Miksi kaveri sivuuttaa ja torjuu kaikki neuvot?
Mutta hetken päästä toimii niiden mukaan ja puhuu niistä omina ideoinaan?
Eikä siis vaan neuvoissa vaan esimerkki: minä: "Ihanaa, saat viettää kunnon sinkkukesän ja vähän bilettää ja iskeä miehiä"
Kaveri: "ei kiinnosta, olen jo tämän ikäinen ja aion pysytellä sinkkuna"
No on mennyt koko kesän kuin viimeistä päivää ja hyvä niin. Vaikea ero jne taustalla.
Mutta se että kaikki mitä sanon hän torjuu ja tyrmää. Jos hän miettii jotain sisustusjuttua ja ehdotan jotain niin vastaus on aina ei. Menee kuukaudi pari ja hän saa loistoidean sisustuksessa ja arvaan jo mikä se on. Koskee myös minun ostoksia. Jos ostan jotain, ihan mitä vaan niin saattaa arvostella mutta kohta hänellä on itsellä samanlainen ja puhuu siitä omana ideanaan.
On myös haukkunut minun aviomieheni tyylin/ulkonäön mutta nyt on löytänyt miehen jolla samoja juttuja ja ne jutut onkin nyt niin "ihania ja kuumia". En viitsinyt sanoa että eikö ne olleet se pahin turn off miehessä...
Ja ollaan ihan aikuisia ihmisiä. Keski-iässä kohta.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Keski-iässä ja mietit tuollaista.
Miettisit varmaan itsekin vastaavassa tilanteessa.
Ap
Hän kuvittelee että on hirveästi vaihtoehtoja ja ne on parempia. Sitten miettii tarkemmin ja tajuaa ettei olekaan. Impulssiivinen puhuja siis. Toiset miettii ensin ja puhuu sitten. Toiset puhuu ensin ja miettii sitten. Ja hänen oma ideahan sitten olikin kun viimein ryhtyi miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Hän kuvittelee että on hirveästi vaihtoehtoja ja ne on parempia. Sitten miettii tarkemmin ja tajuaa ettei olekaan. Impulssiivinen puhuja siis. Toiset miettii ensin ja puhuu sitten. Toiset puhuu ensin ja miettii sitten. Ja hänen oma ideahan sitten olikin kun viimein ryhtyi miettimään.
Tää oli hyvä pointti! Ajattelen jatkossa että näin hän toimii. Varmaan on tuosta vaan kyse. Toivottavasti.
Ap
Kuka jaksaa kuunnella kenenkään neuvoja? Perustakaa pätemisen tarpeessa olevat oma runk rinkinne.
Varmaan siksi, että sinä jakelet neuvoja pyytämättä. Kokee, että sekaannut hänen elämäänsä.
Lakkaa neuvolasta niin ei tarvitse miettiä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että sinä jakelet neuvoja pyytämättä. Kokee, että sekaannut hänen elämäänsä.
Äh, ei ole tuosta kyse. Jos hän jotain miettii niin en halua vastata että en tiedä vaan jos on joku idea niin tietty sen tuon julki. Samaa oletan itsekin keskustelukumppanilta kun jotain mietin.
Tämä piirre koskee siis lähes kaikkea mitä teen tai sanon. Saattaa arvostella minua jostain asiasta mutta jonkun ajan päästä tekee itse niin. Mietti juuri mistä saa kivoja vaatteita lapselle ja sanoin että olen löytänyt sellaisen nettikaupan jossa hyviä tarjouksia ja nopea postitus. Ei kuulemma kiinnostanut. Patin kuukauden päästä puhui että oli tilannut sellaisesta kaupasta lapsilleen vaatteita ja oli juuri tämä kyseinen kauppa.
On arvostellut minua lapsen kasvatuksessa ja siinä kun olin itse ihan loppu tilanteessa. Sanoi että heillä ei tuollaista sallittaisi ja tehtäisi. Osui omaan nilkkaan vuoden parin päästä ja heillä painittiin saman asian kanssa ja toimittiin samoin.
Näitä on paljon. Tuo neuvojen sivuuttaminen/ignooraaminen oli vain yksi juttu monesta.
Ap
Toivottavasti et tunge neuvojasi jos niitä ei kysytä.
Mitäpä jos antaisit kaverin elää omaa elämäänsä? Mä olen katkaissut välit tällaiseen ystävään joka väitti että yrittää mua vaan estää tekemästä isoa virhettä.
Useimmat meistä kuitenkin haluavat itse tehdä omat virheensä, eivätkä kaipaa äitiä vaan ystävää.
Tämä menee sillä tavllla etttä sulla on tylsä elämä, tylsä duuuni, huono kasvaatus, et tunne saaavasi tarpeeksi arvoa ja huomioota. ETsiit uhreja joilla menee huonosti ja alat hankaloitttaa entisestään näiden elämäää. Satutat viattomia ihmisiä henkisesti jatkuvasti ja nostatat silllä omanarvontuntoasi. Etsitt aina uusia syitä joiiden kauttta voit vahingoittaaa uhria. Haluaat että uhri tappaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee sillä tavllla etttä sulla on tylsä elämä, tylsä duuuni, huono kasvaatus, et tunne saaavasi tarpeeksi arvoa ja huomioota. ETsiit uhreja joilla menee huonosti ja alat hankaloitttaa entisestään näiden elämäää. Satutat viattomia ihmisiä henkisesti jatkuvasti ja nostatat silllä omanarvontuntoasi. Etsitt aina uusia syitä joiiden kauttta voit vahingoittaaa uhria. Haluaat että uhri tappaa itsensä.
No mistääs arvaaasitkin oikeen?
-5/5, keski-iässä ja tekstissä on sana turn-off.
Tosiaan varmaan ei kannata liikaa neuvoa jos haluat säilyttää kaverisi. Kuulostaa, että kuvittelet tietäväsi mikä on hyväksi kaverillesi, mutta tosiasiassa "neuvosi" ovat latteuksia tai itsestäänselvyyksiä, jotka hän tekisi joka tapauksessa.
Keski-iässä ja mietit tuollaista.