Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rikkaiden tapa kerskailla rahoillaan

Vierailija
22.11.2013 |

Aiemman ketjun innoittamana. Miksi "hyväosaisilla" on niin valtava tarve kehuskella rahoillaan ja piilottaa se vaatimattomuuden viittaan. "En halua kertoa kavereille, kun onhan minun Barbadoksen viiden tähden hotelli kuitenkin niiin paljon parempi kuin hostelli Kanarialla. Tulevat vaan kateelliseksi." Miksi oletat että sinun lomasi on parempi? terveisin, rikas reppureissaaja. Ja ei, en reissaa sen takia, että se on jotenkin niiiin hienoa, vaan ihan vain siksi, että haluan nähdä maailmaa "läheltä" enkä jostain linnasta kaukana rahvaasta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 09:31"]

Minäkin olen rikas reppureissaaja, en edes omista kovaa matkalaukkua. Silti koen, että en voi puhua matkoistani samaan tapaan kuin tavallinen kanariankävijä, koska pelkästään se, että matkustelen eksoottisissa kaukomaissa herättää usein närää. Tai ainakin uskoisin niin, koska minun reissuistani ei juuri kukaan kysele mitään jälkikäteen, vaikka itse kyllä kyselen aina niistä kanarian matkoista ja olen kiinnostunut. Toki kerron normaalisti mitä kuuluu -keskustelun lomassa, jos olen esim. juuri palannut kahden viikon lomalta Kiinasta, mutta kukaan ei kysy edes että missäpäin Kiinaa olit. Tuntuu vähän siltä, että ne joilla ei ole varaa matkustaa kauas eivät halua kaukomatkoista edes kuulla, joten en kerro hirveitä jollei vastapuoli ilmaise kiinnostustaan.

[/quote]

Hmmm. Tavallaan ymmärrän sua, mutta esimerkiksi meidän kohdalla on niin, että reissataan mieluummin useita kaupunkilomia Euroopassa kuin lähdetään johonkin eksoottiseen paikkaan pidemmälle lomalle. En välttämättä tule sellaisen matkan tehneiltä hirveästi mitään kyselleeksikään, en kateudesta tai mistään närästä, vaan koska sellaiset kohteet ei mua juurikaan kiinnosta. Jos kiinnostaisi, lähtisin itse sinne. Kukin tavallaan.

Vierailija
22/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:23"]

No itse en juuri kysele keneltäkään matkoista, olivatpa ne kauko- tai turistirysämatkoja. Sen verran kyselen, mikä on kohteliasta, mutta ei minua juuri muutoin kiinnosta toisten matkat. Kuuntelen, jos niistä kerrotaan ja jotkut kertovat omasta halustaan enemmän kuin toiset. Jos 14 on niitä, jotka kyselee, niin silloin hänelle kerrotaan, mutta jos koitat lopettaa liian kyselyn, niin ei ne turistirysämatkaajatkaan varmasti jaksa niin paljon matkoistaan kertoa.

[/quote]

Minusta on vaan jotenkin kohteliasta kysellä matkoista. Kyselen ihmisiltä myös heidän lastensa kuulumisia ym, vaikka en olisikaan erityisen kiinnostunut niistä asioista kuulemaan. Jotenkin sitä on aina toivonut, että joku olisi kiinnostunut minunkin matkoistani, mutta kun ei niin ei. Esim. työpaikan kahvipöydässä kyllä puhutaan niistä kanarian reissuista, mutta minun kaukomatkoista kukaan ei halua tietää mitään, joten yleensä en niistä itsekään mitään sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut rikasta ihmistä, joka kerskailisi rahoillaan. Vaan ehkä sitten jotkut uusrikkaat duunarit tai vähemmän älykkäät rikastuneet tuollaista tekevät... Onneksi omaan tuttavapiiriin moiset ihmiset eivät kuulu!

Vierailija
24/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tilanne. Minä en tunne rahoilla kehuskelevia varakkaita, vaikka varakkaita paljon tunnenkin.

Vierailija
25/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 09:19"]

No jopas on taas. Kun on rahaa, siis oikeata rahaa eikä velkarahaa niin ei sitä rahaa ajattele. Ei niitä rahoja häpeillä myöskään eikä niitä piilotella vaikkei tuoda esiinkään. 

Esimerkiksi nyt Ailus, brassailee autolla ja asunnolla jotka eivät ole hänen omiaan...jos itse ostaisi niin ei varmaan laittaisi rahojaan samoihin.

[/quote]

Millä lailla Ailus brassailee?

Vierailija
26/26 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:36"]

En ole koskaan tavannut rikasta ihmistä, joka kerskailisi rahoillaan. Vaan ehkä sitten jotkut uusrikkaat duunarit tai vähemmän älykkäät rikastuneet tuollaista tekevät... Onneksi omaan tuttavapiiriin moiset ihmiset eivät kuulu!

[/quote]

Siinäpä se... Mulla oli just ketju siskosta, joka on tällainen.