ahdistunut ope
Ahdistaa ihan sikana olla töissä. Oon yläasteen ope, ja viime aikoina oon lukenut netistä, kuinka oppilaani siellä toitottavat vihaavansa mua yms. Pitäs varmaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Oon ollut opena 15 vuotta, mutta silti ahdistaa. Oppilaat ovat muuttuneet vuosien aikana koko ajan haastavammiksi.
Kommentit (43)
Minä olen töissä koulussa ja katselen erilaisia opettajia ja oppilaita joka päivä. Koulussamme on n. 40 opettajaa, yläkoulu. Joidenkin opettajien tunneilla on armoton kuhina kaiken aikaa eikä mitään kuria. Sitten on sellaisia, joiden tunneilla istutaan todella hiljaa. Luulisi oppimistuloksen olevan parempi niillä tunneilla joilla ei pelleillä?
Joten ap, pidä kiinni valitsemastasi linjasta, se on oppilaiden etu. Lakkaa lukemasta kaiken maailman sosiaalista kuraa ja pidä kiinni siitä kuka olet ja mitä osaat. Välillä tulee kuraa niskaan mutta kestä se, tapaus kerrallaan. Aikanaan nämä pikkuiset kasvavat aikuisiksi ja tulevat vanhemmiksi. Silloin viimeistään totuus selkenee :)
Minäkin olen töissä yläkoulussa ja oppilaat tykkäävät tiukoista mutta reiluista ja tasapuolisista opettajista.
Minusta on yllättävää, että jotkut todella tympeät, nuiivat ja inhottavat opet ylipäänsä välittävät oppilaiden mielipiteistä.