vaivaakin toki nähdä. Ei ole kiva jos kortti on sen näköinen, että se saamasi kortti on ollut välttämätön pakkopulla-asia, joka on pitänyt vaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä "..tu ku näitä joulukorttejakin pitää lähettää, ja huomennako niiden pitää olla postissa". Kyllä sen joistain korteista näkee, valitettavasti.