Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja tehdä näin?

Vierailija
25.11.2013 |

Työpisteeni on toimistossa A. Työnantaja avaa sivupisteen samalle paikkakunnalle, työpisteen B. Ilman, että minulta on kysytty etukäteen, minut määrätään pisteeseen B, en olisi halukas sinne menemään. Voiko työnantaja määrätä siirron vastoin mun tahtoa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 19:09"]

Tarkista työsopimuksestasi mitä siihen on kirjattu. Jos on kirjattu työntekopaikaksi paikkakunta niin saa vaihtaa työpistettä sen sisällä, jos merkitty osoite tai kaupunginosa niin ei saa siirtää. Jos ei ole merkitty mitään niin saa siirtää vaikka toiselle paikkakunnallekin. Työaikoja saa muuttaa myös, jos niistä ei ole sovittu työsopimuksessa. Muutokset eivät kuitenkaan saa olla kohtuuttomia ilman YT-menttelyä.

[/quote]No tasan varmasti ei ole missään työsopimuksessa tuollaista lööperiä.

[/quote]

Kyllä muuten on. Minulla on merkittynä ENSISIJAINEN sijoituspaikka, sitten toissijainen. Se tarkoittaa, että työnantaja voi ilman eri neuvotteluja siirtää mut toiseen työpisteeseen ja se tarkoittaa myös, että työnantaja ei ole velvollinen korvaamaan matkoja toiseen sijoituspaikkaan. Kyllä tämä on aika tavallista firmoissa joilla on useita toimipisteitä jotka  toimivat yhden hallinnon alla. Jos tuota merkintää ei olisi, työnantaja ei saisi siirrellä minua oman tahtonsa mukaan ilman että kysyy ensin minulta.

Vierailija
22/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 19:09"]

Tarkista työsopimuksestasi mitä siihen on kirjattu. Jos on kirjattu työntekopaikaksi paikkakunta niin saa vaihtaa työpistettä sen sisällä, jos merkitty osoite tai kaupunginosa niin ei saa siirtää. Jos ei ole merkitty mitään niin saa siirtää vaikka toiselle paikkakunnallekin. Työaikoja saa muuttaa myös, jos niistä ei ole sovittu työsopimuksessa. Muutokset eivät kuitenkaan saa olla kohtuuttomia ilman YT-menttelyä.

[/quote]No tasan varmasti ei ole missään työsopimuksessa tuollaista lööperiä.

[/quote]

Kyllä muuten on. Minulla on merkittynä ENSISIJAINEN sijoituspaikka, sitten toissijainen. Se tarkoittaa, että työnantaja voi ilman eri neuvotteluja siirtää mut toiseen työpisteeseen ja se tarkoittaa myös, että työnantaja ei ole velvollinen korvaamaan matkoja toiseen sijoituspaikkaan. Kyllä tämä on aika tavallista firmoissa joilla on useita toimipisteitä jotka  toimivat yhden hallinnon alla. Jos tuota merkintää ei olisi, työnantaja ei saisi siirrellä minua oman tahtonsa mukaan ilman että kysyy ensin minulta.

[/quote]

Saman neuvon minä sain liittoni lakimieheltä, kun työpaikkaani meinattiin siirtää 140 km päähän palatessani äitiyslomalta työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sinä ap tiedät vallan hyvin, että jos sinua ei työjärjestelyt miellytä, niin oven takana on jonossa monia, joilla on työhalut kohdallaan eivätkä ole turhan kranttuja.

Vierailija
24/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vältin karenssin kun työpiste siirtyi yli kolmen tunnin työmatkan päähän alle kuukauden varoitusajalla ja irtisanoin itseni siltä istumalta. En tiedä saiko entinen työnantaja jotain sanktiota asiasta.

Saman kaupungin sisällä ei oikein taida voida vedota matkoihinkaan?

Vierailija
25/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 19:17"]

Työsopparissa lukee toimiston osoite (olemme sen jälkeen muuttaneet, mutta tulkitsisin sen niin, että se uusi osoite vastaa vanhaa osoitetta, kun ei työsopparin osoite ole enää tomiston osoite). Eli voiko olla sitten niin, ettei työnantaja voi siirtää mua vasten tahtoani? Ap

[/quote]

Jos työsopimuksessa lukee työntekopaikka, niin EI VOI SIIRTÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA ainakaan neuvottelematta! Nyt otat heti yhteyden luottikseen ja jos sellaista ei työpaikallasi ole, niin ammattiliiton lakimieheen tai työehtoasiamieheen SUORAAN JA VÄLITTÖMÄSTI! On ihan ratkaisevaa, mitä työsopimukseen on kirjattu. Työnantaja ei voi yksipuolisesti rikkoa työsopimusta.

Vierailija
26/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:13"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme