Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palvotte niitä NicoPettereitänne?

Vierailija
25.11.2013 |

Raivostuttava nykyajan ilmiö - lapsia kohdellaan kuin kuninkaallisia. 

Jos lapsesi kielloistasi huolimatta kiipeilee kirjahyllyssä ja rämähtää sieltä alas syyttäen siitä kirjahyllyä, ÄLÄ vaihda kirjahyllyä vaan komenna lastasi. Hän ei kielloista säry.

Jos lapsesi ei pidä hoitajastaan päiväkodissa, ÄLÄ vaihda päiväkotia vaan opeta lapsellesi, ettei elämässä aina saa kaikkea mitä haluaa.

Jos olet rahapulassa ja otat rahaa lapsesi tililtä ostaaksesi perheellenne ruokaa, ÄLÄ kuvittele olevasi velkaa lapsellesi tai tee maksusuunnitelmia, kuinka saat maksettua hänelle "takaisin".

Jos teillä ei satu olemaan viinirypäleitä/mummo kylässä silloin kun lapsenne niin toivoisi, tai hänen lempihousunsa ovat pyykissä silloin kun hän haluaisi pukea ne jalkaansa, ÄLÄ pyydä lapselta sitä anteeksi.

Huvittavinta on, kun lapsista alunperin piittaamaton ihminen tulee äidiksi - kappas kun yhtäkkiä aletaan paasata Lasten Oikeuksista, ollaan yhteyksissä kaupungin päättäjiin kun pikku Miisa-Matilda ei saa piirrellä päikkärissä silloin kun haluaa. Omaan lapseen ollaan niin rakastuneita, että maalaisjärki katoaa taivaan tuuliin.

JÄRKI KÄTEEN VANHEMMAT! Nyt Suomessa kasvaa sukupolvi, joista suurimmasta osasta kasvaa itsekeskeisiä narsisteja, jotka kaatuvat kuin neula tuulessa kun elämän ensimmäinen vastoinkäyminen tulee eteen.

T. Kolmen äiti

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niiiin tyypillinen av-kärjistys kuin olla voi. "Kun toimit toisin kuin minä, lapsestasi tulee narsisti!"

Vierailija
22/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:41"]

Onpa täällä heti monta selittelijää, juu ei minun lapset ole sellaisia vaikka minä niitä palvon ja nuolen vaikka persaukset puhtaiksi jos ne vaan tajuaa pyytää! =D

[/quote]

Voisitko vielä näyttää mikä/mitkä kirjoitukset ovat näitä selittelijöitä... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: miten toi lapsen pankkitilin käyttö nyt oli joku vedenjakaja lapsen hyvässä kasvatuksessa? Eiks ap tiedä, ettei lapsen saamia lahjarahoja oikeestikaan saa äiti käyttää, paitti jos ne on annettu äidin hoteisiin sillä kaneetilla, että osta lapselle vaatteita tms.

Vierailija
24/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen liian laiska hemmotteluun. Lapset täällä leipovat ja laittavat ruokaakin. 

Mutta mitä se ketään haittaa jos joku omaa lastaan hemmottelee ja rakastaa pyyteettömästi, homma menee pieleen siinä kun kersa saa tehdä muille mitä vaan.

Siis että jotain rajaa! Jos kersa karjuu ja huutaa äitinsä korvaan ja pitää mekkalaa koko hereilläoloajan, on äänekäs ja itsekäs mölyperse, niin mitä väliä, jos vaan omat vanhemmat haluavat penikastaan kärsiä!!!

Mutta jos kersa toimii samalla tavalla vaikkapäiväkodissa, huutaa ja meluaa ja kirkuu, ja on pyydetty nätisti ja jonkun toisen pienen kuulo huononee siinä niin on se ok sanoa että nyt on viimeinen kerta ja jos vielä huudat, niin menet tuonne nurkkaan häpeämään, tai jos se ei tepsi, niin huudetaan hänen korvaan niin paljon kuin pystytään. Kaikki eivät opi jos ei ole silmä silmästä ja hammasta hampaasta tyyli.

Vierailija
25/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä heti monta selittelijää, juu ei minun lapset ole sellaisia vaikka minä niitä palvon ja nuolen vaikka persaukset puhtaiksi jos ne vaan tajuaa pyytää! =D

[/quote]

Hö? Jos minua tarkoitat, niin olet täysin väärässä. Mikä tässä hivahti ns. kaalisi ylitse, kun tulkitset minun "nuolevan lasten persauksetkin puhtaaksi"?

Kirjoitin: "Ylipäänsä minusta on hyvä palvoa ja rakastaa lasta mahdollisimman paljon. Se on kuitenkin eri asia kuin passaaminen ja rajattomuus. Pikemminkin väitän, että rakastava vanhempi ei nöyristele lapsensa edessä tai pyri elämään pelkästään lapsen mielen oikkujen mukaan. "

Minä ainakin siis ihan selvästi sanoin, että lapselle rajojen laittaminen on rakastamista ja palvomistakin.

Minä en vain pidä tuollaisesta peruskoulutasoisesta kyökkipsykologiasta, jossa jotkut ap:n omasta toiminnasta eroavat yksittäiset asiat nostetaan narsismin syiksi ja muuta tauhkaa.

-2-

Vierailija
26/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA ylipäätään tekee lapselleen oman tilin!!! :D Ei herran jestas.. Ei mun nuoruudessa ollu kenelläkään kyllikillä ja petterillä omia tilejä. Eikä kukaan mummo tai täti koskaan antanut mitään rahaa lahjaksi. Raha ei kuulu lapselle. Se kuuluu vasta nuorelle.

Vierailija
27/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:23"]

Suomalaislapset ovat ainoita maailmassa jotka saavat PÄÄTTÄÄ kaupassa pienestä pitäen kamalin huutoäänestyksin että mitä kotona syödään eli pyörittävät käytännössä taloutta omilla ehdoillaan!

[/quote]

No, itse asiassa Ruotsissa on aika lailla sama jama. Maat nyt ovat monessa muussakin asiassa hyvin samanlaisia.

[/quote]

No ei ole, työskentelen puolet ajasta Ruotsissa eli vietän siellä paljon aikaa ja eron huomaa marketeissa. Siinä missä ruotsalainen lapsi osaa perustella sanoin ja elein että mikä ruoka olisi kivaa niin suomalainen lapsi on jo heittäytynyt lattialle huutamaan että kun tahtoo sitä ja tätä eikä tuota.

Vierailija
28/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiaan lellivät ja palvovat ihmiset ovat liian laiskoja tai kykenemättömiä kasvattamaan niitä, ja kuvittelee tosissaan että kyllä se koulu ja armeija ja työpaikka ne joskus kasvattaa ihmisiksi. Silloin on jo liian myöhäistä!

Vierailija
29/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3-4 v pikkutyttö kuljeskeli kaupassa tiputtelemassa tavaroita hyllytiltä pyyhkäisemällä ne sileäksi, ja isänsä kulki perässä selittämässä kännykkäänsä että kun tuo meidän Emma on niin luova ja kekseliäs! Arrgghh. Arvatkaa huviksenne jäikö tavarat lattialle? Kyllä vain!

Vierailija
30/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä jotka suurinpiirtein aloittaa sodan mediassa jos lapsensa ei ainoana poikkeuksena saa ilmapalloa itselleen kaupan näytteilleasetttelu-rekvisiitasta.......

Vierailija
31/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:48"]

Raivostuttava nykyajan ilmiö - lapsia kohdellaan kuin kuninkaallisia. 

Jos lapsesi kielloistasi huolimatta kiipeilee kirjahyllyssä ja rämähtää sieltä alas syyttäen siitä kirjahyllyä, ÄLÄ vaihda kirjahyllyä vaan komenna lastasi. Hän ei kielloista säry.

Jos lapsesi ei pidä hoitajastaan päiväkodissa, ÄLÄ vaihda päiväkotia vaan opeta lapsellesi, ettei elämässä aina saa kaikkea mitä haluaa.

Jos olet rahapulassa ja otat rahaa lapsesi tililtä ostaaksesi perheellenne ruokaa, ÄLÄ kuvittele olevasi velkaa lapsellesi tai tee maksusuunnitelmia, kuinka saat maksettua hänelle "takaisin".

Jos teillä ei satu olemaan viinirypäleitä/mummo kylässä silloin kun lapsenne niin toivoisi, tai hänen lempihousunsa ovat pyykissä silloin kun hän haluaisi pukea ne jalkaansa, ÄLÄ pyydä lapselta sitä anteeksi.

Huvittavinta on, kun lapsista alunperin piittaamaton ihminen tulee äidiksi - kappas kun yhtäkkiä aletaan paasata Lasten Oikeuksista, ollaan yhteyksissä kaupungin päättäjiin kun pikku Miisa-Matilda ei saa piirrellä päikkärissä silloin kun haluaa. Omaan lapseen ollaan niin rakastuneita, että maalaisjärki katoaa taivaan tuuliin.

JÄRKI KÄTEEN VANHEMMAT! Nyt Suomessa kasvaa sukupolvi, joista suurimmasta osasta kasvaa itsekeskeisiä narsisteja, jotka kaatuvat kuin neula tuulessa kun elämän ensimmäinen vastoinkäyminen tulee eteen.

T. Kolmen äiti

[/quote]

Kakkoselle: Kyllä ihan tutkitusti curling-kasvatus johtaa vähintään narsistisiin luonteenpiirteisiin. Kun ei koskaan tarvitse ajatella kuin itseään ja ne omat vastoinkäymiset on niitä maailman suurimpia, ei ihminen opi empatiaa ja normaalia kanssakäymistä muiden kanssa. Ja enitenhän tässä kärsii lapsi itse, jonka tulevaisuuden ihmissuhteet vaikeutetaan kohtuuttomasti munattomien vanhempien toimesta.

Itse asiassa en edes usko, että curling-kasvatuksen ydin on se lapsi, vaan nimenomana se munaton vanhempi, joka ei itse kestä olla aikuinen.

Muutenkin täyty kompata ap:ta siinä, että ihan liian usein ne paskimmat vanhemmat on niitä entisiä  kenties varsin kiihkeitäkin vapaaehtoisesti lapsettomia, joita ei ole voinut lapset enempää kiinnostaa. Sitten kun saadaan se oma lapsi, niin seotaan täysin, ja kuvitellaan että se oma lapsi on jotenkin ihan hirveästi erikoisempi kuin muiden ( totta kai vanhemmilleen on, mutta senkin normaaliälyinen tajuaa), ja sitä toitotetaan kaikkialle ( kuin se tulisi yllärinä yhdellekään jo vanhemmaksi tulleelle) ja parhaassa tapauksessa kirjoitetaan kirjojakin tuosta asiasta kuin se olisi joku aivan uusi juttu, jota kukaan muu ei ole koskaan aiemmin ole kokenut... Siis samat ihmiset, jotka aiemmin selitti kuinka heitä ei voisi vähempää kiinnostaa joku lapsen pyyteetön rakkaus ja koira ajaa ihan saman asian jne. jne.+

Vierailija
32/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä kuin ruokakauppaan,niin pääsee näkemään sitä nico-petteri showta ihan kylliksi.Kakarat kiljuu,huutaa ja juoksee pitkin kauppaa ja äiti räplää kännykkää,tekee ostoksia eikä oo kuulevinaan saati et kieltäisi.Ja kun muksu meinaa juosta päin jotain muuta kaupassa asioivaa,niin lapselle vaan sanotaan tyyliin älä vaan kompastu.Eikö voi kieltää juoksemasta?Ja opettaa,ettei kaupassa saa juosta!

Ja se joka asian tökkiminen,harominen,koskeminen....YÄK!

Vierailija
33/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:46"]

Ohis: miten toi lapsen pankkitilin käyttö nyt oli joku vedenjakaja lapsen hyvässä kasvatuksessa? Eiks ap tiedä, ettei lapsen saamia lahjarahoja oikeestikaan saa äiti käyttää, paitti jos ne on annettu äidin hoteisiin sillä kaneetilla, että osta lapselle vaatteita tms.

[/quote]

Tarkennus: "lapsesi tilillä" tarkoitin lapsilisätiliä, jos sellainen on. Jotkut vanhemmat myös säästävät itse lapsilleen, eli en tarkoittanut tässä nyt niitä mummojen ja kummien kakskymppisiä.

-Ap

Vierailija
34/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä vielä iltapalstailijoiden iloksi!

Vierailija
35/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai siihen omaan Kirmo-Kyynel Herculekseen ollaan niin ihastuneita, kun se on parasta mitä mamma on ikinä tehnyt (paitsi että synnytyskin käynnistettiin, sitten yritettiin synnytellä pari vuorokautta ja sitten lekurit hoitelivat homman). Ja sille on hommattu uniikki kuvaava nimi ja se on maailman fiksuin ja itseään toteuttavin ja luovin lapsi, jota ei saa kahlita.

Vierailija
36/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset suomalaisasiantuntijat uskovat, että lapsi tarvitsee rakastavaa huolenpitoa, valvontaa ja turvallisia rajoja. Lapsen olisi hyvä saada paljon onnistumisen kokemuksia ja kiitosta. Häntä tulisi pitää yksilöllisenä persoonana, jonka tarpeet ja mielipiteet otetaan huomioon ja jota ei koskaan hylätä tunnetasolla. Rankaisua ei pitäisi käyttää ainoana kasvatusmenetelmänä. Tätä tarkoitetaan lapsilähtöisellä kasvatustavalla.

On tutkimustuloksia, joiden mukaan lapsilähtöinen kasvatus muun muassa edistää lapsen sopeutumista yhteiskuntaan, tukee itsetuntoa ja edistää suoriutumista myöhemmin koulussa. Tärkeitä asioita ovat luottamus, lämpimyys, rajojen asettaminen ja kiinnostus lapsen toimintoihin.

Et silleestin!

Vierailija
37/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte näitä kummallisia perheitä? Ei kuulu ainoatakaan palvottua lasta tuttaviini, eikä ainoatakaan vanhempaa, joka ei rajoja lapsille laittaisi. Enemmän olisin huolissani vaikkapa vanhempien laiskuudesta liikkua lasten kanssa, tai ylipäänsä tehdä mitään lastensa kanssa.

Vierailija
38/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte näitä kummallisia perheitä? Ei kuulu ainoatakaan palvottua lasta tuttaviini, eikä ainoatakaan vanhempaa, joka ei rajoja lapsille laittaisi. Enemmän olisin huolissani vaikkapa vanhempien laiskuudesta liikkua lasten kanssa, tai ylipäänsä tehdä mitään lastensa kanssa.

Vierailija
39/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 19:05"]

[/quote]

Olet varmaan kuullut curling-vanhemmuudesta? Nykyajan ilmiö, joka kertoo tästä pullamössösukupolvesta..

Vierailija
40/42 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:54"]

[/quote]

Hö? Jos minua tarkoitat, niin olet täysin väärässä. Mikä tässä hivahti ns. kaalisi ylitse, kun tulkitset minun "nuolevan lasten persauksetkin puhtaaksi"?

Kirjoitin: "Ylipäänsä minusta on hyvä palvoa ja rakastaa lasta mahdollisimman paljon. Se on kuitenkin eri asia kuin passaaminen ja rajattomuus. Pikemminkin väitän, että rakastava vanhempi ei nöyristele lapsensa edessä tai pyri elämään pelkästään lapsen mielen oikkujen mukaan. "

Minä ainakin siis ihan selvästi sanoin, että lapselle rajojen laittaminen on rakastamista ja palvomistakin.

Minä en vain pidä tuollaisesta peruskoulutasoisesta kyökkipsykologiasta, jossa jotkut ap:n omasta toiminnasta eroavat yksittäiset asiat nostetaan narsismin syiksi ja muuta tauhkaa.

-2-

[/quote]

Eiköhän jo tuo, että käytät palvominen-sanaa kerro sinusta ja asenteestasi melko paljon. Rakastaa pitää ja paljon, mutta palvominen on juuri sitä, että pidetään lasta muiden yläpuolella ja ollaan valmiita tekemään mitä vaan lapsen tietä siloitellakseen. 

Ja kyllä, minäkin olen valmis kuolemaan, jos se pelastaa lapseni hengen, mutta kunnon rajat ja paljon rakkautta on se, mitä pyrin tarjoamaan ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän