Miksi te äidit pidätte pojillanne pitkää tukkaa?
Tarkoitan nyt noin 3-10-vuotiailla, jotka eivät vielä itse kauheasti määrää hiustyylistään. Uskotteko, että ihan varmasti teidän pojat kärsii hiuksistaan. Onhan ne niiiiiiiin iiihanat, vai? Mä olen tätä asiaa aina ihmetellyt.
Kommentit (35)
Meillä ei äiti puutu pojan hiusmalliin. Päättävät tämän asian yhdessä miesten kesken :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:23"]
Jaa... Taidan olla siis ainut nainen, joka ei tykkää pitkätukkaisista miehistä. ap
[/quote]
Ei, vaan ainut, joka yrittää väittää oman henkilökohtaisen mieltymyksensä olevan jokin luonnonlaki.
Eikös kyseessä ollut pojat, eikä miehet. Ja anteeksi pilkun viilaus.
Meidän poika alkaa hyvin suurella todennäköisyydellä kaljuuntumaan jo 25 vuotiaana, joten annan hänen nyt pitää hieman pidempää tukkaa. Jääpä ainakin valokuvia siitä kun oli komea tukka päässä.
Jaa... Taidan olla siis ainut nainen, joka ei tykkää pitkätukkaisista miehistä. ap
[/quote]
Miksi sitä pitäisi leikata? Koska joku perheen ulkopuolinen sanoo niin? Ei kai lasta pakoteta parturiin, jos ei halua. Jos isällä on pitkä tukka niin miksei pojallakin saisi olla? Isät kun ovat usein lastensa esikuvia :)
No niin , leikataas pojilta hiukset lyhyiksi, ettei ap joudu kärsimään, reppana luulee,että pitkähiuksiset niistä hiuksistaan kärsii...
Aika paha :)
Heh, mun 2,5-vuotias tykkää kyllä omasta tukastaan. Leikattiin se kunnon pitkä hieman polkkatyyliseksi surffimalliksi kesällä. Hiukset on vitivalkoiset, paksut ja karheat. Omasta mielestäni aivan upeat, en tosiaan halua ajaa mitään lyhyttä siiliä. Suloinen kuin mikä on toinen tukassaan. Enkä kyllä ole huomannut, että kärsisi...
Hyvä ikä harjoitella itsemääräämisoikeuksia. Kyllä näyttää joskus hassulta mutta... oma tahto, oma pää. t. takkutukan äiti, jonka lapsen kavereilla on pietarilaiskatulapsen look.
Meillä kaikilla pojilla selainen surffitukka. Heillä on paksut ja kiharat hiukset joten olisi hulluutta leikata noi aivan lyhyiksi. Tietysti jos nyt ite haluaisivat, niin leikattaisiin, mutta onneksi tykkäävät itsekin hiuksistaan. Ja paljon kehuja niistä sateleekin.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 19:10"]
Tarkoitan nyt noin 3-10-vuotiailla, jotka eivät vielä itse kauheasti määrää hiustyylistään. Uskotteko, että ihan varmasti teidän pojat kärsii hiuksistaan. Onhan ne niiiiiiiin iiihanat, vai? Mä olen tätä asiaa aina ihmetellyt.
[/quote]
Kuinkas paljon ne pienet tytöt kärsii pitkistä hiuksista? Vai onko tämä vain sukupuolisidonnainen juttu, että vain pojat kärsii?
Mun pojalla loiva kiharaiset hiukset ja vieläpä tuo lukioikäisenä tykkää kulkea pitkissä hiuksissaan. Mitäpä minä alan saneleen kuinka lyhyet ja pitkät hiukset on, pääasia että koulu sujuu erinomaisesti.
Eikös pitkätukat oo yleensä homoja? Näin se on ainakin ennen menny vai onko tää jotain uutta muotia?
Mun pojalla oli jo syntyessään ihanan tummat ja paksut hiukset =) Jotkut sanoivat että vauvahiuksilla on tapana lähteä, ja sitten pitää odottaa että kasvaa uudet, mutta pojalleni ei käynyt niin. Kun täytti 1v hiukset oli olkapäille, ja käytiin sitten parturissa. Ei ollut kovin helppoa saada poikaa pysymään paikoillaan....
Kun poika täytti 2v hiukset oli jo puoleen selkään, joten leikkasin ne itse, olkapäille sain jotenkuten tasaisesti. Nyt on 2,5v ja hiukset taas melkein puoleen väliin selkää... Paksut, ihaant, kiiltävät hiukset. Jos olisi tyttö kukaan ei ihettilisi että hiukset pidetään pitkänä, joten nyt saa olla pitkätukkapoika kunnes osaa sanoa että haluaa että leikataan. (Tällä hetkellä pyytää vain otsatukkaa ponnarille ennen kuin syödään ettei tuu suttua hiuksiin).
3- vuotiaalta leikattiin tukka lyhyeksi, nyt itkee pitkää tukkaa takaisin ja aikoo kasvattaa hiukset vähintään yhtä pitkiksi! Semmosta kärsimystä :)
Naapurin pojat lopettivat kummasti neitimäisten tukkien kasvattamisen kun ostin niille bräzit synttärilahjaksi vanhempiensa pyynnöstä. Ihan vaan vinkkinä!
[/quote]
Etkö osaa lukea, ap? Justhan 7 sanoi ettei tykkää pitkätukkaisista miehistä, mutta kunnioittaisi lapsen mielipidettä.