Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maalaisromanttisessa sisustuksessa ärsyttää?

Vierailija
22.11.2013 |

Meillä siis on sellaista, mies tykkää ja minä tykkään. Asunto on 120 vuotta vanha, sopii tyyliin. On aitoja vanhoja tavaroita suurin osa, ja ne onkäytössä kaikki. en voisi kuvitella tänne muunlaista sisustusta

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se tuon ikäisessä talossa ärsytäkään, vaan kuuluu asiaan. Mutta jos talon rakennusvuosi on myöhemmin kuin 1970, niin menee jo kyseenalaiseksi.

Vierailija
2/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hempeys ja feminiinisyys sekä se, että se viittaa maaseutuasumiseen, josta en piittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etippä kuvia ajalta, jolloin talonne rakennettu. Veikkaan, että aika kaukana taloon "sopivasta" romantiikasta.

Mä en tykkää tyylistä, mutta ei se mua ärsytäkään. Kukin tyylillään. Värejä pitää olla ja vahvojakin ne saa olla. Tämä siis minun tyylini.

Vierailija
4/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei varmastikaan ärsytä yhtikäs mikään. Mutta nämä uusiovanhat muovimattoiset (lankkukuvioidut) "kantrikämpät" ärsyttää. Ja ennen kaikkea nuo prkleen HOME-kyltit.

Vierailija
5/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:07"]

Hempeys ja feminiinisyys sekä se, että se viittaa maaseutuasumiseen, josta en piittaa.

[/quote]

ok, hyvä perustelu. Tosin asumme lähes kaupungin keskustassa. Ap

Vierailija
6/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja HOME-kirjaimet, tarrat sun muut.....jatkaa kiukutteluaan 5.

Vierailija
7/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:08"]

No etippä kuvia ajalta, jolloin talonne rakennettu. Veikkaan, että aika kaukana taloon "sopivasta" romantiikasta.

Mä en tykkää tyylistä, mutta ei se mua ärsytäkään. Kukin tyylillään. Värejä pitää olla ja vahvojakin ne saa olla. Tämä siis minun tyylini.

[/quote]

no silloin ei ollut rahaa, oli köyhää elämää. Meillä on joulun punainen tehostevärinä, muuten valkoista ja harmaata. Ap

Vierailija
8/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:08"]

Teillä ei varmastikaan ärsytä yhtikäs mikään. Mutta nämä uusiovanhat muovimattoiset (lankkukuvioidut) "kantrikämpät" ärsyttää. Ja ennen kaikkea nuo prkleen HOME-kyltit.

[/quote]

joo, en minäkään tuollaista arvosta enkä pidä. Meillä lautalattia eikä lue HOME missään =) ap

Vierailija
9/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:10"]

Ja HOME-kirjaimet, tarrat sun muut.....jatkaa kiukutteluaan 5.

[/quote]

no meillä saunan ovessa lukee sauna, meneekö överiksi =) ei ole tarroja. Ap

Vierailija
10/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettei joku pidä maalaisromanttisesta sisutuksesta, mutta sitä en ymmärrä että joku sitä inhoaa. 

Vierailija
11/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuslehdissä se tyyli on hyvin naismainen. Ja meillä asuu talossa myös mies.

Vierailija
12/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myisin, en kyllä laitttaisi mitään homekylttejä minnekään.

Vierailija
13/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi HOME on kyllä niin outo ja mauton. Mä en käsitä, miten joku vielä maksaa niistä kirjaimista, kun moni ei laittas niitä vaikka maksettais...

Vierailija
14/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyli on jotenkin sekava, tunkkainen ja levoton. Sitten kun itse en tykkää, alkaa tuntua naurettavalta, että joku on ihan tosissaan mennyt kauppaan ostamaan jonkun Candles-purkin, kun se sopii niin kivasti niiden viidenkymmenen muun kanssa.

Mutta en minä normaalisti mainosta näkemyksiäni muista sisustustyyleistä. Pidän skandinaavisesta minimalismista, funktionaalisuus on minulle kaiken a ja o. Väriä saa olla. Asutaan siis tylsässä Ikea-kodissa, rakastan kotimme käytännöllisyyttä.

Vierailija
15/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon maalaisromanttisuuteen voisi ihan hyvin ympätä jotain "terävöittävää", kuten vaikka tummanpunaista noiden TILDA-  ja ruusuröyhelösysteemien sijaan. Ja vaikka sitä maskuliinisuuttakin myös. Kaiken ei tarvitse olla valkoista, välttämättä.

Vierailija
16/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei oikein ärsytä minkäänlainen sisustustyyli, paitsi jos huonekalut ovat epämukavia. Esim. en välttämättä haluaisi aterioida penkillä pirtinpöydän ääressä, koska selkäni väsyisi. Tosin eihän maalaisromanttiseen välttämättä pirtinpöytä kuulukaan, mutta tuo nyt oli yksi erimerkki. Joku supermoderni muovituoli voisi olla yhtä ikävä.

Vierailija
17/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika söpöstely, jota näkee sisustuslehtien palstoilla. Feikkivanhat huonekalut, jotka on vasiten tehty vanhan näköisiksi jopa santapaperia apuna käyttäen. Tai sitten "aidot vanhat huonekalut", jotka on löydetty jostain ladon nurkasta tai naveten perältä. Ovet repsottavat, maalit hilseilevät ja kuvassakin tuntuu lannan haju, mutta kun ne on niin ihania. Pidän vanhoista huonekaluista, mutta asiallisesti kunnostettuina. Ja mistä lienevät peräisin englanninkieliset sanat ja lausahdukset seinillä ja säilytyslaatikoiden kupeessa. Ja se yletön valkoisuus ja röyhelöt. Maalaistyyliin ei sellainen kuulu, romanttiseen kai sitten kuuluu.

Aidosta maalaistyylistä kyllä pidän ja jos puiteet olisivat olemassa, niin kotinikin näyttäisi aidosti vanhalta, mutta muutaman vuoden vanhassa kerrostaloasunnossa minulle riittää ns. uusasiallinen tyyli ilman repsottavia ovia. Perityt isovanhempien 30-luvun kalusteet on kunnostettu vanhoista valokuvista löytyneeseen tyyliin ja uudemmatkin sopivat väritykseltän vanhoihin. Yhdistelmä on onnistunut. Samoin astioissa on uutta ja vanhaa sekaisin. Ainoat, jotka ovat uusia ja helposti puhdistettavia, ovat ruokailuvälineet. Puistattaa kun näkee lehtien ruokakuvissa vanhoja pinttyneitä, hyvä jos ei ruosteisia, veitsiä ja haarukoita ja tarjoiluastioita. Vaikka tiedän, että niitä annoksia ei kukaan syö, niin yököttää suomeksi sanottuna. Tuntuu, että toimittajat kuvittelevat, että maalaistyyli tarkoittaa kaikenlaista romua.

Vierailija
18/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:18"]

Sisustuslehdissä se tyyli on hyvin naismainen. Ja meillä asuu talossa myös mies.

[/quote]

meillä asuu mies joka tykkää tästä ja käy kanssani sisustusliikkeissä. Ap

Vierailija
19/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:25"]

Tuohon maalaisromanttisuuteen voisi ihan hyvin ympätä jotain "terävöittävää", kuten vaikka tummanpunaista noiden TILDA-  ja ruusuröyhelösysteemien sijaan. Ja vaikka sitä maskuliinisuuttakin myös. Kaiken ei tarvitse olla valkoista, välttämättä.

[/quote]

No eihä sisustustyyli olekaan yhteen sidottu. Meillä on joulunpunaista, harmaata ja valkoista sisustuksessa. Ruusuja ei ole kuin maljakossa. Rusetteja ja nauhoja on. Iso vanha arkku olohuoneessa, eikä ole valkoinen. Jykevä vuolukivitakka. Jne ap

Vierailija
20/24 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, NYT myynnissä tyylikäs HOME-kantritalo! Tule ja ihastu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan