Mitä ammattikuntaa tai ammattia arvostat eniten?
Mitä ammattikuntaa tai ammattia arvostat eniten? Voisitko itse toimia kyseisessä ammatissa?
Kommentit (33)
Opettajia. Ilman opettajia ei olisi olemassa ensimmäistäkään lääkäriä, juristia tai insinööriä.
Palkanlaskijaa, koska ilman palkkaa en tulisi töihin
Palkanlaskijaa, koska ilman palkkaa en tulisi töihin
Lääkärit, hoitajat, fysioterapeutit, vaikea arpoa arvostettavinta, ilman asiansa osaavia lääkäreitä/hoitajia olisi vaimo ja lapsi kuolleet, varsinkin pienen ihmisalun saama hoito ensi henkäyksistä alkaen on erittäin arvostettavaa ja suurimman työn tekevät hoitajat valvoen ympäri vuorokauden toimintoja ylläpitäviä laitteita ja pientä potilasta.
Ilman ammattitaitoisia fysioterapeutteja itse en olisi varmaan työkykyinen tai edes liikunta kykyinen.
Syrjäytyneiden nuorten parissa toimivia. Ikävä kyllä itse en pystyisi siihen.
Hoitotyötä tekevät. Äitini on saattohoidossa, ja olen kiitollinen hoitajien työstä ja huolenpidosta.
Ruuan alkutuottaja, lääkäri, opettaja, siivooja, ei missään järjestyksessä mutta kaikki ovat tärkeitä.
Ilman ruokaa on hankala pärjätä, ilman lääkäriä ei saisi hoitoa mihinkään, ilman opetusta ei olisi lääkäreitä, ilman siivoojia maailma hukkuisi paskaan.
Kaikki tekemällä tehdyt ammatit, kuten tutkijat, kielitieteilijät yms ovat aivan turhia jos ajatellaan vain elämän perustarpeita. Käytännössä myyjätkin ovat ihan turhia, eiköhän ihminen löytäisi tiensä sinne ruuan tuotannon lähteille. Jos ei löytäisi, silloin heikoimman vaan häviäisi pois
Ykkösenä ovat ilman muuta maanviljelijät. Jos meillä ei olisi ruokaa, ei olisi mitään muutakaan. Suoralta kädeltä en itse pystyisi hommaan, mutta sopivan koulutuksen jälkeen uskoisin kykeneväni.
Jäteautonkuljettajaa arvostan eniten. Voisin.
mies
Kaikkein hienointa on olla kirjailija.
Kuolemansyyn tutkija.Pelastus työntekijät.
Kuolemansyyn tutkija.Pelastus työntekijät.
Kaikki terveydenhoito- ja sosiaalialalla työskentelevät ammattilaiset. Mukaan lukien vähän arvostetut lähihoitajat. Sen lisäksi poliiseja ja palomiehiä pidän suuressa arvossa.
Arvostan kaikkia ammatteja kyllä tosi paljon, työ kuin työ... Täytyy kyllä sanoa silti tähän että teurastaja. En ikinä voisi toimia kys. ammatissa mutta jonkun sekin täytyy tehdä. Muuten en ois tänään syönyt lihapullia ja pihviä. Lisäksi tulee mieleeni ihan skaalan toisesta päästä sairaanhoitaja/lähihoitaja joka toimii vanhusten parissa. Itse olen terveydenhoitaja koulutukseltani ja lasten parissa työskentely on mukavaa ja iloista puuhaa. Vanhusten hoitaminen sen sijaan on raskasta ja surullistakin tavallaan. Olen ollut vanhainkodilla hoitajana muutaman kuukauden pätkissä, pitempään työsuhteeseen en pystyisi.
Minustakin nuo siivoojat, huoltomiehet, vartijat ym kyllä tekevät arvokasta työtä aivan liian pienellä palkalla. Jos kysyttäisiin toista ääripäätä, olisi vastaukseni ehdottomasti käytettyjen autojen kauppias, menee jopa asianajakan edelle. Tai siis taakse.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 20:59"]
Ruuan alkutuottaja, lääkäri (...)
(...) Kaikki tekemällä tehdyt ammatit, kuten tutkijat, kielitieteilijät yms ovat aivan turhia[/quote]
Millähän tasolla esimerkiksi lääketiede olisi, jos ei olisi tutkimusta?
Yhtään miettimättä lääkärit.