Tulee kallis joulu
Varmaan menee yli tuhat euroa lapsen joululahjoihin ja sitä ennen on vielä synttärit.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Käytä vähemmän rahaa, jos ei ole varaa.
Toiveet ne on munkin lapsella enkä mä niitä oman köyhyyden takia jätä ostamatta.
Kaikkea ei voi saada. Se on ihan hyvä opettaa lapsille. Jos toiveet on tonnin luokkaa niin voi päätellä että kyse on jo isosta lapsesta, jolle voi selittää että kaikkeen ei ole varaa.
Tahallaan tehty ärsyttävä avaus.
😁
Vierailija kirjoitti:
Tahallaan tehty ärsyttävä avaus.
😁
Ei ole. Pelottaa aina joulut ja niiden kallius. Kuitenkin ei ole lapsen vika, että äitinsä on köyhä ja syrjäytynyt.
Voi hellanlettas, oikein synttärit! : )
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas, oikein synttärit! : )
Niin, ne on olleet kalliit. Jo pitopaikka maksanut pelkästään 300€. Viime vuonna oli ekat halvat synttärit, kun ne pidettiin kotona eikä ollut mitään ihmeellistä ohjelmaa. Nyt onneksi on korona aika, niin jää synttärit pieniksi juhliksi.
Sä elät työmarkkinatuella ja ostelet muka tonnin lahjat. Hohhoijaa, ammattivalittaja.
Vierailija kirjoitti:
Sä elät työmarkkinatuella ja ostelet muka tonnin lahjat. Hohhoijaa, ammattivalittaja.
Saahan sitä velkaa ja yhdessä nämä lapsen isän kanssa on ostettava.
Säästä rahat omiin tekohampaisiisi niin saat kunnolliset. Eikös se kakara ole aika kiittämätön kakkiainen, mitä sellaista lahjomaan.
Lapsi ei saa mistään muualta yhtään lahjaa. Edesmennyt anoppi opetti hänelle, että lahjoja tulee valtavasti. Nyt on aika vähän saanut muutamana jouluna joululahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiveet ne on munkin lapsella enkä mä niitä oman köyhyyden takia jätä ostamatta.
Pienestä pitäen sanonut lapsille, että åukilla on budjetti. Turha toivoa liian kalliita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Säästä rahat omiin tekohampaisiisi niin saat kunnolliset. Eikös se kakara ole aika kiittämätön kakkiainen, mitä sellaista lahjomaan.
Mulle on ihan sama minkälaiset tekarit mulla on kun melkein aina olen vain kotona. Lapsi kuitenkin on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienestä pitäen sanonut lapsille, että åukilla on budjetti. Turha toivoa liian kalliita juttuja.
Niin minäkin olisin opettanut mutta edesmennyt lapsen mummo opetti eri lailla.
Rahaa voi käyttää vain sen verran mitä on. Ihan perussääntö. Ei voi ostaa mitä haluaa ellei ole varaa.
Jokainen joutuu tekemään valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt asumiskuviot?
Pitää vissiin vielä muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt asumiskuviot?
Pitää vissiin vielä muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon.
Missä nyt asut?
Missä vietätte joulun?