30-40-vuotias nainen: kuinka paljon vartalosi on muuttunut
siitä, kun olit parikymppinen? Onko sinulla mielestäsi hyvä kroppa?
Kommentit (69)
Mielestäni mulla on aika hyvä kroppa. Raskaudet ja imetykset toivat raskausarpia vatsaan ja rintoihin. Rintojen malli muuttui hiukan, mutta ovat edelleen pystyt. Vyötäröllä on ylimääräistä muutama kilo enemmän kuin parikymppisenä. Toisaalta lihaksia on myös enemmän joka puolella, ja olen muutenkin paremmassa kunnossa kuin nuorempana.
Ikäisiini verrattuna minulla on hyvä kroppa. Usealla kolmevitosella on jo vuosirenkaita kertynyt melkoisesti.
Jos puolestaan vertaan 15 vuoden taakse, niin muutosta löytyy... Iho ei ole enää niin kimmoisa ja selluliitti näkyy selvemmin. Takapuoli roikkuu pikkuisen enemmän. Tisseissä ei oikeastaan ole mitään muutosta, ovat niin pienet a-kupit muutenkin. Tietty lapsenpyörys on kadonnut ja rasvaprosentti laskenut, joten lihakset ovat tulleet paremmin esiin. Painoa on kaksi kiloa vähemmän kuin lukioaikana. BMI 21.
Treenaan edelleen yhtä paljon kuin nuorena, mutta teen harjoitukset kovempaa. Jos en harrastaisi näin paljon liikuntaa, niin kropan tilanne olisi jotain aivan muuta!
Huono löysä kroppa, ylipainoa, kohdunlaskeuma ja emättimen seinämän laskeuma, ohentuneet hiukset, näkö huonontunut. Ikää 40 vee.
Olen lihonut 25 kiloa niistä ajoista kun olin 20. Nyt olen 39. Eli onhan tuo pulleammaksi valitettavasti muuttunut. Nuorena minulla oli todella hyvä kroppa: siro ja hoikka, mutta lanteilta ja tisseistä kurvikas.
Parikymppisenä mittani olivat 90-60-90, nyt jo 20 vuoden ajan 95-80-99. Vartaloni on aina ollut kaunis. Ikäni? 54.
On mielestäni ihan hyvä kroppa. Aina pyrin parantaan ;) mutta kyllä täytyisi ihan tyytyväinen olla. Painan 10kg enemmän kuin parikymppisenä, mutta silti alle 60kg. Olen hoikka ja liikunnallinen - kaikki syöminen menee helpommin nykyisin kroppaan läskiksi ja vatsamakkaroitakin on alkanut tulla mitä mulla ei ollut nuorempana koskaan (takapuolesta lihosin jos lihosin). Raskausarpia ei ole tullut ja rinnat on nätit ja kiinteä.
Muuttunut vain parempaan päin. Paino ei ole muuttunut minnekään, mutta urheilen enemmän kuin ennen ja olen paljon kiinteämpi. Silikonitkin olen ottanut, tosin jos ei tiedä, ei osaa arvata.
Lapsia kaksi, ikää 37.
Painoindeksi on noussut 19,2:sta 20,8:n. Ikää 31, ei lapsia. Ei mun kroppa nyt ihan kamalakaan ole (muttei mikään ihanteellinen tiimalasi, keskikroppa on iso), eikä mitään tosi radikaalia muutosta mielestäni näy. Selluliittia on enemmän nyt, ja paino noussut viitisen kiloa.
Olen 45-vuotias, painan saman verran kuin parikymppisenä. Olen muuten hyvässä kunnossa, kiinteä ja siro, mutta täynnä arpia. Hätäsektion pystyarpi, rintasyöpäleikkauksen arpi rinnassa ja kainalossa, kaikenlaisia muita pienempiä arpia. Minua ne ei häiritse, olenpahan hengissä ja terve.
Paljon. Mutta kiitos siitä kuuluu lapsille, eli raskaus- ja imetysajoille.
Olen periaatteessa tyytyväinen, koska raskausarvet ja venähtäneet tissit kuuluu ikäänkuin kauppaan, jos hankkii monta lasta. Jos on taipumusta sellaisiin ja minulla näköjään on.
Jos ei olisi lapsia, olisin varmaan aika lähellä sitä mitä parikymppisenä, pikkuisen painovoima olisi voinut vaikuttaa.
Ei ole muuttunut oikeastaan ollenkaan. Ehkä perse roikkuu vähän enemmän, tai en tiedä, kun parikymppisenä en kiinnittänyt siihen huomiota, niin ei ole jäänyt mieleen. Nyt se roikkuu, mutta muuten taitaa olla ihan sama kroppa kuin reilu 10v sitten.
En harrasta liikuntaa, kolme lasta.
Muuten on mielestäni hyvä kroppa (hoikka ja ministi näkyy vatsalihaksia), mutta tuo takapuoli saisi olla kiinteämpi omasta mielestäni. Niin ja rinnoissa saisi olla muutakin kuin roikkuvaa nahkaa.
Muistan kuinka itse mietin samaa parikymppisenä, etten kestä ikääntymistä jne. Nyt 13-v myöhemmin; jaahas naururyppyjä on ilmaantunut silmien ympärille. Onneksi tässä on aikaa totutella joka vuosi, ettei tule kertarysäyksellä harmaat hapset. Sen kyllä muistan miten lapsellinen olin silloin aikoinaan. Toista se on nyt, olen siis todella järkevä aikuinen...tiedän kaikesta kaiken, edelleenkin ;)
Ei mitenkään. Nyt on ehkä kiinteämpi kuin nuorempana, treenaan säännöllisesti nykyään. (3 lasta, 38-v).
Perusmalli sama (eli ei peppua, tasapaksu keskivartalo, hoikat jalat). Painoa tosin 5-7kg enemmän, vatsa löllö ja ruttuinen. Rinnat myös ihan löllöt. Lapsia on monta, mutta onneksi säästyin edes raskausarvilta.
Ei juurikaan, olen edelleen hoikka ja minulla on erinomainen iho. En ole hankkinut lapsia, se auttaa monella tapaa. Liikunnasta en ole koskaan ollut kiinnostunut.
Rinnat hiukan isommat, vatsan alueella hiukan enemmän rasvaa. Painoa n. 2-3 kg enemmän. Muuten aikalailla samanlainen. Ikä nyt 38.
Pillunhuulet lerpattaa, pillu on löysempi, tissit roikkuu ja läskiä on siellä täällä kerros enemmän. Selluliitti vaivaa ja naamassa pari leukaa ja painoa 70 kiloa.
31-vuotiaaksi minulla on mielestäni oikein hyvä kroppa. Rinnat ovat pienemmät ja lörpömmät, kuin 2-kymppisenä, enkä muutenkaan ole yhtä kiinteä kuin nuorempana, mutta samankokoiset vaatteet minulla on ollut jo viimeiset 15 vuotta, eli puolet elämästäni.
Ja miksi jaksatte Perustella lihomista synnyttä isillä? Ystävällä siskoja 9. Äitinsä ollut aina kaunis, hoikka ja pitkä paksu tumma tukka. Pitänyt itsestään huolta. Hoikka, alle 55 kiloinen. Varmasti hänelle pari kiloa nuoruudesta tullut, Mutta ei ole yli 60 kiloa painanut edes raskaana. Kunnioitettavaa.
Huono kroppa, joka on muuttunut aivan hirveästi. Ylipainoa, virtsankarkailua (lääkitys), painovoima on tehnyt tehtävänsä imettäneissä rinnoissa, vieläkin näkyvät raskausarvet ympäri kehoa, silmälasit kun ikänäkö rassaa, hiukset ohentuneet, iho kuivuu helpommin.