Asiat, jotka ärsyttää yleensä muita ihmisiä, muttei sinua?
Minä aloitan:
Pienet sotkut kuten esim leivänmurut pöydällä tai kohtuullinen kasa tiskaamattomia astioita.
Se, että tarjotaan jotain halpaa kahvilaatua. (Minulle kahvin maulla ei ole niin suurta merkitystä, vaan sillä, että siitä saa hyvää mieltä ja piristystä päivään.)
Lämmin kalja. (Olennaisinta alkoholissa on minulle se, että se menee päähän. ;))
Lämmin maito. (Joskus lapsena saatoin valittaa siitä, mutta nyt elämää nähneenä sillä ei enää ole mitään merkitystä.)
Sinuttelu tai säsättely. (Päin vastoin; inhoan teitittelyä, joka saa minut tuntemaan itseni vanhaksi. :()
Se, että joku päivittää kaikki tekemisensä facebookiin. (Jotkut nimeomaan vie sen tahallaan niin pitkälle, että siitä tulee tosi ironista ja hauskaa.)
No joo, siinä nyt alkuun muutamia.
Kommentit (42)
Minua ei ärsytä
- Talvi
- Syksy
- vesisateet tai sää ylipäätään (paitsi julmettu helle)
- Jos aspa teitittelee
- Lasten kiukuttelu kaupoissa
- hiljaiset ihmiset
- Miehen työreissut tai pitkät päivät
- Lumenluonti
- jos joku ei muista syntymäpäivääni
Oonkohan mä jokin outolintu. Mua ei häiritse useinkaan muiden toiminnassa ja tekemisissä olevat asiat. Jokainen taplaa tyylillään. Omat asiat ja tekemättömyys häiritsee kyllä, muiden ei. Mielestäni jokainen huolehtii omista asioistaan.
Minua ei häiritse:
1) Käytöstapojen puute jossain määrin. Ei haittaa ollenkaan, jos joku ei kiitä jostain (kunhan ei käyttäydy röyhkeästi). En tee palveluksia ihmisille kiitosten tai vastapalvelusten toivossa. Ei haittaa, jos mun jääkaapilla käydään ilman lupaa, lähinnä ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa ottaa rennosti kylässä. Eri asia tietysti jos joku selkästi koittaa käyttää hyväkseen. En myöskään ota herneitä nenääni, jos joku ei käyttäydy pöydässä "sivistyneesti", kunhan ei varsinaisesti sikaile, niin kaikki on ok.
2) Vesisade/lumi/paahtava kuumuus
3) "Huonosti" käyttäytyvät lapset. Mun mielestä lapset on lapsia, eikä kaikilla vanhemmilla ole aikaa/taitoja kasvattaa heitä juuri sellaisiksi, jotka kelpais juuri mun sen hetkiseen mielentilaan. Tiedostan myös sen, että olen itse ollut joskus lapsi, eikä silloin maailmaa katsottu ihan samojen linssien läpi, kuin aikuisena.
4) Toisinajattelijat. "Aatteen" ihmiset. Uskovaiset. Politiikasta vauhkoajat. Ihan sama mitä joku toinen tekee tai ajattelee, en pelkää oman maailmani menevän pilalle tai sortuvan toisten mielipiteiden vaikutuksesta. Hyvä, että ollaan aktiivisia ja mietitään asioita eri kannoilta.
5) Julkkikset/poliitikot. Ihan sama mitä ne tekee. Ei haittaa yhtään, vaikka joku poliitikko käy huorissa tai pettää vaimoaan. Mun mielestä ihminen voi olla henkilökohtaisista kuvioista huolimatta hyvä työssään. Ja tämä pätee myös toisinpäin, mun mielestä hyvää perhe-elämää elävä ihminen ei todellakaan ole välttämättä se paras valinta johonkin työhön.
6) "Outous". Sosiaalisten käyttäytymisnormien rikkominen. Kaikkein mielenkiintoisimpia ovat ihmiset, jotka eroavat massasta ja saavat mut miettimään asioita eri kantilta. Ei tosin ärsytä ihmiset, jotka ovat osana "massaa". Ihan sama mulle.
7) Opettajien kielioppivirheet.
8) Kodittomat ihmiset/sossupummit/kerjäläiset (kunhan ovat rehellisiä).
9) Ihmiset, jotka puhuvat paljon itsestään eivätkä kysele muiden asioista. Enemmän ärsyttää ihmiset, jotka koittavat olla mieliksi. Mun mielestä on ihanaa, jos joku on innostunut omasta elämästään. Se on inspiroivaa. :-)
Mua ei yleensä ärsytä hiukan yksinkertaiset ihmiset, jos he ovat herttaisia ja mukavia. Kiltteys ja mukavuus yhdistettynä lievään outouteen on musta ihan suloinen kombinaatio ja tällainen ihminen on usein erittäin suloinen ja hyväntahtoinen.
Johanna Tukiainen. Siinä tienaa ku muutki ei se pilaa muiden elämää ku omansa
Mua ei ärsytä se jos ihminen "jumii" kassajonossa ja pysäyttää jonon. Tai "kuhnii" kassajonossa. Yleensä saan hupia niistä muista "maiskuttelijoista"jotka huokailee kun ei tulekaan kaikkimulleheti.:D
Ihmiset on niin kamalan kärsimättömiä yleensäkin! Jos tarjoilija unohtaa tilaukseni en tee siitä numeroa koska sitä sattuu,tai ostan huomaamattani viallisen tuotteen,en vaadi korvauksia/bensakuluja kauppiaalta. Ylidramatisointi yleensäkin on se mikä multa puuttuu,en ymmärrä miksi ihmiset eivät tunnu kestävän mitään mutkaa matkassa.:) Kaipa se on asennekysymys??
Ai niin eikä mua häiritse kaupassa kiukuttelevat muksut,hymyilen usein heille rohkaisevasti. Ja kun rattaissa irvistää pää punaisena huutava taapero ja äiti tuntuu olevan katkeamispisteessä,en ymmärrä miksi kukaan ilkeää mulkoilla vielä päälle. Tekis mieli taputtaa olkapäälle että älä äiti välitä vihaisista katseista ne tulee ihmisiltä joilla ei ole empatiakykyä tarpeeksi.<3
Liikenteessä harvoin kukaan saa minua ärsyyntymään, olen erittäin rauhallinen ajaja.
Ei ärsytä juopot, jotka tulevat juttelemaan (jos eivät ole aggressiivisia).
Ei ärsytä itkevät lapset.
Ei ärsytä englanninkielisten sanojen viljely suomenkielisessä puheessa.
Jotenkin tuntuu, että nykyään on ikäänkuin velvollisuus valittaa kimpassa kaikesta. Mutta salaa, minua ei ärsytä...
...Kokoomus
...lumettomuus
...joulun väitetty kaupallisuus
...hallituksen sekoilut
Olen pohjimmiltani naiivi ja positiivinen, tahdon uskoa että minulla ei ole aavistustakaan, miten paljon eri ihmiset kipuilevat omien asioidensa kanssa ja tekevät töitä löytääkseen parhaat ratkaisut elämässään. Koskee niin sitä pirun hallitusta, kuin naapurin juoppoakin. :)
Ei ärsytä julkisissa liikennevälineissä tuntemattomien puhelinkeskustelut. Puhukaa ihan vapaasti, sitä vartenhan ne kännykät on.
(Opiskelija)ravintoloiden ruoka. Se on objektiivisesti ihan hyvää.
Ärsyttää kyllä kermaperseet, jotka valittaa siitä ruoasta.
Oho, oli kyllä tarkoitus laittaa joka asia eri riville eikä tuolla tavalla yhteen.
t. Ap
Kavereiden myöhästely ei haittaa minua yhtään. Osaan viihdyttää itseäni odotellessa ihan hyvin. Lisäksi myöhästelyä sietämällä saan itse helpommin anteeksi omia rikkeitäni ystävyydessä.
Mua ei haittaa vaikka jotkut puhuu koko ajan ja paljon ja myöskään liiallinen avoimuus ei haittaa jos ei nyt puhu kaikista vaivoistaan yms.
Mua ei myöskään haittaa vaikka jotkut eli usein juuri lapset alkavat silittämään koiraani kysymättä lupaa. Mun koira on ihan lapsiturvallinen ja tykkää lapsista älyttömästi. Toki tää on tosi harvinaista, ihan selkeesti lapsia on opetettu kysymään "saako silittää".
Eikä haittaa kun miehet vislailee ja huutelee mun perään. Vaikka se on vähän noloa, niin musta on kiva et miehet huomioi mua, vaikkakin tuollaisella vähän typerällä tavalla.
Muut kanssa-autoilijat ei ärsytä mua juur koskaan, vaikka tekisivät mitä typeriä tilanteita. Olen aina hyväntuulinen, täysin cool, hyvää musiikkia kuunteleva autoilija, enkä oikeasti häiriinny kiilailijoista, hidastelijoista yms. yhtään. Ainut, mikä oikeastaan nostaaki verenpainetta on autoilijat, jotka eivät aja kiihdytyskaistalla tarpeeksi lujaa (eli eivät nosta vauhtiaan sille tasolle, kuin autoilijoilla tiellä jonne liitytään). Mut tuo on jo selkeä vaaratilanne kaikille, mutta pikku töppäykset jne, ei hetkauta oikeasti yhtään!
Se, jos ihmiset eivät ole huoliteltuja tai siistejä, tai jos heillä on täysin epämuodikkaat vaatteet tai kampaus.
Oudot ja erilaisuutta henkivät kommentit asiakkailta, tai ihmisiltä ylipäätään, muut työkaverini jaksavat heti pyöritellä silmiään...
Tankeroenglanti, tai ylipäänsä englannin puhuminen vajavaisesti tai suomiaksentilla. Mitä siitä, kunhan vain puhuu, ei sitä muuten opi.
Minulla on todella suuri toleranssi sään suhteen. Sää on mitä on, mitäpä siitä ärsyyntymään. Tietysti tappohelteet tai kylmällä koteihinsa menehtyvät herättävät myötätuntoni, mutta Suomessa ei kovin äärimmäisiä säätiloja ole ja/tai olemme hyvin varustautuneet niiltä suojautumiseen.