Silta! Kuka tappoi... (spoiler)
Kommentit (86)
62 ja 63, hyvä veto. Miten Martin tosiaan olisi voinut päästä sinne todistevarastoon. Ainahan ne ovat lukossa, vai pidettiinkö Malmön poliisissa ovia auki.
Saga ei ole tehnyt sarjassa yhtään virhettä tai hutia, joten tuskin tuossa todistevarastojutussakaan.
Miten sen alkujaksojen koulupojan kävi, kerrottiinko siitä enää mitään koskaan sen jälkeen, kun isoveljensä murhattiin? Mua kyllä kiusaa vähän nämä hahmot, joilla on iso osa jossain vaiheessa, mutta jotka sitten vain unohdetaan, eikä heidän myöhemmästä kohtalostaan tiedä mitään.
Itseäni häiritsi tuossa ehkä eniten se, että vaikka ihmisiä kuoli kuin pipoa alkupään jaksoissa niihin myrkkyihin, niin silti juttua tuktii aktiivisesti vain 5 poliisia. Ja olis luullut, että jossakin kohden olisi näytetty tv-kuvaa/ otettu Tanskan tai Ruotsin pääministeri huolestuneena kertomaan asiasta kansalaisille tai jotain myrkkyasiantuntijaa kehiin tms.
Jotenkin koko hommaa tutkittiin kuin mitä tahansa murhaa, veikkaisin että oikeasti tuossa olis aika paljon enemmän väkeä mukana. Ja kaikki tutkintakansiot yms leveillään vaan pitkin käytäviä kaikkien näkösällä.
Mistä se Oliver tiesi mennä tappamaan sen gigolon sinne puistoon? Sanoiko Bodil sille jotain siinä kun ne istuskeli? Jäi hieman hämärän peittoon toi kohta..
Se virusjuttu oli ehkä irrationaalisinta koko sarjassa. Muutamassa päivässä selviää kahdesta lipeässä lionneesta ruumiista virus ja sen täydellinen toimintamekanismi. Oikeassa elämässä tuollaiseen tutkimustyöhön kuluisi vuosia....
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:57"]
E minä usko, että Martin uhkaa paljastaa Sagan vanhan rikoksen, vaikka voisikin sillä kiristää. Luulen, että oli niin nurkkaan ajettu Metten hylkäämisen jälkeen, ettei voinut muutakaan. Istunee tuomionsa suoraselkäisesti - jotenkin vamkeus varmaan kirjoitetaan lyhyemmäksi kuin se todellisuudessa olisi. Kuinka pitkä aikahyppy kausien välille sitten tuleekaan?
Minä olen päätösjaksoon yhtä aikaa tyytyväinen ja tyytymätön. Olisi ollut tylsää ja lässähtävää, jos kaikki palaset olisivat osuneet kohdalleen eikä mitään olisi jäänyt askarruttamaan. Oli kai myös välttämätöntä, että jotakin peruuttamatonta tapahtuu. Samalla silti tuntuu, että enemmän olisi pitänyt saada tietää - mikäs päätös se on, ettei rosvoa saada kiinni?
[/quote]
Toisen kauden lopun ja kolmannen kauden alun välissä on 2 kuukautta.
Minäkin haluan tietää!
Se venevarustaja? Kellä oli ampujan kaltainen habitus ja kiinnekohta Gertrudiin?
No se upotetun veneen omistaja, luulen. Ainakin ulkomuoto täsmäsi. Pa*ka loppu, ärsytäää...
Ihan paska loppu!! Kuka se oli? Varjo näytti vähän siltä kikkarapäältä (Marcus Stenberg?).. Motiivi? Kuka teki mitä? Ja miksi?
Ähh, pitäisi melkein katsoa vanhoja jaksoja, kellä oli tuollainen ääni... ei herättänyt mitään muistikuvia. Tai eipä sitä välttämättä ollenkaan ole esitelty.
Argh.. Miten se tunsi Gertrudin? Ja miten Gertrud oli tähän asti pitänyt kaikilta piilossa tämän luontoaktivisminsa..
Loppu oli ihan perseestä, harmi, muuten hyvä sarja. Tappoiko Martin tosiaan Jensin? Vai oliko sekin juttu taas jollain lailla lavastettu?
Ja vasta vuoden päästä aletaan ehkä tehdä seuraavaa kautta, jatkuukohan se sitten samasta koska kerran päätekijä jäi selvittämättä. Höh.
Voi olla ihan mahdollista, että tämä eka kausi jätetään tähän - eli pääjehu ei ikinä selviä, eikä häntä ole näytetty sarjassa aiemmin. Tuo olisi kyllä käsikirjoittajilta tosi piinaava veto. Eiköhän 3. kaudessa selviä.
Kovasti Martinista syyllistä leivottiin, mutta toisaalta Jenshän alkoi viime käynnillä kyynelehtiä ja saattoi olla katuvainen - ei itsemurha ihan mahdoton olisi. Puuttuva myrkkyampulli toki viittasi murhaan, mutta kyllä sekin voi käsikirjoittaa luonnolliseksi katoamiseksi.
Minusta oli ihan selvää että Martin tappoi Jensin. Mutta tuo pääjehu-asia jäi vaivaamaan.
Harmi kyllä, jos Martin ei ole enää sarjan seuraavilla kausilla mukana, vaan istuu vankilassa. Ellei häntä leivota sarjaan mukaan esim. poliisin "konsultiksi" (vähän samaan tapaan kuin Jensiä).
En usko, että Martin on Jensin murhaaja. Ihan vaan sen takia, että kolmas tuotantokausi on päätetty tehdä (2015). Jos Martin tuomittaisiin murhasta, eihän se voisi olla vapaana niin pian. Eikä tietenkään edes poliisina. Ja aika vaikea kuvitella kässäriä ilman Martinia vai ramppaisiko Saga sitten jatkuvasti linnassa konsultoimassa sitä?
Olen 62, jäi tuosta kommentin alusta pois sellainen juttu, että Saga yhdisti heti mielessään Jensin kuoleman Martiniin, mutta hän ei välttämättä oivaltanut, että koska todistevarastot pidetään lukossa, oli pullon ottanut joku Malmön poliisissa työskentelevä. Ehkä tämä yli-innokas Rasmus.