Ärsyttävää pestä hiukset, kun ne ovat vielä puhtaat. Miten usein pesette hiukset?
Kommentit (61)
Pesen kaksi kertaa viikossa, lyhyet hiukset. Tietenkin pesen sitten useammin, jos on hirveä helle ja hikoilen jatkuvasti. Mutta näin normaalisti kaksi kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen joka viikko, vaikka se onkin mälsää.
Samoin. Pesen kerran viikossa enkä myöskään tykkää hiustenpesusta.
Anteeksi mutta en ymmärrä mikä siinä hiustenpesussa on niin inhottavaa? Kastelee hiukset ja hieroo shampoon, huuhtelu ja tarvittaessa hoitoaine. Aikaa menee ehkä 2 minuuttia.
Ei kannata yleistää, tuo voi olla sinun tarvitsemasi aika, muttei kaikkien. Mulla on n. 90cm pituiset hiukset, ja aivan valtavan paksut. Kunnon hiuspohjan pesu, hoitoaineen vaikutusaika jne. Niin menee noin vartti. Pesen kerran viikossa, eivätkä ole edes silloin likaiset, hyvin kuiva ihotyyppi niin eivät rasvoitu sitten millään. En föönaa, kuivuvat n. 8h
Leikkaa ihmeessä lyhyemmäksi jos et meinaa jaksaa hoitaa.
2 kertaa viikossa pesen hiukset. usein ti/ke ja su.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta en ymmärrä mikä siinä hiustenpesussa on niin inhottavaa? Kastelee hiukset ja hieroo shampoon, huuhtelu ja tarvittaessa hoitoaine. Aikaa menee ehkä 2 minuuttia.
Ei kannata yleistää, tuo voi olla sinun tarvitsemasi aika, muttei kaikkien. Mulla on n. 90cm pituiset hiukset, ja aivan valtavan paksut. Kunnon hiuspohjan pesu, hoitoaineen vaikutusaika jne. Niin menee noin vartti. Pesen kerran viikossa, eivätkä ole edes silloin likaiset, hyvin kuiva ihotyyppi niin eivät rasvoitu sitten millään. En föönaa, kuivuvat n. 8h
Missä kohtaa mä valitin? Nää on ihanat, mutta ei näitä kahdessa minuutissa pestä, niin kuin tuossa sanottiin, että hiustenpesuun menee aikaa. Aloittajallakin voi olla eri tilanne hiusten kanssa kuin tällä kommentoijalla.
En pese puhtaita hiuksia. Kesällä hikoilee sen verran että pesen kahdesti viikossa, talvella riittää itselleni kerta viikossa.
Yleensä joka toinen päivä. Pitkät hiukset. En käytä fööniä kuivatessa kuin erikoistapauksissa, joten hiukset kuivuvat melko hitaasti, riippuen ilmankosteudesta. Nyt syksyllä on melko kosteaa. Pesen hiukset iltaisin, joten täytyy mennä suihkuun hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Joo, joskus ärsyttää kyllä. Mutta onneksi näin etätöissä ei tarvitse välittää, miltä hiukset aamulla näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän kirjoittanut, että ei jaksaisi hoitaa tukkaansa. Ei tuollaista upean pituista ja paksua tukkaa kannata leikata!
Pakko pestä joka toinen päivä, koska muuten on atopiahilsettä näkyvillä. :-( Ei innostaisi kyllä, koska hiukset on yli puoleen selkään ja kuivuminen kestää...
Joka päivä. Pakko, koska taliköhnä ja hiukset rasvoittuvat nopeasti+ päänahka kutiaa kamalasti jos on parikin päivää pesemättä.
Pesen ainoastaan kerran viikossa, koska mulla on noin 75 cm pitkä luonnonkihara tukka. Miltei pelkään sen kampaamista, sillä se kasvaa kuin mätästäen, kihararyöppyinä. Lyhentäisin sitä, mutten voi mun töiden takia:(
Joka päivä, mutta toisinaan menee suihkurytmi sekaisi, että pesen kahdesti päivässä, kuten esim. tänään tein.
Päivittäinen peseminen kuivattaa hiuspohjaa, ainakin minulla. Pesen hiukset joka 4. päivä
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän kirjoittanut, että ei jaksaisi hoitaa tukkaansa. Ei tuollaista upean pituista ja paksua tukkaa kannata leikata!
Osasyy miksi ovat näin pitkät, on ihan tuo käytännöllisyys. Sukujuuret täysin suomalaiset mutta hiuslaatu jostain syystä todella paksu.. kampaaja sanoi että koska on sekä paksu että tiheä hiustyyppi, on n. 4-5 kertaa tavallista paksummat.. Jos nää on n. Puoli metriä pitkät, saatikka alle sen, alkaa aivan hallitsematon kaaos.. nyt kun ovat pitkät, ovat niin raskaat että pysyvät edes jotenkin kurissa.. ja siis jonkin verran luonnonkiharaa niin auttaa myös siihen tuo pituus ettei niin kamalasti kiharru.. shampoota ja hoitoainetta menee kyllä paljon 😬
Ennen pesin 4-5 päivän välein, mutta sit pari vuotta sit rupesin ihan tosissani liikkumaan ja nykyään käyn juoksemassa joka toinen päivä eikä tulisi mieleenkään jättää pesemättä 10km lenkin jälkeen :D
Mun on pakko pestä joka päivä, koska rasvoittuvat tosi nopeasti. Pesuvälin pidentäminen ei auta, olen yrittänyt monta kertaa. Ei auta myöskään sulfaatittomat shampoot tai apteekin tuotteet. Nyt työttömänä pesen joka toinen päivä, joka tarkoittaa sitä, että joka toinen päivä en voi poistua kotoa. Kohta onneksi voi käyttää pipoa.
Vierailija kirjoitti:
En föönaa, kuivuvat n. 8h
Oletko niitä, jotka hautovat hiuksiaan pyyhkeen sisällä tuntitolkulla. Ei ole ihme, jos ei kuivu.
Kerran viikossa. Hiukseni ovat hyvin kuivat, joten sen useammin en oikein edes voisi. Niistä tulisi hamppua. Kun ne olivat lyhyet, pesin pari kertaa viikossa, muotoilun takia ne piti usein kostuttaa vedellä aamuisin. Pitkä tukka on helpompi, sen kun vetäisee ponnarille tai hätänutturalle, siinä hienoinen rasvaisuus on vain eduksi.
Jos hiuksesi ovat puhtaat, en oikein ymmärrä miksi sitten peset niitä?
Lenkin jälkeen huuhtelen vedellä hiet pois, shampoolla pesen pari kertaa viikossa. Mulla rasvoittuu hiukset juuresta yhdessä päivässä, mutta kuivashampoolla saan hiuksista puhtaan näköiset. Pelkkä vedellä huuhtelu ei yllytä päänahkaa ylenpalttiseen rasvoittumiseen, kuten jokapäiväinen shampoopesu teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En föönaa, kuivuvat n. 8h
Oletko niitä, jotka hautovat hiuksiaan pyyhkeen sisällä tuntitolkulla. Ei ole ihme, jos ei kuivu.
En ole, tätä tukkaa on vaan ihan sikana. En ikinä edes käytä mitään ”pyyheturbaania”, noi on niin pitkät että tulevat paljon sen yli jos sellaisen laittaisi.. puristan pyyhkeen avulla niin kuivaksi kun voin ja about 8h päästä ovat sitten kuivat..
Pyh.
Ja hatut on keksitty.