työpaikkakiusaamis kokemuksia
Olin määräaikaisena eräässä yrityksessä jonka työntekijät oli enimmistöltään keski-iän ylittäneitä naisia.
Ensin viihdyin kunnes meininki alkoi pikkuhiljaa muuttua. Minut jätettiin ulkopuolelle, tauoille ei ollut seuraa, eikä minulle kerrottu tärkeistä asioista kuten vaikka jos oli mahdollisuus lähteä aiemmin kotiin, muut vain häipyi. Jos tein virheen, siitä tultiin huutamaan ja sättimään, jos kysyin neuvoa niin sitä ei haluttu antaa.
Jos joku huomasi työpaikalla jonkun virheen, oletettiin että sen on tietenkin tehnyt minä (vaikka en ollut).
Vakituiset kyllä myhäili toisilleen jos joku heistä teki virheen että sitä sattuu, mehän ollaan vaan ihmisiä..
Tämä alkoi kärjistyä siihen että tauoilla vetäydyin piiloon itkemään, en vaan voinut enkä voi ymmärtää miksi pitää kohdella toista ihmistä noin.
Pomo itse oli aina tyytyväinen työni jälkeen ja käytökseeni, joku lohtu sentään.
Millaisia kokemuksia teillä?
Varmaan jokainen on joutunut Suomessa todistamaan vastaavanlaista toimintaa. Siihen ei edes kiinnitä huomiota (ellei joudu myrskynsilmään itse), kun on niin yleistä ja juurtunut vahvasti työkulttuuriin.