Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teillä helposti pakastimen sulatus?

Vierailija
21.09.2020 |

Sulatin pakastimen, mutta jäätä oli sen verran paljon, että piti oikein jäätä hakkaa, koska pelkäsin lattiani lainehtivan vedessä.
Selvisin isoilta ongelmilta, mutta työlästä, aikaa kuluttavaa ja puuduttavaa sen sulatus oli.

Mites teillä toi homma sujuu?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulatan sen kökön hiustenkuivaajalla ja tökin sitä puulastalla. Kolina käy ja ongelma poistuu nopsaan. Kaksi pakkasta rinnakkain, Helkaman sisäkattoon tulee jäätä, LG:n ei.

Vierailija
2/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulatan sen kökön hiustenkuivaajalla ja tökin sitä puulastalla. Kolina käy ja ongelma poistuu nopsaan. Kaksi pakkasta rinnakkain, Helkaman sisäkattoon tulee jäätä, LG:n ei.

Itseäni mietityttää se, että mikäköhän on oikea tapa se sulattaa, jos jäätä on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lämminvesiastioita pakastimen sisälle niin sulaa nopeammin. Uunipelti kaapin eteen niin sulanut vesi valuu sinne eikä lattialle.

Vierailija
4/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toimivia systeemeitä otan mielelläni kuuleviin korviini (tai tässä tapauksessa näkeviin silmiini)

Vierailija
5/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin pakastimen sisään kuumaa vettä täynnä olevia kattiloita. Jäät suli hyvin. Nyt olen onnellinen no frost-pakastimestani.

Vierailija
6/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan lämminvesiastioita pakastimen sisälle niin sulaa nopeammin. Uunipelti kaapin eteen niin sulanut vesi valuu sinne eikä lattialle.

Mä imeytän sen kylpypyyhkeeseen, pakastimen pohjalla.

Vierailija
7/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin pakastimen sisään kuumaa vettä täynnä olevia kattiloita. Jäät suli hyvin. Nyt olen onnellinen no frost-pakastimestani.

Samoin. Automatiikka hoitaa homman.

Vierailija
8/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni mietityttää se, että mikäköhän on oikea tapa se sulattaa, jos jäätä on paljon.

Tämä on toiminut paljoonkin jäähän. Ruokien evakuointi partsille ei ole kovin pitkäkestoinen ratkaisu, pitää olla nopea.

9/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itse itsensä sulattava jääkaappi. Se on ihana.

Kun joskus joudun nuo 2 pakastinta uusimaan, hankin sellaiset, joita ei tarvitse sulatella. Talvipakkasilla olen sulattanut, vienyt pakasteet hankeen kasseilla ja sitten tuo kuumavesikattilatemppu.

Vierailija
10/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus työkeikoilla joutunut sulattelemaan. Johdot irti, pakastin suihkuun, (tai kesällä ulos)

parin tunnin päästä takaisin.

Zinc

Vierailija
11/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toiminut paljoonkin jäähän. Ruokien evakuointi partsille ei ole kovin pitkäkestoinen ratkaisu, pitää olla nopea.

Mä tyhjensin pakastimen sisällön ensin masuuni ja sitten aloin sulattaa.

Ap

Vierailija
12/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus työkeikoilla joutunut sulattelemaan. Johdot irti, pakastin suihkuun, (tai kesällä ulos)

Zinc

Pakastin suihkuun?! 😱

Vierailija
13/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse sulatus toiminto, eli ovi auki ja sulatustoiminto päälle. Alhaalla on pieni "pilli", mikä vedetään ulos ja laitetaan kulho alle. Menee noin 30min, niin kaappista on kaikki jäät sulaneet pois. Kuivaan kuitenkin ritilät, jottei nyt heti uutta jäätä muodostu kosteudesta.

Vierailija
14/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Onnistuisipa toi kerrostalossakin, varsinkin, kun asun ylimmäisessä kerroksessa.

Ap

Vierailija
15/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Onnistuisipa toi kerrostalossakin, varsinkin, kun asun ylimmäisessä kerroksessa.

Ap

Onnistuu ehkä kylppäriin vienti kuitenkin? Mutta älä nyt sentään suihkuun vie 😉

Vierailija
16/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ap

Onnistuu ehkä kylppäriin vienti kuitenkin? Mutta älä nyt sentään suihkuun vie 😉

Ajattelin vain pihalle, jos asuisin maantasalla.

Ap

Vierailija
17/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan toi turvallista?

Sähkölaite ja vesi ei sovi yhteen.

Vierailija
18/20 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulatus kestää tunnin, oli jäätä paljon tai vähän.

Kattiloihin lämmintä vettä, välillä vääntää wettexiä, lattialle pyyhe varmuudeksi.  Kirjoitin puolen vuoden päähän kalenteriin tarkista jääkaappi.

Vierailija
19/20 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. 

Vierailija
20/20 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hakkaamista en suosittele. Kaverini aikoinaan sulatti ensimmäisessä asunnossaan pakastimen tuolla tavalla, kohta kuului suhinaa ja sitten soitto isännöitsijälle, että pakasti taisi hajota. 150 euroa joutui itse maksamaan uudesta jääkaappi/pakastin-yhdistelmästä, loput meni vuokranantajan piikkiin, koska laitteella oli kuitenkin jo ikää. Oli hakannut kylmäaineputken halki.