Mitä tapahtuu, jos laturin hihna katkeaa ajossa?
Käytin autoa huollossa ja sanoivat, että laturin hihna pykimää. Että onko se pakko vaihdatuttaa. Tietää rahanmenoa..
Kommentit (19)
Kannesta pultit tulee lävitse, jos vaihde päällä. Kokemusta on. Vaihde jos vapaalla niin ei käy muuta, kuin auto sammuu.
Sähköt ei pelaa, diesel käy jonkun aika älä sammuta niin pääset kyllä kotiin asti.
Hyvässä lykyssä lopettaa vain lataamisen ja akun merkkivalo syttyy, paskempi homma jos laturin hihna syöksyy jakopään remmin sekaan ja koko moottori nuuskaksi.
Ne hihnan riekaleet lentää moottoriin ja sitten saakin olla tekemässä vähän suurempaa remonttia ja putsausta.. Kannattaa kiltisti vaan vaihdattaa se laturin hihna, pääset paaaljon halvemmalla.
Jos laturin hihna katkeaa ajon aikana, housut putoavat nilkkoihin.
Bensa-autolla voit ajaa niin kauan kuin akussa virtaa riittää. Dieselillä niin kauan kuin polttoainetta riittää jos et sammuta moottoria välillä. Ohjaustehostin, pyyhkimet, tuuletn ja valot lakkaavat toimimasta.
Kikkeliherpes siitä tuherosta jäi...
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä lykyssä lopettaa vain lataamisen ja akun merkkivalo syttyy, paskempi homma jos laturin hihna syöksyy jakopään remmin sekaan ja koko moottori nuuskaksi.
Ja monessako autossa on jakopään remmi esissä niin että sinne voi laturin hihna syöksyä väliin?
Riippuu mitä kaikkea muutakin se laturin hihna pyörittää. Jos se pyörittää myös vesipumppua niin aika äkkiä moottori ylikuumenee.
Voi olla helppokin vaihtaa, jos on hyvin esillä. Youtubessa on yksityiskohtaisia videoita. Hihna itsessään on halpa.
Vierailija kirjoitti:
Kannesta pultit tulee lävitse, jos vaihde päällä. Kokemusta on. Vaihde jos vapaalla niin ei käy muuta, kuin auto sammuu.
Nyt puhuttiin laturin hihnasta, eli apulaitteiden hihnasta. Ei jakohihnasta.
Akku ei lataudu, ilmastointi ei toimi, jos auto on vanhempi, ohjaustehostin voi lakata toimimasta.
Sitten kun akku tyhjenee tarpeeksi, auto sammuu.
Vierailija kirjoitti:
Bensa-autolla voit ajaa niin kauan kuin akussa virtaa riittää. Dieselillä niin kauan kuin polttoainetta riittää jos et sammuta moottoria välillä. Ohjaustehostin, pyyhkimet, tuuletn ja valot lakkaavat toimimasta.
Näin ehkä jollain vanhoilla dieseleillä joissa mekaaniset siirto- ja ruiskupumput. Nykydieseleillä ajo loppuu kun akusta loppuu virrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä lykyssä lopettaa vain lataamisen ja akun merkkivalo syttyy, paskempi homma jos laturin hihna syöksyy jakopään remmin sekaan ja koko moottori nuuskaksi.
Ja monessako autossa on jakopään remmi esissä niin että sinne voi laturin hihna syöksyä väliin?
Aika monessakin on vain heppoinen muovi siinä suojana jonka se pokkimenevä hihna ruoskaisee paskaksi tuostavaan.
Tässäkin ketjussa jo ainakin pari sekoitti laturin hihnan jakopään hihnaan...
Laturin hihna poikki, laturi ei enää lataa. Jos riekaleet ei sitten tee tuhojaan, mutta kuten todettua, jakohihna on koteloitu. Se ei siis hevin hajoa vielä tuosta, että sinne lentäisi laturin hihnan paloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä lykyssä lopettaa vain lataamisen ja akun merkkivalo syttyy, paskempi homma jos laturin hihna syöksyy jakopään remmin sekaan ja koko moottori nuuskaksi.
Ja monessako autossa on jakopään remmi esissä niin että sinne voi laturin hihna syöksyä väliin?
Aika monessakin on vain heppoinen muovi siinä suojana jonka se pokkimenevä hihna ruoskaisee paskaksi tuostavaan.
Paskapuhetta, se kumirimpula ei ruoski yhtään mitään, pomppii korkeintaan tovin siellä konehuoneessa ja tippuu lopulta asfalttiin missä niitä silloin tällöin näkee.
Ainakin vanhoihin autoihin laturihihnan vaihtoi käden käänteessä itse, ja se hihna ei maksa juuri mitään. Nykyautoista en tiedä.
Ei lataa -> ei käynnisty enää.