Mihin kiinnitätte ensimmäisenä huomiota ihmisten KEITTIÖISSÄ?
Minä kiinnitän aina huomiota siihen, millainen liesi keittiössä on. Se kertoo tosi paljon koko kodin tasosta. Esim. semmoinen valkoinen perusliesi on aina tosi huono merkki, yleensä koti ei ole tasokas muiltakaan osin, jos tällainen on käytössä.
Kommentit (23)
Kalusteet eivät ole minulle niin merkittäviä, mutta siisteys!
Missä muualla kyläilette kuin ystävienne tai sukulaistenne luona? Ystävät ovat ystäviä, heidät ja heidän kotiolonsa tuntee. Ystävälläni voisi olla tiskipyramidi keittiössä enkä edes huomaisi sitä, koska tulen tapaamaan häntä, en arvioimaan hänen kotiaan. Tietysti, jos tiskikone on hajonnut, voisimme tiskata yhdessä ja jutella siinä samassa.
Läheiseni eivät ole likaisia, uusavuttomia, kädettömiä. He osaavat pitää kodeistaan huolta, niin kuin minäkin. Ja mikä minä olen toiselle sanomaan millainen liesi hänellä pitää olla!
Ihaillen siihen, jos pöytäpinnat ovat ihan tyhjiä ja keittiö valoisa. En kykene samaan, olen oikea romunkerääjä ja kaappitilaa on tosi vähän. En pyydä ikinä kylään niitä tuttavia, joiden tiedän käyvän AV:lla, koska aaveeläiset arvostelevat toisten kodit aina negatiivisesti ja syynäävät vessoistakin hanojen kiillon.
Yleisesti tykkää tunnelmasta, joka syntyy kodikkaista asioista, verhoista, kankaista. Lasten piirustuksia, valokuvia, postikortteja saa mielellään olla jääkaapin ovi täynnä. Lisäksi tykkään kynttilöistä. Niitä saa olla keittiössäkin paljon. En pidä keittiöistä, jotka on tehty esittelemistä varten ja kalliiden astiastojen näyttelytilaksi.