Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et tee palkkatyötä?

Vierailija
24.11.2013 |

Mua hiukan hämmentää, kun olen hiukan päälle 40v ja fb:ssa on paljon vanhoja koulukavereita, jotka eivät käy töissä. Lähipiirissäkin on muutama, jotka eivät tee palkkatyötä. Mua aivan oikeasti ihmetyttää, kuinka tämän ikäiset selittävät itselleen ja muille sen, etteivät tee palkkatyötä. Ja meinaavatko olla työttömiä lopun ikäänsä, siltä ainakin vaikuttaa, kun monet ovat jo vuosia olleet. 

Ymmärrän tietysti vanhempainvapaalaiset yms., joilla kuitenkin odottaa työpaikka ja on tarkoitus jatkaa työntekoa "lomien" jälkeen, mutta kuinka mun ikäiset, joilla ei ole enää pieniä lapsia, eivätkä opiskele tms. Asiahan ei tietysti mulle varsinaisesti kuulu, mutta jos he kaikki nostavat työkkärin päivärahaa, niin me työssä käyväthän niitä maksamme kovalla työllä.  

Mun mielestä nyt olemme juuri parhaassa työiässä, joten mun on aika vaikea keksiä mitään hyvää syytä olla tekemättä töitä elantonsa eteen. Siis todelliset sairaudetkin toki ymmärrän, mutta vaikea uskoa, että niin monilla on työnteon estävä sairaus.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vapaaherrattaret töitä tee!

Vierailija
22/25 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy palkkatyössä. Teen palkkiotyötä kotonani.

Jos olisin valinnut vielä helpomman osan, emme olisi vaihtaneet kotia vaan "tyytyneet" edelliseen. Silloin palkkiotyönkin olisi voinut lopettaa reilun vuoden päästä kokonaan. Nyt on kuitenkin vielä asuntolainaa maksettavaksi, ei voi ihan jouten olla. Mies on työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 19:28"]

Olen fyysisestä sairaudesta johtuvalla työkyvyttömyyseläkkeellä.

[/quote]

Kuka ilkesi alapeukuttaa kommenttini? Voin kertoa, että olen oikeustoimikelpoinen aikuinen joka tiedän elämäntilanteeni paremmin kuin tuntematon alapeukuttaja.

Vierailija
24/25 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. kotirouva, mutta minulla on pääomatuloja noin 150 000 euroa vuodessa. Omaan akateemisen koulutuksen, tästä huolimatta en ole tällä hetkellä työelämässä (ikää 40+). Lapsia on neljä, nuorin 3-vuotias eli kotonakin riittää töitä. Mies on työelämässä ja tienaa ihan mukavasti. 

En osaa sanoa, palaanko koskaan varsinaiseen työhöni, josta minulla on 10 vuoden työkokemus ... todennäköisesti en palaa, teen mieluummin vaikka jotain vapaaehtoistyötä lasten kasvettua. Tai sitten opiskelen kieliä ihan omaksi ilokseni.

Kotonaoloa joutuu aika usein selittelemään, monet ihmettelevät, millä elämme ... vain muutama ystävä tietää minun omistavan noin 20 sijoitusasuntoa (muutakin varallisuutta on) ja perheemme olevan täysin velaton.

Vierailija
25/25 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. kotirouva, mutta minulla on pääomatuloja noin 150 000 euroa vuodessa. Omaan akateemisen koulutuksen, tästä huolimatta en ole tällä hetkellä työelämässä (ikää 40+). Lapsia on neljä, nuorin 3-vuotias eli kotonakin riittää töitä. Mies on työelämässä ja tienaa ihan mukavasti. 

En osaa sanoa, palaanko koskaan varsinaiseen työhöni, josta minulla on 10 vuoden työkokemus ... todennäköisesti en palaa, teen mieluummin vaikka jotain vapaaehtoistyötä lasten kasvettua. Tai sitten opiskelen kieliä ihan omaksi ilokseni.

Kotonaoloa joutuu aika usein selittelemään, monet ihmettelevät, millä elämme ... vain muutama ystävä tietää minun omistavan noin 20 sijoitusasuntoa (muutakin varallisuutta on) ja perheemme olevan täysin velaton.