Oksennustauti viime metreillä...
Onko kenelläkään tullut oksennustautia viimeisillä viikoilla ja kuinka on vaikuttanut synnytyksen käynnistymiseen. Muu perhe on ollut/on parhaillaan taudissa ja itsellä tuntuu hiukan olo sellaiselta, kuin alkaisi tekemään pahaa... rv37, kohdunsuu 2cm auki ja hiukkasen hirvittää, jos tauti alkaa, et käynnistyykö synnytys. Milläs voimilla sitä sitten synnyttää?
Kommentit (4)
Mun pahin painajainen olis synnyttää oksennustaudissa.... menen tosi heikkoon kuntoon aina, kun saan oksennustaudin. En meinaa pystyssä pysyä, mies taluttaa vessaan...
Yöllä klo:02 aloin ravaamaan vessassa ja molemmista päistä tuli aamu klo:07 asti. Kun klo:09.00 roikuin pöntöllä pää lavuaarissa ja oksusin vatsahappoja alkoi tuntumaan että synnytys varmaan käynnistyy tänään, olisi just mun tuuria...
No, mikään ei pysynyt sisällä, ei yhtään ja klo:10 alkoi rajut supistukset. Siinä sitten vähän ajan päästä oksupussin kanssa synnärille jossa oltiin klo:13.00. Oli joo " tosi kiva synnyttää" kun ei voinut juoda yhtään mitään kun kaikki tuli samantien ulos ja väsynyt olin kun mikäkin kun ei ollut saanut nukuttua moneen yöhön. (sillon vaivasi vielä helteetkin, makasin ties kuinka monta yötä meidän saunassa kun oli ainut viileä paikka)
Heti kun pääsin synnärille niin laittoivat nesteitä kovaa vauhtia tipalla tulemaan.
Poika syntyi sitten kol:16.31 että nopea juttu oli kun supistukset heti niin älyttömän rajuja.
No, olihan kokemus. Kaiken kaikkiaan suoraan sanottuna hel*etillinen sellainen, enkä moista kenellekään toivo. Onneksi olin kaiken kakan jo tehnyt kotona etten sentään ripuloinut kätilöiden päälle...
Mutta, kyllä siitä selviää :)
Aloin illalla ensin ripuloimaan ja kohta tuli molemmista päistä yhtä aikaa. Ravasin yön vähän väliä vessassa. Aamulla alkoi vielä särkeä älyttömästi selkää. Soitin neuvolaan ja kysyin kannattaisiko käydä näytillä (edellisessä raskaudessa synnytys käynnistyi selkäkivuilla). No menimme käymään synnärillä, jossa olimme n. 4h. Ripuloin vielä sielläkin 3 kertaa ja oksensin kerran. Kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut, vauva oli kunnossa ja selkäsäryt eivät olleet supistuksia. Sain kipulääkettä piikkinä takapuoleen ja onnistuin nukkumaan noin tunnin. Sen jälkeen olo oli sen verran parempi, että lähdimme kotiin. Eli ei käynnistynyt onneksi synnytys:) Nyt olo väsynyt, mutta muuten hyvä.
minulla oli juuri raskausviikolla 39 oksennustauti ja ripuli yhtäaikaisesti. Jatkuvaa oksentamista, vaikka mahassa ei ollut vettä vahvempaa. Tosi rankka kokemus ja tuntu kyllä maha kovalta ja selkääkin särki mutta lapsi ei kuitenkaan syntynyt., Harmi vaan:) sen jälkeen tuntemukset tipotiessään, ei ainuttakaan supistusta. Ei siis ainakaan minulla käynnistänyt synnytystä!