Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te äidit pidätte pojillanne pitkää tukkaa?

Vierailija
21.11.2013 |

Tarkoitan nyt noin 3-10-vuotiailla, jotka eivät vielä itse kauheasti määrää hiustyylistään. Uskotteko, että ihan varmasti teidän pojat kärsii hiuksistaan. Onhan ne niiiiiiiin iiihanat, vai? Mä olen tätä asiaa aina ihmetellyt.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 19:10"]

Tarkoitan nyt noin 3-10-vuotiailla, jotka eivät vielä itse kauheasti määrää hiustyylistään. Uskotteko, että ihan varmasti teidän pojat kärsii hiuksistaan. Onhan ne niiiiiiiin iiihanat, vai? Mä olen tätä asiaa aina ihmetellyt.

[/quote]

Meillä saa 8 ja 10 v pojat pitää tukkansa sellaisena kuin haluavat. Toisellä on pitkä tukka, toisella lyhyt ja mä katon sen verran päältä, että pysyvät jokseenkin siisteinä. Ei ole ongelma kellekään ja kaikkein vähiten pojille itselleen.

Vierailija
2/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika aloitti hiusten kasvattamisen 6-vuotiaana. Olen aika ajoin kysynyt, että haluaako, että leikataan lyhyeksi, kuten muilla pojilla, mutta ei ole halunnut. Käymme kampaajalla välillä tarpeen mukaan siistimässä, mutta poika haluaa ehdottomasti pitää pitkähköä tukkaa. 8-vuotias kyseessä. Kyllä meillä myös 10-vuotias tyttö saa päättää omasta hiustyylistään. Tosin värjäykseen emme suostu, koska se on epäterveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat ovat saaneet itse päättää.. ei kai nyt kukaan päätä 10-vuotiaan hiustyylistä?

Vierailija
4/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v halus kasvattaa hiuksiaan, en kyllä keksi yhtään syytä, miksi en olisi antanut, eli kerro ap, miten se kärsi niistä hiuksistaan?

Vierailija
5/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla (5v) on paksu ja taipuista tukka, joka näyttää tosi hyvältä sellaisena puolipitkänä, vähän surffaripoika tyyliin. Miksi pitäisi olla kamala siilitukka, jos on upeat hiukset??? Ja ihan parturissa käytetään tiheästi, joten kunnon leikkaus on. Älä ap huoli ihan pojalta se näyttää, todella hurmaavalta selaiselta :)

Vierailija
6/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan 2v pojan hiukset aina lyhyiksi. Jos joskus välttämättä haluaa pitkät, niin ok. En pidä itse yhtään pitkistä hiuksista pojilla/miehillä, mutta kunnioittaisin lapsen toiveita.

Vierailija
7/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näyttää pysyvän ihan pitämättäkin....!!!

joten mikä sun ongelmas on , ap?

:)

Vierailija
8/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi olkoon joku junttisiilitukka pojalla, yök! Ehdottomasti pidempi malli, etenkin jos hiukset ovat taipuisat.

Vierailija
9/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tässä nyt ajatuksena se, että pitkät hiukset on automaattisesti sellaiset, että niistä kärsii (sekä pojat että tytöt), vai että pojat jostain syystä kärsisivät pitkistä hiuksista?

Vierailija
10/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne pojat kärsii niistä hiuksista?

Vierailija
11/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v on aika pitkä (melkein olkapäille) laineileva tukka. On tosi kaunis pehko, en varmasti leikkaa mitään poikatukkaa! Sopii lapselle mainiosti, eikä todellakaan näytä tytöltä! Välillä aina leikkailen vähän lyhyemmäksi, kun alkaa olemaan liiaksi silmillä :) Jos tytöllä olisi tuollainen hiuslaatu, niin en leikkaisi ollenkaan.

Vierailija
12/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juurikin 4- vuotias joka tahtoo kasvattaa tukkaansa pitkäksi.

Esikoinen aikanaan kasvatti pitkän tukan leikki-ikäsenä, leikattiin joskus kesätukka ja sitten kasvatti takaisin. Eikö sinun pojalla ole omaa mielipidettä? 

Omalle pojalle olen leikannut useasti takatukan. Se on ihana! :D

Vierailija
13/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika 4v osaa kyllä jo sanoa että haluaa pitkät hiukset, niinkuin isilläkin on. En ole vielä keksinyt yhtään syytä miksi en antaisi sen kasvattaa pitkiä hiuksia. Onks tässä kyse siitä että vaan tytöt voi kasvattaa pitkät hiukset? Niinkuin aikuisillakin, jokaisella aikuisella naisella on oltava pitkät hiukset ja vastaavasti jokainen aikuinen mies on velvollinen pitämään hiuksensa lyhyinä ettei ap:lle tuu mielipahaa. :)

Mietippä ny vähän hei.

Vierailija
14/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän  6v poika on homo kuten isänsäkin. Molemmilla todella pitkä tukka.

Vierailija
15/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun minun pojalla pysyy pitämättäkin.

Vierailija
16/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:15"]

Ei kun minun pojalla pysyy pitämättäkin.

[/quote]

huoh.

Vierailija
17/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti 4-10 vuotiaat osaa sanoa haluaako pitää pitkän tukan vai lyhyen, mutta en minäkään käsitä että alle 4 - vuotiailla pojilla pidetään sellaista pitkää haituvatukkaa.... -_-  Kerhossakin on poika 2 v. jolla ihan kamala pitkä tukka, ja ohut on ku mikä! 

Tytöillä taas yleensä se pitkä tukka ja joku pinni siinä auttaa vieraita tunnistamaan että kyseessä on tyttö.

Vierailija
18/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... Taidan olla siis ainut nainen, joka ei tykkää pitkätukkaisista miehistä. ap

Vierailija
19/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... Taidan olla siis ainut nainen, joka ei tykkää pitkätukkaisista miehistä. ap

Vierailija
20/35 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:20"]

Kyllä varmasti 4-10 vuotiaat osaa sanoa haluaako pitää pitkän tukan vai lyhyen, mutta en minäkään käsitä että alle 4 - vuotiailla pojilla pidetään sellaista pitkää haituvatukkaa.... -_-  Kerhossakin on poika 2 v. jolla ihan kamala pitkä tukka, ja ohut on ku mikä! 

Tytöillä taas yleensä se pitkä tukka ja joku pinni siinä auttaa vieraita tunnistamaan että kyseessä on tyttö.

[/quote]

Miksi vieraiden pitäisi tunnistaa lapsen sukupuoli? Kuulostaa jotenkin pervolta.