Hyvät koenumerot
Nelosluokkalainen poikani saa lähes kaikista kokeista 9,5, vain kerran kasi ja kerran 9+. Onko ihan tavallista? Jotenkin olen saanut käsityksen, että näin se suunnilleen useimmilla menee. Itse olen kyllä todella iloinen poikani puolesta, enkä todellakaan odota tuollaista. Mulle riittäisi kasit ja seiskatkin ja vaikeasta aineesta vaikka kutonenkin.
Kommentit (4)
no meillä ainakin just noin. Nyt poika meni yläasteelle ja rupes ekoja seiskoja ja kaseja tulemaan. mutta ei hän edelleenkään tee läksyjä kotona tai lue kokeisiin.
Ok. Mitenköhän niitten heikommin pärjäävien sitten mahtaa käydä?
Muistaakseni meni tuota tahtia, kun kaksi poikaani olivat peruskoulussa. Erottuivat kyllä luokassa parhaiten pärjäävään porukkaan, mutta kauhean vähällä työllä se tuli. Koskaan eivät lukemalla lukeneet kokeisiin tai taistelleet läksyjen kanssa. Yläasteella oli jo suorastaan tylsää- Toisen ka. oli peruskoulun lopussa 8,7, toisen 9,4.
Kumpikaan ei oppinut opiskelutekniikoita ja lukemista, lukiossa alkoi tehdä tiukkaa pitkän matikan ja fysiikan kanssa.. Toinen on jo kirjoittanut ja ka. oli "vain" 8,7. Toisella lukio menossa. Veikkaan, että keskiarvo jää johonkin kasin tienoille.
Itse olin samanlainen aikoinaan. Peruskoulu meni läpi ihan liian helpolla, lopetin 9.3 keskiarvolla. Lukiossa kaikki repsahti ja lopulta keskiarvo oli vain 7,8.
Tarkoitan siis, että on tavallista kolmos- nelosluokalla saada hyviä numeroita.