Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia muutoksia työssäsi on tapahtunut viimeisen viiden vuoden aikana?

Vierailija
21.09.2020 |

Tarvitsen vähän vertailupohjaa. Olen valmistunut ammattiini n. 5 vuotta sitten ja tuntuu, että alan olla aika loppu työelämään. Nämä viisi vuotta ovat olleet jatkuvaa muutosta. On ollut organisaatiomuutosta, työvälineiden vaihtumista, ihan fyysistä muuttamista (3 kertaa) ja muutoksia työyhteisön koossa ja työkavereissa. Iso ohjelmistomuutos on vielä tulossa. Tällaistako tämä työelämä on nykyään?Onko teillä muilla samanlaista? Itse haluaisin edes välillä keskittyä ihan omaan perustyöhöni ja kehittyä siinä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: taidetaan olla samassa työpaikassa. Ainakin kuulostaa liian tutulta.

Lisäksi stressiä aiheuttaa erittäin taitamaton esimies, joka ei pysty tukemaan työntekijöitä muutoksissa lainkaan.

Vierailija
22/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies jakaa vastuuta ja tehtäviään vuosi vuodelta enemmän tällaiselle kouluja käymättömälle duunarille. Palkassa tämä tosin ei koskaan näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku toimittajahenkilö paneutua tähän asiaan ja tehdä jutun? Annan mielelläni haastattelun tai kaksi.

Vierailija
24/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on vaihtunut moneen kertaan, olen ollut 25 vuotta työelämässä ja nyt jo aika isona johtajana.

Mä sanoisin, että joissain kohdissa nyt on asteen realistisempaa homma. 2000-luvun ulkopuolella saattoi tulla uusi organisaatio kerran kvartaalissa ja kun siitä päästiin, niin vedettiin koko firman yt-kierroksia pahimmillaan kuudet vuodessa.

Toki tää korona aiheuttaa nyt pudotusta, yytee-rumba lienee vasta ihan alussa.

Mä sanoisin, että kokemus tuo varmuutta. Uran alussa jokainen muutos on uusi. Kun saa vähän vuosirenkaita alle ja lakkaa pingottamasta, niin ne muutokset soljuvat vaan eteenpäin. Uran alussa niihin suhtautuu enemmän tunteella, myöhemmin sitten menee vähän niin, että nyt korostetaan tällaisia, viimeksi korostettiin noita muita. Sitten jonkin ajan kuluttua huomaa, että kaikki on jo kertaalleen tehty.

Vierailija
25/26 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia?

Vierailija
26/26 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt lähes tuplaantunut ja ei tietenkään näy palkassa ollenkaan. Alkaa hiljalleen riittää.