Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, nyt pitäisi kuukaudessa päättää, lähteäkö juuri rakentamastamme kodista.

Vierailija
22.11.2013 |

Ja muutettaisiin appivanhempien kotiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi toki elämään. olisi taloudellisesti parempi ratkaisu, mutta pelkästään sen vuoksi en halua lähteä. työtä ei joutuisi kumpikaan jättämään, mutta toki se toisi lisää työtä että lähtisi siihen asumaan. Ammattitaitoa olisi.

Talo pitäisi rempata melko lailla kokonaan pinnoilta, tai ei mikään pakko, mutta itse haluaisi vähän nykyaikaisempaa, kaikki siellä väh. 20v vanhaa pintaa.
Kotimme on tarkkaan harkittu ja suunniteltu, ja tässä on aijottu asua kuitenkin pidempään. Mutta mies sanoo, että hänelle ei ole niin väliä vaikka tästä lähtisi, itselle päätös ei ole niinkään helppo.

Vierailija
2/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai appivanhempien kanssa vai vain heidän entiseen taloonsa? Jos appivanhemmat asuvat siellä, niin eipä olisi ainakaan mulle kovin vaikeaa miettiä vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen tilanne?

Vierailija
4/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat eivät asuisi siinä. Sukupolvenvaihdos pitää tehdä joko tänä vuonna tai vasta 10 vuoden päästä. jotain pykälä juttuja. Ja mieheni veli oli menossa siihen, mutta ilmoitti yhtäkkiä, ettei menekkään jatkajaksi. Jos ei olisi rakenettu juuri omaa kotia niin en miettisi hetkeäkään. Mutta nyt tuntuu tilanne paljon vaikeammalle, työllä ja tuskalla kun on tämä koti yksinämme tehty, niin jotenkin tuntisi se kaikki sitten turhalle. Ap

Vierailija
5/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatte oman kotinne vuokralle.

Vierailija
6/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaisitte nyt, kun asiaa voi tarkistaa uudelleen 10v kuluttua? Silloin uuteen taloon on usein tulossa ensimmäiset suuret remontit muutenkin.

Vierailija
7/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Katsoisin asiaa 10 vuoden päästä.

Vierailija
8/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha valinta. Onko talonne oikeasti unelmatalonne vai oletteko rakentaneet sen vain asumista varten ja ehkä tulevaan myyntiä ajatellen? Onko lapsia ja vaihtuuko heidän koulu, jos muutatte? Täytyykö anoppilaa alkaa remppaamaan vai onko talo ihan nykypäivää? Entä mites ne appivanhemmat? Saatko sä oikeasti olla emäntä talossa vai tuleeko sun anoppi sinne huushollaamaan ja omilla avaimilla 7 aamulla sisään huutelemaan, että vieläkö te täällä nukutte?

Vierailija
9/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, onpa kökkö tilanne. Se sukupolvenvaihdosjuttu tosiaan muuttuu vuodenvaihteessa. Tosin minä olen lehtijutuista ymmärtänyt, että jos aikoo ehtiä ennen vuodenvaihdetta saada päätöksen, niin papereiden pitää olla jo vetämässä. Tosin jos teillä on jo asia valmisteltu ja kyseessä olisi vain nimen muuttaminen muuten valmiisiin papereihin, niin ehkä sitten ehtisikin. Mutta varmistakaa nyt ensin, että ehdittekö enää ylipäätään tehdä sen sukupolvenvaihdoksen ajoissa.

Mutta muuten yritä ajatella asiaa enemmän pidemmällä tähtäimellä ja vähemmän tämän hetken mukaan. Mieti itseäsi kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä. Miten toivot elämäsi silloin menneen? Millaista elämää silloin vietät? Entä miehesi? Mitä lapsenne tekevät? Kumpi valinta silloin harmittaisi enemmän: se, että luovuitte uudesta talosta vai se, että ette alkaneet viljelijöiksi?

Vierailija
10/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis teillähän ei ole aikaa mietiskellä asiaa kuukautta, vaan silloin kuukauden päästä kaiken pitäisi jo olla kutakuinkin selvää. Että kiirettä todellakin pitää.

Vierailija
11/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolven vaihdoksessa on muuten se asunto kaikkien pienin ongelma.

Onko teillä tarvittavaa ammattitaitoa? Meneeko joku muu ammattitaito hukkaan? Eikö teitä hirvitä luopua työpaikoistanne? Riittääkö taloudellinen riskinottokyky? Mulle nuo päätökset veisivät kauemmin kuin kuukauden.

Vierailija
12/12 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä täytyy myös miettiä kokonaisuutta, josta itse asunto on vain pieni osa. Noin vähillä pohjatiedoilla on tietenkin vaikea neuvoa, mutta mieti onko tässä sukupolvenvaihdoksessa kysymys koko elämäntavasta eli miten se vaikuttaa muuten elämäänne kuin asunnon vaihtumisen kautta.