Miksi ihmeessä näillä keleillä ilmaantuu kärpäsiä ikkunalasien väliin?
Kommentit (16)
Täällä oli tuon ikkunanväli kuin joku kärpästen hautausmaa kun muutin tähän. Hyi
Riittävä lämpö on saanut ne aktivoitumaan, hakevat talvehtimispaikkaa. Ja ikkunanväli on hyvä talvehtimispaikka, mikäli onnistuvat löytämään sieltä vielä uloskin eivätkä kuole sinne.
Muutaman kerran oon käynyt niin paskaisessa kämpässä että kärpäset pörräsi harmiksi asti.
Mutta yleensä kodit ovat niin siistejä että tuota ongelmaa ei ole.
OMG! Pahuus asuu kämpässäsi tai sitten Damien asuu naapurissa. Näkyykö teidän pihalla rottweilereitä?
Paloittelusurmaajien huolia kärpäset.
Joka niitä sisälle ajaa. Ilmestyy vain aurinkoisina päivinä keväällä ja syksyllä. Kesällä oli hiljaista. Sitten ne tulee kymmen tai satapäisenä parvena joku päivä ikkunan väliin.
Lämpöhän ne sinne ajaa. Jostain löytävät raon mistä päästä sisälle. Minullakin on muutama sinne eksynyt, vaikka kämppä on siisti ja asun kolmannessa kerroksessa.
Tulevat sisälle lämmittelemään, kuten muutkin ötökät. Mulla on kämppä metrin päässä metsästä ja jos jonkinmoista lentävää ja mönkijää liikehtii kämpässsä. Ainoa haitta oikeastaan öisin tabletin kanssa kirjan lukeminen, kun näytöllä vipeltää koko ajan öttiäisiä.
Mua ihmetyttää, että miten ne pääsee sinne ikkunanväliin, veikkaan, että ryömivät sinne jo toukkina ja koteloituvat ja sitten kun kotelosta tulee aikuinen kärpänen (tai muu ötökkä), niin eivät aikuisina enää mahdukkaan ulos ja sitten kuolevat sinne. Aika surullista oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että miten ne pääsee sinne ikkunanväliin, veikkaan, että ryömivät sinne jo toukkina ja koteloituvat ja sitten kun kotelosta tulee aikuinen kärpänen (tai muu ötökkä), niin eivät aikuisina enää mahdukkaan ulos ja sitten kuolevat sinne. Aika surullista oikeastaan.
Aina olen ihmetellyt sitä, mistä ruumistoukat ja -kärpäset tulevat? Jos on esimerkiksi suljettu asunto, niin miten ne voi löytää sinne, munia ja elellä normaalisti? Onko niitä normaalisti joka hetki ympärillämme ja odottavat vain hetkeä, että alamme mädäntyä vai mitä?
Ne ovat raatokärpäsiä, olet kuollut.
Huonekärpäset pyrkivät nyt ulkoa luonnosta rakennuksiin sisälle horrostamaan.
Aikaisemmin, kun vain jouluna lämmitettiin useampia huoneita puhuttiin joulukärpäsestä. Se oli lämmön horroksesta herättämä huonekärpänen.
Nämä nykyiset hengittävät karmit joita tarvinnut sitten tilkitä kärpästen takia.
Saako niitä karkoitettua tulemasta jollakin myrkyllä?
Käy suihkussa ja pukeudu puhtaisiin vaatteisiin. Pistä likaiset vaatteet pussiin tai pesukoneeseen. Vie myös roskat ulos, tiskaa ja poista ruoantähteet ja tahrat huoneistosta. Odota yön yli ja arvioi tilanne uudelleen.
Näillä pääsee alkuun.