Tuttava työskentelee lähihoitajana ja aikoo hakea yliopistoon
Jostain syystä eräältä tuttavaltani on kadonnut todellisuuden taju kokonaan. Hän siis on lähihoitaja ja kovasti puhuu miten aikoo hakea yliopistoon opiskelemaan. Olen antanut hänen puhua, koska en halua särkeä toisen unelmaa. Oikeasti haluaisin sanoa hänelle ettei sinne niin vain pääse sisään. Hakisi edes ammattikorkeaan, koska en usko hänellä olevan mitään mahdollisuuksia päästä yliopistoon. No, todellisuus paljastunee hänelle keväällä.
Kommentit (60)
Niin, todelliset ystävät ovat harvassa.
Miten niin ei ole? Koska hän oli lähihoitaja? Lässynlää ap!
No mitä alaa hän havittelee? Ei joka aineeseen ole kovin vaikeaa päästä.
Minulla oli opiskelukaverina rakennusmestari, pääsi opiskelemaan erivapaudella. Hän on nyt dosenttina yliopistolla. Ei olllut edes yo
ap porvoosta tietää, että lähihoitajille on ihan oma yliopisto, jossa lasketaan päivästä toiseen lääkelaskuja.
Miten niin et usko että hän ei pääse yliopistoon?
Perusteluksi ei todellakaan riitä "koska hän on lähihoitaja".
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:50"]
Jostain syystä eräältä tuttavaltani on kadonnut todellisuuden taju kokonaan. Hän siis on lähihoitaja ja kovasti puhuu miten aikoo hakea yliopistoon opiskelemaan. Olen antanut hänen puhua, koska en halua särkeä toisen unelmaa. Oikeasti haluaisin sanoa hänelle ettei sinne niin vain pääse sisään. Hakisi edes ammattikorkeaan, koska en usko hänellä olevan mitään mahdollisuuksia päästä yliopistoon. No, todellisuus paljastunee hänelle keväällä.
[/quote]
Estääkö amistutkinto hakemasta yliopistoon, häh? Jos päätä riittää ja istumalihaksia löytyy, niin siitä vain yliopistoon. Ei se yliopistoon pääsy niin mahdottoman vaikeaa ole. Niin, ja minä olen lähihoitaja. Nykyään myös yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistossa.
Niin miksei voi lähihoitaja päästä opiskelemaan yliopistoon? Mitä alaa? Itse olin sairaanhoitaja ja jatkoin yliopistoon ihan pääsykokeiden kautta enkä missään kiintiössä.
Ootko ap. ihan tärähtänyt? Itsekin olen lähihoitaja ammatiltani. Yo-arvosanani on M, joten kai sillä yliopistoon pääsisin, jos tahtoisin, jos serkkunikin pääsi suoraan lukiosta B:n papereilla?
Bai mitä yrität oikein sanoa?
Tai sitten totuus paljastuukin ap:lle. Jos olisin todellinen ystävä kannustaisin ystävää.
Mä olen lähihoitaja ja päässyt yliopistoon. So?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:56"]
Ootko ap. ihan tärähtänyt? Itsekin olen lähihoitaja ammatiltani. Yo-arvosanani on M, joten kai sillä yliopistoon pääsisin, jos tahtoisin, jos serkkunikin pääsi suoraan lukiosta B:n papereilla?
Bai mitä yrität oikein sanoa?
[/quote]
Ai niin, sanot varmaan, etten osaa kirjoittaa Vai, vaan kirjoitan Bai??? :D
Saahan sitä hakea vaikka minne. Sen näkee sitten tosiaan keväällä, että pääseekö sinne. Ei kai se ole keneltäkään pois vaikka sinne hakee. Parempi vain hakea, niin ei tarvitse myöhemmin katua ja miettiä, että olisikohan ollut mahdollisuuksia. Jos tiedät, millaista opiskelu kyseisellä alalla on, niin mikset kerro ystävällesi. Hän saattaa joko ymmärtää, ettei ehkä halua tai kykene yliopisto-opintoihin tai sitten hän saattaa ymmärtäää, että ne opinnot ovat juuri sitä mitä hän haluaa ja yrittää lukea entistä kovemmin.
Mihinkään kouluun ei tosiaan niin vain mennä, ei edes lukiosta. Onneksi pääsykokeet nykyään määräävät paljolti, että ketkä opiskelemaan pääsevät. Näin ollen kaikilla on mielestäni tasavertaiset mahdollisuudet.
Onnea ystävällesi pääsykokeisiin!
Anapa ystävällesi rauha valmistautua pääsykokeeseen. Kaltaisesi negatiiviset ja ilkeät ihmiset eivät ole hänelle hyväksi.
Minkä takia uskot ettei se olisi realistista?
Kyllähän ne yliopistossa tsekkaa valintojen yhteydessä Julki-Terhikin. Jos joku hakija paljastuu lähihoitajaksi, hänet diskataan.
Kyllähän ne yliopistossa tsekkaa valintojen yhteydessä Julki-Terhikin. Jos joku hakija paljastuu lähihoitajaksi, hänet diskataan.
No yliopiston sisäänpääsyn vaikeuteen nyt vaikuttaa aika olennaisesti missäpäin Suomea yliopisto on sekä mille alalla hakee. Yliopistot eivät ole mikään homogeeninen ryhmä, jonne on kaikkialle yhtä helppo päästä sisään. Onhan se nyt ihan eri hakea Joensuuhun teologiaa opiskelemaan kun Helsinkiin oikeustiedettä.
Ihan hyvin kaverisi voi päästä opiskelemaan yliopistoon, riippuen tietysti mihin hakee.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:50"]Jostain syystä eräältä tuttavaltani on kadonnut todellisuuden taju kokonaan. Hän siis on lähihoitaja ja kovasti puhuu miten aikoo hakea yliopistoon opiskelemaan. Olen antanut hänen puhua, koska en halua särkeä toisen unelmaa. Oikeasti haluaisin sanoa hänelle ettei sinne niin vain pääse sisään. Hakisi edes ammattikorkeaan, koska en usko hänellä olevan mitään mahdollisuuksia päästä yliopistoon. No, todellisuus paljastunee hänelle keväällä.
[/quote]
Vai ihan olet antanut hänen puhua, mikä on vaihtoehto? Ilmastointiteippi?
Ja sitten kumminkin kun sinä olet jo päättänytkin ettei hän pääsekään hakemaansa paikkaan ja raukka ei sitä nyt itsestään ymmärrä :D
Taitaa olla todellisuudentajua kyllä kadoksissa ihan jollain muulla, tuttusi sentään vain hakee yliopistoon, sä se oot siellä jo päättävä elin, kai ne tietää sen sitte siellä yliopistolla myös? :D