Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksusuolen tähystyksen läpikäyneitä, kysymys teille?

Vierailija
24.11.2013 |

Miten te ootte saaneet sen tyhjennyslitkun juotua?

Ja oletteko sitten istunee KOKO illan (ja kenties yönkin) paskalla?

Olen menossa tuohon ja se litkun juominen epäilyttää, siitä kun on lukenut, että se on ihan perseestä se sen maku :(

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillillä kun juot, niin ei maistu juuri miltään :)

Vierailija
2/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina ainakin sain ohjeet etta mitaan punaista mehua tai karkkia ei saa syoda kun niista voi tulla vaara positiivinen ja sitten joutuu turhaan jatkotutkimuksiin. Meilla tutkimus tehdaan kevyessa nukutuksessa joten ei tarvitse karsia. Minulta loytyi pari polyyppia ja ne poistettiin samalla kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:49"]

En mä itse toimitusta pelkää. Mulla kun ei ole mitään vatsaoireita (idiootti lääkäri laittoi mut tuohon toimenpiteeseen, koska mulla on matala hemoglobiini).

[/quote]

En mitenkään halua pelotella, mutta multa löytyi haavainen paksusuolentulehdus vain siksi, että tutkittiin syytä alhaiseen hemoglobiiniin. Sain siis diagnoosin ilman suolioireita. Oireet tulivat kyllä myöhemmin, ja diagnoosikin vaihtui, mutta samat oireet tässä nykyisessäkin on.

Tähystyksestä tai siis siihen valmistautumisesta olen selvinnyt parhaiten keventämällä ruokavaliota viikon ennen tyhjennystä. Tyhjennysaineita on tosiaan monenlaisia. Viimeksi sain testata taas uutta ainetta, nimi oli pico jotain. Sillä tyhjentäminen sujui niin kivuttomasti, että pelkäsin jo ettei tyhjennus ole onnistunut ollenkaan. Lääkäri onneksi totesi pelkoni aiheettomaksi.

Vierailija
4/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita litkuja on paria erilaista ja se jonka minä join oli ihan ok. Määrälliseti aika paljon, mutta kun aina juon vettä paljon, ei se haitannut.

Vierailija
5/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä syö lihaa viikkoon ennen tutkimusta ja kevennä ruokavalio muutenkin. Selviät paljon helpommalla tyhjennyksestä.

Vierailija
6/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se litku maistunut millekään ja sitä oli suht pieni annos.

Vierailija
7/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuota pehmeitä hedelmäkarkkeja huoneenlämpöiseen veteen. Saat juoda sitä sitten samalla kun tyhjentelet.

Vierailija
8/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa paljon pehmeintä vessapaperia mitä markkinoilla on. Rasvaa vauvarasvalla ja pyyhi kostealla.

Vierailija
9/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin viime viikolla. Litku kaameaa juotavaa. Ois pitäny juoda sitä 4 litraa.. Ja litra tunnissa. Mulla kesti yhen litran juomisessa 3 tuntia :D niin kauheeta se oli. Sain sen juotua niin, että joka hörpyn jälkeen otin mehua päälle. Onneksi mulla se yksi litra riitti. Sen verran herkkä vatsa näköjään. Mut vika lasillinen piti juoda vessassa :D eli kokeile juoda niin että otat mehua tai limpparia päälle! Ja rauhallisesti juot. Kauheen makusta se kyl on.

Vierailija
10/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ja ime tikkareita, ne maistuu taivaalliselta.

Rasvaa peppureikää ympäröivää aluetta alusta ast vauvan peppurasvallai, se menee rikki muuten.

Vierailija
11/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se suoli tyhjeni nopeasti kaikki hulahti nopiaan pois.... litku oli hirveetä maultaan vaan pakko oli juoda.Älä siitä litkusta ja tyhjennyksestä huoli.Se tähystäminen vasta järkkyä onkin.Synnyttäminenkään ei ollut niin kivuliasta.

Vierailija
12/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vaan tee mehuun sitä seosta. Tulee entistä pahemman makuista! Ja huoneenlämpöisenä siedettävämpää kuin kylmänä.

Vierailija
13/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vaan tee mehuun sitä seosta. Tulee entistä pahemman makuista! Ja huoneenlämpöisenä siedettävämpää kuin kylmänä.

Vierailija
14/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paska sitten lentää :( Mitä luulette, pitääkö koira antaa esim. naapurille hoitoon vai pystyiskö esim. ennen litkun juomista käydä pitkähköllä lenkillä ja sitten ennen nukkumaan menoa yrittää käydä pikaisesti ulkona vai onko tuo täysin naurettava ajatus?

Vierailija
15/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:45"]

Itse kävin viime viikolla. Litku kaameaa juotavaa. Ois pitäny juoda sitä 4 litraa.. Ja litra tunnissa. Mulla kesti yhen litran juomisessa 3 tuntia :D niin kauheeta se oli. Sain sen juotua niin, että joka hörpyn jälkeen otin mehua päälle. Onneksi mulla se yksi litra riitti. Sen verran herkkä vatsa näköjään. Mut vika lasillinen piti juoda vessassa :D eli kokeile juoda niin että otat mehua tai limpparia päälle! Ja rauhallisesti juot. Kauheen makusta se kyl on.

[/quote]

sulle sitten annettiin se litku, jota piti juoda noin plajon. toisenlaisiakin on.

Vierailija
16/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun käymään paksunsuolen tähystyksessä n. 3 vuoden välein ja olen kokeillut vaikka minkä makuisia litkuja. Kaikki kauheita :(. Olen sen tyyppinen, että oksennan helposti ällöistä litkuista ja noiden tyhjennysnesteiden kanssa on yhtä tuskaa, kun eiväthän ne tietenkään toimi, jos ne oksentaa pihalle.

Minua on auttanut se, kun sekoitan tyhjennysnesteet johonkin voimakkaan makuiseen limsaan tai mehuun. Esim. viimeksi käytin jääkylmää appelsiinimehua (ilman hedelmälihaa) ja se toimi melko hyvin. Samalla imeskelin appelsiinimehujätskiä :) Jotenkin se kylmyys teki litkusta siedettävämpää.

Onnea tyhjennykseen ja tähystykseen! Selviät siitä kyllä.

Vierailija
17/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itse toimitusta pelkää. Mulla kun ei ole mitään vatsaoireita (idiootti lääkäri laittoi mut tuohon toimenpiteeseen, koska mulla on matala hemoglobiini).

Vierailija
18/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kylmänä ja huoneenlämpöisenä, huomaat mikä sopii sinulle parhaiten. Eikä minulla ainakaan se paska aivan holtittomasti lennä eli kyllä sitä pystyy pidättämäänkin. Mutta millekään pitkälle lenkille ei varmaan kannata lähteä.

Ja minulla on ollut kymmenestä tähystyksestä ainoastaan yksi erittäin kivulias tähystys, muut ovat olleet lähes kivuttomia. Paljolti varmaan kiinni lääkäristäkin ja siitä paljonko joutuu pumppaamaan ilmaa suoleen. Ja ainakin minä olen halutessani saanut rauhoittavan esilääkityksen.

terv. se säännöllisesti tähystyksissä käyvä

Vierailija
19/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:48"]

Eli paska sitten lentää :( Mitä luulette, pitääkö koira antaa esim. naapurille hoitoon vai pystyiskö esim. ennen litkun juomista käydä pitkähköllä lenkillä ja sitten ennen nukkumaan menoa yrittää käydä pikaisesti ulkona vai onko tuo täysin naurettava ajatus?

[/quote]

Onnistuu se, mutta laita vaippa housuuun, ettei tule vahinkoa.

Vierailija
20/38 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että kamalinta siinä todellakin oli se itse tutkimus, ainakin mulla oli niin joskus vuosia sitten. Se sattui silloin aivan hitosti, nimittäin harvoin sitä meinaa sentään oksentaa mistään kovastakaan kivusta, tuskan hiki otsassa, kyyneleet silmissä. Tsemppiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän